کد خبر: ۸۵۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 31 May 2020
 

تابناک/مراسم سومین دوره اعطای کمک‌هزینه پژوهشی پروفسور حسن ابراهیم‌زاده معبود به همت بنیاد نخبگان استان گیلان برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد نخبگان استان گیلان با مشارکت دانشگاه گیلان مراسم سومین دوره اعطای کمک هزینه پژوهشی پروفسور حسن ابراهیم‌زاده معبود؛ برگزیده جایزه علامه طباطبایی و استاد برجسته زیست‌شناسی کشور به دانشجویان برتر مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری سال تحصیلی 99–1398 در رشته‌های زیست‌شناسی، کشاورزی و منابع طبیعی را بصورت مجازی برگزار کرد.

در ابتدای این مراسم، مسعود اصفهانی؛ رییس بنیاد نخبگان گیلان با اشاره به سومین سال اعطای جایزه پروفسور ابراهیم‌زاده، گفت: پیشنهاد اهدای این جایزه که در سال 1395 از سوی بنیاد نخبگان استان گیلان به استاد ابراهیم‌زاده داده شد. پس از موافقت این استاد برجسته، شیوه‌نامه مربوطه تنظیم و پس از تایید نهایی به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در گام اول با فراخوان و جمع‌آوری پروپوزال‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان دکتری و کارشناسی‌ارشد در رشته‌های زیست‌شناسی، کشاورزی و منابع‌طبیعی از سراسر کشور جمع‌آوری شد و با تشکیل کمیته‌ای متشکل از اعضای هیئت‌علمی برجسته و صاحب‌نظر دانشگاه گیلان با تخصص‌های مربوط، ضمن ارزیابی، پروپوزال‌ها کاربردی‌ و اثرگذار مربوط به استان گیلان انتخاب و به استاد ابراهیم‌‎زاده معرفی شدند تا مورد حمایت قرار بگیرند.

اصفهانی ادامه داد: فراخوانی در سال‌های 1396 و 1397 و 1398 انجام و پروپوزال‌های برگزیده در مراسم روز معلم در سال‌های 1397 و 1398 با حضور جناب استاد ابراهیم‌زاده به برگزیدگان اعطا شد. در سال 1398 نیز مجموعه اقدامات انجام شد اما به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم حضوری سلب شد و به همین دلیل سومین دوره اعطای این جوایز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان گیلان با اشاره به اینکه تا کنون 10 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری تحت پوشش جایزه جناب پروفسور ابراهیم‌زاده قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: امسال نیز 3 پروپوزال دانشجویان کارشناسی ارشد و 3 پروپوزال دانشجویان دکتری انتخاب شدند.

وی در ادامه دکتر ابراهیم‌زاده را چهره شاخص علمی و الگویی مناسب توصیف کرد و بیان داشت: این استاد برجسته که یکی از مراجع علمی کشور در حوزه تخصصی هستند و بسیاری از متخصصان به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم شاگرد او بوده‌اند، علاوه بر اینکه کلیه جوایز نقدی دریافت شده‌شان را صرف کمک به امور پژوهشی دانشجویانشان می‌کنند، هر ساله از منابع شخصی‌شان این جایزه را تأمین می‌کنند. در این اقدام جدای از ارزش مبلغی، اثر الگوسازی و اثربخشی بالایی وجود دارد.

رییس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به لزوم الگوسازی از مفاخر بومی، تصریح کرد: این قبیل اقدامات سبب هدایت استعدادهای انسانی به سمت توسعه کشور و اقلیم می‌شود.

حسن ابراهیم‌زاده معبود؛ برگزیده جایزه علامه‌ طباطبایی و استاد برجسته زیست‌شناسی کشور نیز در این مراسم ضمن تشکر از بنیاد نخبگان استان گیلان برای برگزاری این برنامه، ابراز امیدواری کرد این جایزه سبب افزایش اثربخشی افراد در جامعه بومی شود.

لازم به ذکر است، رضی؛ رییس دانشگاه گیلان، نبییونی؛ رییس بنیاد نخبگان استان البرز و رییس انجمن زیست‌شناسی ایران، افشار محمدیان؛ عضو هیئت‌مدیره انجمن زیست‌شناسی ایران و عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان و جباریان امیری؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران از حاضران در این نشست بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار