کد خبر: ۸۵۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 31 May 2020
ماجرای رنگ آمیزی پله های خیابان ولیعصر تهران چه بود

تهران- رنگ آمیزی پله دوم خیابان ولیعصر (عج) در روزهای گذشته سوژه برخی کانال‌ها و فضای مجازی بود؛ اما ماجرای رنگ آمیزی پله های خیابان ولیعصر تهران چه بود؟

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛   برخی کانال‌های تلگرامی  و حساب های  توئیتری  با انتشار تصویری از رنگ آمیزی پله های خیایان ولیعصر خبرداده و مدعی شدند شهرداری نقش و نگارهای این پله ها را از بین برده است، اما  حقیقت  ماجرا چیست؟

روابط عمومی شهرداری منطقه۶، در این خصوص اعلام کرده است که پله دوم خیابان ولیعصر  از سال ۹۶ در چارچوب طرح های منظر شهری به صورت موقت با استفاده از استیکر های کاغذی به طرح های اسلیمی منقش شده بود.

 این فضا همواره مورد توجه  واستقبال شهروندان قرار داشته است.    

مدیریت شهری نیز  در برهه های مختلف پس از استهلاک استیکرهای مذکور نسبت به نوسازی و تعویض آنها اقدام  می کرد و در برخی مواقع با قضاوت زودهنگام برخی بازار شایعات مجازی داغ می شد.  

بر اساس این گزارش؛ این در حالی بود که مدیریت شهری هیچگاه عزمی برای حذف این فضای جذاب شهری وجود نداشت.  

در توضیح شهرداری منطقه ۶ تهران به این نکته اشاره شده است که یک گروه فیلمبرداری که جهت تولید فیلم کوتاه  قصد داشت از این محل به عنوان لوکیشن استفاده کند، بدون اعلام قبلی نسبت به رنگ آمیزی استیکر های مذکور بارنگ سبز پایه آب اقدام کرد.

انتشار تصویری از این اتفاق  در یک حساب توئیتری کافی  بود تا  دوباره موجی از قضاوت‌های شتابزده و شایعات عجیب و غریب با این مضمون که  شهرداری تعمدا استیکرهای مذکور را حذف کرده در فضای مجازی ایجاد شود.

این در حالی بود که عوامل شهرداری منطقه بلافاصله پس از اطلاع از موضوع ضمن حضور در محل از ادامه فعالیت گروه مذکور جلوگیری و برغم ادعای دست  اندرکاران فیلم مذکور در خصوص پوششی بودن رنگ پایه آب استفاده شده و قابلیت پاکسازی فوری آن،   نسبت به شستشوی رنگ و پاکسازی پله ها اقدام کردند.

شهرداری منطقه ۶ تهران اعلام کرده است که گروه مذکور به منظور تولید یک فیلم کوتاه،   پیش از این با  اخذ مجوز موسسه ناجی هنر  و  شهرداری تهران جهت تصویر برداری در پارک های ساعی، نیلو و همچنین  فضای عمومی پله دوم خیابان ولیعصر در خواست خود را برای تصویر برداری از فضاهای مذکور به شهرداری منطقه شش ارائه داده بود.  

بر این اساس؛ با توجه به مجوز های قانونی،   بلامانع بودن تصویر برداری در دوفضای تحت مدیریت شهرداری منطقه یعنی بوستان های «ساعی» و «نیلو»   به هماهنگ کننده گروه اعلام شده بود.

این در حالیست که به طور طبیعی تصویر برداری از  پله های خیابان ولیعصر و دیگر فضاهای عمومی شهر نیازی به صدور مجوز از سوی مدیریت شهری ندارد.  

از آنجا که عوامل تولید این فیلم  کوتاه ، ظهر امروز بدون اطلاع رسانی قبلی و ارائه درخواست رسمی در خصوص قصد خود برای  اعمال تغییر موقت در رنگ پله های مذکور،   با حضور در محل اقدام رنگ آمیزی استیکر های پله دوم کردند  باز هم  این پله های زیبا  که امروز دیگر  به بخشی از خاطرات شهروندان تبدیل شده حاشیه ساز  شد.   

به گزارش ایرنا؛ منطقه ۶ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در مرکز این شهر با مختصات جغرافیایی واقع است؛ این منطقه از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه چمران از شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و همچنین از جنوب به خیابان انقلاب محدود می‌شود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار