کد خبر: ۸۵۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 31 May 2020

حشمت الله عسگری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده از شرایط کرونا اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا در استان تهران به استناد تبصره ۱۱ مصوبه شانزدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ معاونت اقتصادی ریاست جمهوری در استان اجرایی شده است، بر این اساس واحدهای کسب و کار آسیب دیده از ویروس کرونا باید با ثبت نام در سامانه کارا و تکمیل فرایند پذیرش جهت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ضرورت حمایت از واحدهای کسب و کار و بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از ویروس کرونا، از ابلاغ بیش از ۱۰۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بهره ۱۲ درصد و دوره تنفس ۴ ماهه به بانک‌های استان تهران خبر داد.

وی با اشاره به شرایط و سقف پرداختی اعطای این تسهیلات افزود: برای واحدهای کسب و کار که در رسته تعطیل شده بر اساس مصوبه قرار بگیرند، به ازای هر نیروی شاغل ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات تعیین شده که ۵۰ درصد جهت تأمین هزینه‌های دستمزد و ۵۰ درصد دیگر برای سایر هزینه‌های عملیاتی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در مورد وثایق و تضامین قابل اخذ از واحدهای کسب و کار تصریح کرد: برای تسهیلات تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال سفته، از ۱۶۰ تا ۴۸۰ میلیون ریال سفته به همراه یک ضامن، از ۴۸۰ تا ۱,۶۰۰ میلیون ریال سفته با دو ضامن، از ۱۶۰۰ تا ۲ هزار میلیون ریال سفته با سه ضامن و بالاتر از ۲ هزار میلیون ریال ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک وثیقه اخذ می‌شود.

عسگری ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی استان می‌توانند با ثبت درخواست در سامانه مربوطه و تکمیل فرایند ثبت نام نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند و مؤسسات اعتباری مکلف هستند ظرف یک هفته از مراجعه واحدهای کسب و کار و تکمیل مدارک و مستندات نسبت به پرداخت تسهیلا ت اقدام کنند.

وی سپس با اشاره به جنبه حمایتی این تسهیلات خاطرنشان کرد: جایگزین کردن تسهیلات اعطایی توسط مؤسسه اعتباری بابت تسویه بدهی‌های غیر جاری و یا تأمین وجه چک‌های برگشتی مغایر با اهداف حمایتی دستورالعمل بوده و ممنوع می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار