وزش باد شدید و توفان که اواخر شب شنبه مازندران را درنوردید در برخی ایستگاه‌های هواشناسی به سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.
کد خبر: ۸۵۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 24 May 2020

ایرنا - وزش باد شدید و توفان که اواخر شب شنبه مازندران را درنوردید در برخی ایستگاه‌های هواشناسی به سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

وزش باد شدید و توفان که اواخر شب گذشته (شب شنبه) از سمت غرب مازندران وارد استان شد در عرض چند ساعت تمامی مناطق جلگه‌ای و حتی کوهستانی استان را درنوردید و تا ساعات بامدادی امروز ادامه داشت.

با وجود اینکه هواشناسی مازندران از چند روز پیش وزش شدید باد را پیش‌بینی کرده بود اما سرعت توفان در برخی مناطق فراتر از انتظار بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرعت توفان در مناطق غربی و مرکزی استان شدیدتر بود و در بخش‌های شرقی از شدت آن کاسته شد.

مرتضی فرجی نوشهر را رکورددار سرعت توفان شب گذشته عنوان کرد و گفت: سرعت باد در ایستگاه هواشناسی این شهر به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی سرعت باد در شهرهای آمل ، رامسر و گلوگاه را نیز شدید توصیف کرد و افزود: به ترتیب سرعت باد در این شهرها ۹۴، ۸۶ و ۷۹ کیلمتر برساعت ثبت شد.

فرجی سرعت باد در ایستگاه های کوهستانی را نیز پرسرعت عنوان کرد و گفت: سرعت توفان در ارتفاعات کجور نوشهر، آلاشت سوادکوه و کیاسر به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران با بیان ایتنکه سرعت های ثبت شده مربوط به محوطه ایستگاه‌های هواشناسی است گفت: ممکن است در نقاط دیگر استان وزش باد شدیدتر از آمارهای مذکور باشد.

فرجی نسبت به تکرار شرایط توفانی مشابه در استان مازندران گفت: بر اساس تصاویر ماهواره ای هواشناسی، در روزهای آینده چنین جریان‌های شدید برای استان مازندران پیش‌بینی نمی شود.

به گفته او توفان شب گذشته دمای هوای مازندران را به طور محسوسی کاهش داد و در حال حاضر کاهش حدود ۲۰ درجه‌ای دما نسبت به روز گذشته در مناطق مرکزی و شرقی احساس می شود.

توفان بامدادی خسارت جدی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز درباره خسارات توفان گفت : وزش شدید باد شب گذشته که در برخی مناطق به حدود ۱۰۰ کیلومتر رسید خوشختانه خسارت جانی در پی نداشت.

علی اضغر احمدی در مورد خسارات مالی توفان نیز اظهار داشت: بنابر شنیده ها سقف تعدادی از منازل خسرات دید که از سوی بنیاد مسکن به آنها رسیدگی خواهد شد و از مردم نیز خواست خسارات را به بنیاد گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیق توفان شب گذشته نیازمند برسی دقیق تر است ، افزود: در صورت تغییر شرایط خسارات حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

در حال حاضر آسمان استان مازندران تمام ابری و بارش پراکنده باران مشاهده می شود.

بنابر گزاش هواشناسی دریای خزر نیز در حال حاضر مواج و پیش بینی می شود ارتفاع امواج برای امروز و فردا به چهار متر برسد که برای تمامی فعالیت دریایی مناسب نیست.

در حال حاضر ایستگاه هواشناسی سیاه‌بیشه با ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و دشت‌ناز ساری با ۱۹ درجه گرم‌ترین مناطق استان گزارش می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار