نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: با طر‌ح‌های شهید سلیمانی افسانه شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها را باطل شد.
کد خبر: ۸۵۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 22 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم امروز در سخنرانی تلویزیونی با موضوع روز قدس ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد: این روز یکی از یادگارهای با ارزش حضرت امام راحل(ره) است.

وی با بیان اینکه امسال روز قدس‌مان یک تفاوتی با سال‌های گذشته دارد، افزود: اولا سخنران مراسم روز قدس خود رهبر معظم انقلاب بودند و به صورت مستقیم و از طریق تلویزیون سخنان بسیار ارزشمند و مهمی را بیان فرمودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: روز قدس امسال به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برای اولین بار بود که راهپیمایی نداشت.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اشغال فلسطین یکی از لکه‌های ننگ بزرگ تاریخ است، تصریح کرد: در این موضوع یک ملت را از کشور خودشان بیرون کردند.

تلاش غرب برای کم‌رنگ کردن موضوع فلسطین

امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه سال‌هاست که می‌خواهند به گونه‌‌ای وانمود کنند که چرا همیشه موضوع فلسطین را مطرح و بحث می‌کنید چرا که این مسئله خاتمه یافته است، افزود: اما ملت قهرمان ایران اسلامی و ملت انقلابی ایران و سایر ملت‌های آزاده دنیا در روز قدس اعلام می‌کنند که مسئله فلسطین به هیج‌وجه خاتمه یافته نیست.

وی ادامه داد: از هدف‌های استکبار و صهیونیست جهانی این است که نام فلسطین به دست فراموشی سپرده شود و کاری کنند تا اصلا فراموش کنیم که چنین چیزی وجود داشت.

 آل‌هاشم بیان کرد: اما ملت ایران و ملت‌‌های آزاده جهان اجازه نمی‌دهند که روز قدس از بین برود و فراموش شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود انقلاب اسلامی و با وقوع انقلاب و ایجاد انقلاب اسلامی ایران در رابطه با فلسطین دو اتفاق مهم افتاد.

 

تحولات موضوع فلسطین بعد از انقلاب اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: اول اینکه نهضت فلسطین به یک نهضت اسلامی تبدیل شد و مقاومت اسلامی به وجود آمده و رنگ اسلامی به خود گرفت و همچنین مبارزه با انگیزه اسلامی که بک انگیزه بسیار قوی لست، وارد میدان شد که ما در اینجا مرهون امام بزرگوار هستیم که اینگونه حرکت عظیم اسلامی فلسطین و روز قدس را ترسیم فرمودند.

وی ادامه داد: دوم اینکه انتفاضه به وجود آمد؛ همه بدانتد در قبال رژیم اشغالگر صهیونیستی هیچ راهکاری غیر از راهکار جهاد مقاومت اسلامی برای امت اسلامی وجود ندارد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه طبیعت رژیم صهیونیستی متجاوز است و بر پایه زورگویی، خشونت و قصاوت بنا شده است، افزود: رژیم صهیونیستی بدون این شاخص‌های گفته شده، هیچ پیشرفتی نداشته و نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز وجود اسرائیل از لحاظ اسلامی، انسانی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی یک خطر بزرگ برای ملت‌ها و کشورهای منطقه  است.

انحلال و زوال صهیونیست‌ها تنها راه ملت غرب آسیا

آل‌هاشم با بیان اینکه در حال حاضر برای ملت‌های غرب آسیا یک راه بیشتر وجود ندارد، ادامه داد: انحلال و زوال دولت صهیونیست تنها راه می‌باشد که الحمدالله این غده سرطانی به تعبیر امام بزرگوارمان هر روز ضعیف‌تر و شکننده‌تر است و دقیقا مثل حامی اصلی خود، آمریکا دچار افول موریانه‌وار شده است. 

رشد انقلاب انتفاضه سنگ را به تولید موشک نقطه‌زن تبدیل کرد

وی متذکر شد: ما این روز را گرامی می‌داریم، زیرا با رشد انقلاب اسلامی ایران و پیروزی ما در دفاع مقدس، جوان‌‌های مقاومت ابتدا در لبنان و سپس در فلسطین رویید و پس از جنگ‌های نمایشی سران عرب و سازش ننگین، شجره طیبه انتفاضه سنگ رویید و اکنون مقاومت فلسطین از مرحله تهیه قلاب سنگ انتفاضه به تولید موشک نقطه‌زن رسیده است.

امام جمعه تبریز ابراز داشت: شکست رژیم پوشالی صهیونیست از شکست ۶ کشور بزرگ عرب به شکست پنجمین ارتش جهان در جنگ‌های ۲۲ روزه، ۸ روزه و دو روزه با چند گروه مقاومت تقلیل داده است.

اولین روز قدس بدون سردار

وی ادامه داد: امسال اولین روز قدس ماست که بدون حضور ظاهری شهید قدس، حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: همانگونه که در تشییع پیکر شهید سلیمانی در دانشگاه تهران هیات‌های فلسطینی اعلام کردند که او شهید قدس است چرا که شهید سرفراز اسلام(شهید سلیمانی)، راهبرد دفاع را تبدیل به راهبرد هجوم کرد و مقاومت اسلامی از پرتاب سنگ به پرتاب موشک سوق داده شد و برای تسلیح کرانه غربی رود اُردن همت کرد.


تبدیل راهبرد مبارزه به جای مذاکره توسط سردار سلیمانی

وی افزود: او(شهید سلیمانی) با تاثیرگذاری در جنگ‌های ۲۲ روزه، ۸ روزه و دو روزه هدایت عملیات مقاومت اسلام را بر عهده گرفت و راهبرد مبارزه به جای مذاکره را سیاست اصلی مقاومت و الگوی آن در سراسر منطقه کرد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: با طر‌ح‌های شهید سلیمانی بود که افسانه شکست‌ناپذیری صهیونیست باطل شد و زنگ نابودی اسرائیل پلید به صدا در آمد به طوریکه هیچ کسی باور نمی‌کرد که مگر می‌شود با اسرائیل جنگید، اما این حرکت مقاومت هیمنه بیش از ۶۰ ساله اسرائیل را از بین برد و شکست.

وی با درود و سلام بر روح پر فتوح شهید سلیمانی، گفت: خداوند درجات امام راحل(ره) را متعالی کند که چنین حرکتی را آغاز کردند تا منجر به این شود که روز قدس نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی به یک فرهنگ تبدیل شد.

 آل‌هاشم ادامه داد: امروز مردم در سراسر جهان اسلامی به میدان و خیابان‌ها می‌آیند و فریاد مرگ بر اسرائیل سرمی‌دهند و امیدواریم آن وعده‌ای که رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تا ۲۵ سال آینده رژیم اسرائیل نخواهیم داشت که البته چند سال از این فرمایش گذشته است و امیدواریم حتی زودتر از این تاریخ، رژیم غاصب نابود شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار