سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد ورزش‌های بومی و محلی، احیای این رشته‌ها را از رسالت‌های اداره‌کل و هیات‌ ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان ذکر کرد.
کد خبر: ۸۵۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 20 May 2020

سید محمد طباطبایی در مجمع سالیانه هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان بیان کرد: هیات‌های شهرستانی برای احیای این ورزش‌ها با توجه به منویات رهبر انقلاب گام بردارند، چراکه سه رکن اسلامیت، ملی‌گرایی و بومی‌گرایی در این بازی‌ها نهفته است.

وی با اشاره به اینکه هیات‌های استانی و سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان با اجرای طرح ساخت سالن‌های صالحین، انقلاب بسیار خوبی در توسعه فضاهای ورزشی ایجاد کردند، افزود: ورزش روستایی نیز از این فضاها بهره‌مند شده است که می‌تواند در راستای ورزش قهرمانی و نخبه‌پروری گام بردارد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، در ادامه با تاکید بر استفاده از مربیان دارای مجوز و کارت‌ در مکان‌های ورزشی و خانه‌های ورزش روستایی گفت: همچنین برای  داشتن کارت بیمه ورزشی در روستاها نظارت بیشتری صورت گیرد و ارایه آموزش‌های لازم صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: در نشست ستاد مبارزه با کرونا که امروز در استانداری برگزار شد، تصمیم‌های خوبی برای حل مشکل باشگاه‌داران گرفته شد و به‌زودی تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود تا درب باشگاه‌ها با رعایت بهداشت به روی ورزشکاران باز شود.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اصفهان نیز در ادامه یادآور شد: سال گذشته در ارزیابی عملکرد هیات‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی شهرستان‌ها به ترتیب لنجان، کاشان، نجف‌آباد و نطنز به عنوان هیات‌های برتر انتخاب شدند.

مهدی اسدی افزود: بیش از ۴۰۰ باب خانه ورزش روستایی در سراسر استان اصفهان تا کنون تجهیز و راه‌اندازی شده که از این تعداد، ۱۵۰ مورد در سال ۹۸ بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: سال ۹۸ ورزشکاران روستایی استان اصفهان مقام دوم جام خوشه‌چین و مقام سوم جشنواره حرکت و برکت را در سطح کشور به دست آوردند؛ همچنین مسابقه‌ها و جشنواره‌های مختلف استانی و کشوری در نقاط مختلف برگزار شد که استان سهم بزرگی از این برنامه‌ها در کشور دارد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اصفهان اظهارداشت: سال گذشته میزبانی دوره‌های تربیت مدرس را در سطح کشور داشتیم که ۲ نفر از بانوان اصفهان در این دوره‌ها موفق به دریافت گواهینامه مدرسی شدند که در نوع خود قابل تقدیر است و در مجموع ورزش‌های بومی و محلی استان اصفهان در کشور جزو برترین‌ها به شمار می‌رود و از هیات‌های فعال و سرآمد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار