معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: هم‌اکنون بیش از پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که فروش آنها در سال گذشته به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.
کد خبر: ۸۵۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 19 May 2020

فروش دانش بنیان‌ها به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسید 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: هم‌اکنون بیش از پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که فروش آنها در سال گذشته به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

سورنا ستاری روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از سه محصول دانش بنیان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر افزود: ارزش سهام شرکت‏‌های دانش بنیانی که اکنون در بورس فعال هستند حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: اکنون اقتصاد دانش بنیان‌ها در کشور قابل توجه است و امیدواریم با توسعه چنین شرکت‏‌هایی در بوشهر اتفاقات خوبی نیز برای جوانان این استان رخ دهد.

ستاری ادامه داد: دست دولت به طور کامل در حوزه تسهیلات و در زمینه زیرساخت‎های دانش بنیان باز است و تا جایی که بتوانیم در این حوزه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی یادآور شد: با افتتاح کارخانه نوآوری بوشهر در دانشگاه خلیج فارس مکان شایسته‌ای برای استقرار شرکت‌‎های دانش بنیان استان بوشهر فراهم شده‌است.

ستاری افزود: این مکان شرایطی فراهم آورده تا جوانان صاحب ایده و اختراع در دانشگاه بتوانند کارهای خود را تجاری سازی کنند.

وی یادآور شد: فاز نخست پارک علم و فناوری خلیج فارس نیز امروز افتتاح می‎شود.

ستاری در این آیین از سه محصول مکانیاب آکوستیک لوله‌های پلی اتیلن گاز شهری، سیستم پایش کیفیت آب استخرهای میگو مبتنی بر اینترنت اشیا و دستگاه جوش خودکار تی سرویس در خطوط فلزی رونمایی کرد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس در این ارتباط گفت: طراحی و اجرای زیرساخت اینترنت اشیا در بوشهر مبتنی بر پروتکل LoRaWAN با چهار میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

عبدالمجید مصلح افزود: با توجه به توسعه روز افزون تجهیزات هوشمند و نیاز آنها به ارتباط با یکدیگر، استفاده از پروتکل‌های ارتباطی خاص اینترنت اشیا اهمیت بسیار زیادی دارد.

مصلح افزود: یکی از مهمترین کاربری های اینترنت اشیا در کاربری‌های شهر هوشمند است که بر این اساس یکی از پرکاربردترین پروتکل های اینترنت اشیا به نام LoRaWAN در شهر بوشهر با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری پیاده سازی و اجرا شد.
وی گفت: در فاز اول اجرای این شبکه که امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری آغاز به کار کرد، منطقه ۲ بوشهر تحت پوشش این شبکه قرار گرفت و در فاز بعد کل شهر بوشهر پوشش داده خواهد شد.

مصلح عنوان کرد: با آغاز به کار این شبکه کاربران می‌توانند برای ارسال و دریافت داده‌های مربوط به سنسورهای خود از این پروتکل براحتی استفاده کنند.
وی یادآور شد: این شبکه قابلیت خدمات دهی به اشخاص، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف را دارا است و ظرفیت انجام کاربری‌های مختلف هوشمندسازی بر بستر آن وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه از کارگاه‌های تولید الکل، ژل ضد عفونی کننده دست، ماسک، ماده ضد عفونی کننده سطح، مرکز توسعه فناوری سیستم قدرت و حفاظت و مرکز نوآوری صنایع خلاق دانشگاه خلیج فارس بازدید و از نزدیک با دستاوردها و ظرفیت‌های موجود در این مراکز آشنا شد.

افتتاح فاز اول طرح جامع عمرانی پارک علم و فناوری خلیج فارس (ساختمان گلستان)، مجتمع کارگاهی-تجاری سازی شرکت‌های مستقر در پارک و مراکز رشد در شهرک صنعتی ۲ بوشهر که با حمایت‌های مالی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری فراهم شده‌است، صندوق پژوهش و فناوری، مجتمع فناوری دانشگاه خلیج فارس (ساختمان مروارید)، بازدید از مراکز مستقر در این دانشگاه، فعالیت‌های دو شتاب دهنده، نمایشگاه شرکت‌های فناور و استارتاپی، نمایشگاه شرکت‌های استارتاپی مرکز رشد برازجان، مرکز رشد علم و فناوری شهرستان‌های کنگان، دشتی و تنگستان، شرکت در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید، نشست با استاندار و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به این استان است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار