کد خبر: ۸۵۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 19 May 2020

 

نیروی کار متخصص یکی از چالش‌های مهم اکوسیستم استارتاپی ایران است و هر چه از مرکز کشور فاصله بگیریم این چالش پررنگ‌تر می‌شود. در سال ۹۸ که رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل ایران در مشهد، اصفهان، شیراز، بابلسر، قزوین، یزد و رشت برگزار شد، بحث نبود نیروی انسانی متخصص موضوع عمده صحبت‌ها در پنل چالش‌های کسب‌وکارهای آنلاین در هر ۷ استان بود. صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین فعال خارج از تهران از مهاجرت نیروی انسانی متخصص به پایتخت به عنوان یکی از بزرگترین دلایل نبود نیروی انسانی متخصص در شهرستان‌ها یاد می‌کنند.

پذیرش ۲۴، پلتفرم آنلاین نوبت‌دهی، در سال ۹۶ در شهر یزد آغاز به فعالیت کرد. این سامانه نوبت‌دهی آنلاین موفق شد بخش بزرگی از بازار حوزه فعالیت خود را با وجود دوری از پایتخت از آن خود کند. هر چند مسئولین پذیرش۲۴ علی‌رغم خوش‌حالی از فعالیت در شهر خود از نبود نیروی انسانی متخصص در یزد شکایت می‌کنند و باور دارند که نبود نیروی انسانی متخصص در شهر یزد سرعت رشد پذیرش ۲۴ را تحت تاثیر قرار داده است.

با شیوع کرونا و روی آوردن کسب‌وکارها به دورکاری برای حفظ سلامت اعضای تیم خود، مدیرعامل پذیرش ۲۴ به وبنا گفت که قصد دارد دورکاری را در پذیرش ۲۴ نهادینه کند و مشکل نیروی انسانی متخصص خود را از طریق جذب نیروی دورکار برطرف کند. حالا اما به نظر می‌رسد دورکاری راه حل جوابگویی برای پذیرش ۲۴ برای برخورداری از نیروی انسانی متخصص نبوده است.

سرویس جدید پذیرش ۲۴ 

مدیرعامل پذیرش ۲۴ در گفتگو با خبرنگار وبنا اعلام می‌کند که به دلیل نبود نیروی انسانی متخصص در یزد سرعت رشد این سامانه آنلاین نوبت‌دهی کم شده و به این دلیل قصد دارند برای ارائه سرویس جدید خود تیمی را در تهران تشکیل دهند.

ابولفضل ساجدی از تصمیم برای راه‌اندازی یک سرویس منحصر به فرد بر بستر پذیرش۲۴ خبر می‌دهد و می‌گوید: «برای راه‌اندازی سرویس جدید پذیرش ۲۴ که فعلا در مورد آن توضیح نمی‌دهم تصمیم گرفتیم ۱۲ نیروی جدید را در تهران جذب کنیم تا به طور متمرکز برای راه‌اندازی سرویس جدید پذیرش ۲۴ فعالیت کنند.»

ساجدی در پایان از فراخوان برای جذب نیروی جدید در حوزه‌های مدیریت محصول و مارکتینگ در روزهای آینده خبر می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار