کد خبر: ۸۵۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 17 May 2020

 

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند نیکزاد: اولویت مجلس با دغدغه مردم و رهبری یکی شود / پزشکیان: برای من مهم نیست چه کسی رئیس مجلس یازدهم باشد / کتاب ناگفته‌های احمدی نژاد در راه است؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
 
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
 
روایت کیهان از ماجرای جنجالی محسن چاوشی

کیهان نوشت: «در سالگرد شهادت امام اول شیعیان انتشار یک قطعه موسیقی در وصف مولای متقیان توسط یکی از خوانندگان ایرانی، باعث شد تا همسر خواننده ایران‌ستیز (ابی) در فضای مجازی با وضعیتی نامتعادل علیه باور‌های مذهبی مردم ایران و امام علی (ع) صحبت کند. طی هفته‌های اخیر، ابراهیم حامدی مشهور به «ابی» به خاطر اظهارات ضد ایرانی و خوش‌رقصی‌اش برای عربستان سعودی، با واکنش‌های منفی بسیاری مواجه شده است. ابی به همراه تعدادی دیگر از خواننده‌های کاباره‌ای و فراری چندی قبل با حضور در یک جشن به میزبانی ولیعهد عربستان، ترانه‌هایی را خواندند. کنسرتی که با استقبال سردی مواجه شد! این بار و همزمان با به شهادت رسیدن امام علی (ع) با شمشیر جهل، همسر ابی به طور مستقیم علیه باور‌های مذهبی مردم ایران و حتی امام علی (ع) شمشیر جهل و نفرت کشید! نکته قابل تأمل این است که همسر ابی در حالی از خواننده داخلی به خاطر ابراز ارادت به حضرت علی (ع) با عنوان «هنرمند حکومتی» یاد کرده است که همسر خودش اخیرا به خاطر گرفتن چند دلار بیشتر، به پا بوس ولیعهد یکی از عقب‌افتاده‌ترین و جانی‌ترین رژیم‌های جهان یعنی رژیم آل‌سعود رفت؛ ابی حتی برای خوشایند پادشاهان عربستان علیه کشور خودش حرف هم زد! در واقع کنسرت مبتذل و ضد ایرانی عربستان، باعث رسوایی خوانندگانی شد که سال‌ها تظاهر به ایرانی بودن و وطن‌دوستی می‌کردند، اما همین مدعیان به خاطر چند دلار، ماهیت سلطنت‌طلب تجزیه‌خواه خود را برملا کردند.»

انتقاد هاشمی طبا از تصویب قانون ممنوعیت مبارزه با رقبای اسرائیلی

سید مصطفی هاشمی‌طبا فعال سیاسی اصلاح طلب که سابقه ریاست سازمان تربیت بدنی را هم در کارنامه دارد در واکنش به تصویب طرح «مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل» و ممنوعیت رسمی مبارزه ورزشکاران ایرانی با اسرائیلی در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: «این موضوع به قول معروف تحصیل حاصل است، زیرا ورزش ما هیچ وقت با اسرائیل مراوده‌ای نداشته است؛ بنابراین آوردن یک امر حاصل دریک قانون، زائد و مهمل است. مثل اینکه قانون بگذاریم و بگوییم آب شفاف است.» وی افزود: «تصویب چنین بندی در قانون یک نود خودزنی است. این کار زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که که نمایندگان اسرائیل در کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون‌ها فعال شده و مستند به این قانون، عضویت ایران را در کمیته المپیک تعلیق شده یا همه فدراسیون‌های بین المللی به تبع ورزش ما را تحریم کنند.» هاشمی‌طبا با تاکید بر اینکه «دچار یک انزوای ورزشی می‌شویم» گفت: «تصویب چنین قانونی بی‌مورد بود و احیانا موجب انزوای ورزشی ایران می‌شود» به تشریح تبعات اجتماعی این اقدام پرداخت. هاشمی‌طبا گفت: «توجه داشته باشید که تنها فعالیتی از ایران که باعث می‌شود پرچم ما در رده‌های جهانی بالا برود، ورزش است. ما در هیچ زمینه دیگری اینچنین افتخارات ملی که بتواند در جراید و رسانه‌ها منعکس شود، نداریم؛ بنابراین در درجه اول از این جهت لطمه می‌بینیم. در درجه دوم هم ممکن است که ورزشکاران ما به دلیل این تحریم‌های احتمالی دچار نوعی سرخوردگی شوند. مهم‌تر از همه اینکه تصویب این قانون اصلا ضرورتی نداشت. برای امری که تحصیل حاصل است که قانون وضع نمی‌کنند. قطعا این قانون تبعات بدی در عرصه ورزش و اجتماع به دنبال خواهد داشت».

انتقاد سردبیر سابق کیهان از حرف‌های رییس حوزه‌های علمیه کشور

مهدی نصیری پژوهشگر با انتشار متنی در کانال تلگرامی اش نوشت: آیت الله علیرضا اعرافی رییس حوزه‌های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه قم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... و. اخیرا اظهار داشته اند: "حوزه باید پاسخگوی هفت میلیارد بشر باشد؛ نمی‌توان بعد از تحولات جهان کار کرد؛ بلکه باید قبل از آن برنامه ریزی‌های لازم را انجام داد. " آقای نصیری در واکنش به این سخنان یادداشتی نوشت که در بخشی از آن آمده است:. آیا واقعا حوزه ما سرشار از پاسخ‌های متقن و منقح و علمی برای مشکلات بشریت و دنیاست؟ ما که در پیش پا افتاده‌ترین مسائل فقهی خود مانند وقت نماز صبح تا مهمترین مساله کلامی و فلسفی مان یعنی توحید، اختلافات در حد تضاد و تناقض داریم؟ ما به ازای عملی ما در قبال شعار‌ها و ادعاهایمان برای عرضه به دنیا چیست؟ کشوری مملو از مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و. با قوای سه گانه‌ای گرفتار ضعف‌های اساسی ایده‌ای و ساختاری و مدیریتی و انضباطی و ...؟ کشوری گرفتار دوقطبی‌های مزمن فرساینده و ویرانگر اجتماعی و سیاسی با کاهش حضور مردم در میدان انتخابات و سطوح بالای طلاق و اعتیاد و کاهش زاد و ولد و بیکاری و فقر و تورم لجام گسیخته و شکاف طبقاتی و گرفتار در چنبره اژد‌های هفت سر فساد و چپاول بیت المال و مسئولان اشرافی و...؟

بازگشایی محدود صحن‌های روباز حرم‌های مقدس پس ماه رمضان

حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: صحن‌های روباز حرم مطهر امام رضا (ع) و دیگر اماکن مقدس از ابتدای ماه شوال به صورت محدود در برخی ساعات بازگشایی می‌شود. به گفته روحانی، صحن‌های روباز حرم مطهر رضوی ۳ ساعت صبح و ۳ ساعت عصر به روی مشتاقان زیارت حضرت بازگشایی می‌شود.

راهپیمایی خودرویی روز قدس با هدایت سپاه در تهران انجام می‌شود

یانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بیشترین موارد شناسایی شده کرونا را موارد سرپایی تشکیل می‌دهند و کمترین تعداد مبتلایان بستری را طی ماه‌های اخیر داشته ایم. او ادامه داد: کماکان جزو ۵ کشور برتر در زمینه بهبودیافتگان کرونا هستیم، اما به هیچ وجه در وضعیت عادی به سر نمی‌بریم و هیچ کجای جهان نیز از این شرایط برخوردار نیست. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: روند بیماری کرونا مدیریت شده است، اما رعایت نکات بهداشتی فردی باید با جدیت از سوی مردم تداوم داشته باشد. جهانپور با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور گفت: راهپیمایی روز قدس به جز در مناطق سفید که به صورت تجمع در محل نماز جمعه‌ها خواهد بود، در شهر تهران به صورت خودرویی و با هدایت سپاه برگزار می‌شود.

ادعایی درباره هزینه‌های بادیگارد ویلموتس

خبرآنلاین نوشت: هر روز اخبار جدیدتر و عجیب‌تری از همکاری جنجالی مارک ویلموتس و دستیارانش با فدراسیون فوتبال ایران منتشر می‌شود. آخرین خبر این بود که او در فیفا به ایران اتهام کلاهبرداری و دست بردن در قرارداد مورد توافق را زده است. حالا هم خبری از فدراسیون به بیرون درز کرده که شنیدن آن برایتان عجیب خواهد بود. مارک ویلموتس به اصرار همسرش، همراه با یک بادیگارد به ایران سفر می‌کرد. او بر خلاف مصاحبه‌هایش که می‌گفت: ایران کشور امنی است، در عمل بادیگارش را به خود چسبانده بود و بدون او هیچ جا نمی‌رفت! این فرد سرجه بورلی نام داشت و قبلا در رقابت‌های توردودفرانس (معتبرترین رقابت‌های دوچرخه سواری جهان در کشور فرانسه) و کنار دست دوچرخه سواران دیده می‌شد. بورلی همزمان با حضور ویلموتس در ایران، به تهران سفر کرد و در تمرینات کنار زمین می‌ایستاد و چهارچشمی همه را می‌پائید تا مبادا خبرنگاران و عکاسان حاضر، به ویلموتس حمله نکنند! اما بد نیست بدانید هزینه‌های بادیگارد شخصی ویلموتس در ایران را هم فدراسیون فوتبال می‌داد! هزینه پرواز‌های فرست کلاس (که مدام همراه با ویلموتس در حال سفر به خارج از ایران بود)، هزینه هتل و هزینه غذای بادیگارد او را فدراسیون پرداخت می‌کرد. با وجود آنکه تاج و علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال مدام تاکید داشتند قرارداد ویلموتس عالی بسته شده و نسبت به قرارداد کی‌روش، قرارداد بهتری است، اما در عمل یکسری شرایط را پذیرفته بودند که کلا قرارداد را به نفع مربی بلژیکی می‌کرد.
 
از داخل دولت سیگنال دلار ۲۵ هزار تومانی صادر می‌کنند!

راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا: برخی از اعضای داخل دولت سیگنال ارز ۲۵ هزار تومانی صادر می‌کنند، سال‌هاست که دولت‌های مختلف برای جبران کسری بودجه خود و افزایش درآمد دائم در حال افزایش نرخ ارز هستند و این مختص امروز نیست در حالیکه دولت به جای این بیاید ارز را گران کند، باید از فعالیت‌های سفته بازانه در همه عرصه‌های اقتصاد از جمله، سهام، مسکن، خودرو، طلا، ارز، سکه و... مالیات بگیرد، تا اینطور بازار‌ها متلاطم نشود، تا موقعی که این نگاه تغییر پیدا نکند، اوضاع درست نخواهد شد. در ماه‌های اسفند و فروردین، در بورس بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شده، دولت اگر ۲۰ درصد از این مبلغ را به عنوان مالیات اخذ می‌کرد، می‌توانست با این ملبغ کسری بودجه خود را حل کند، یا اینکه این پول را برای بحران‌های غیرقابل پیش‌بینی مانند کرونا کنار بگذارد تا در صورت وقوع چنین رویداد‌هایی غافلگیری به وجود نیاید. /فرارو
 
ماجرای پلمب کلینیک‌های دامپزشکی چه بود؟

تعدادی از کلینیک‌های دامپزشکی در برخی از مناطق تهران در یک و ماه نیم گذشته پلمب شدند. اگر چه هنوز علت دقیق این اقدام مشخص نیست، بنا بر گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور به زودی این موضوع در جلسه مشترک میان سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی، سمن‌های دامپزشکی و شهرداری حل خواهد شد. بیش از یک ماه است که برخی مناطق شهرداری تهران اقدام به تعطیلی و پلمب کلینیک‌های دامپزشکی کرده اند. اقدامی که نارضایتی و نگرانی بسیاری از فعالان در عرصه دامپزشکی را در پی داشته است و معتقدند پلمب این مراکزی که در راستای ارتقای بهداشت جامعه تلاش می‌کند در نهایت به ضرر شهروندان خواهد بود و در شرایط حساس کنونی یعنی شیوع ویروس کرونا و احتمال بروز بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود این مراکز و خدمات آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
پیشنهاد صلح کرونایى میان ایران و آمریکا

کتایون لامع زاده مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری ایرنا از طرح موضوع پیشنهاد صلح کرونایى میان ایران و آمریکا خبر داد. خانم لامع زاده نوشت که این طرح پیشنهادى از سوی دایان فاینستاین، سناتور دمکرات مطرح شده و جزئیات آن به این شرح است: ١- وزیران دفاع و خارجه ایران و آمریکا دیدار‌های رودررو داشته باشند تا با کاهش تنش امکان بروز جنگ تصادفی را به حداقل برسانند
‏٢- تحریم‌ها علیه ایران به صورت محدود و موقت رفع شود، ‏تامین تجهیزات مورد نیاز پزشکی تسهیل شود.
‏رفع تحریم‌ها نیز شامل این موارد شود: ‏خرید نفت و محصولات نفتی و پتروشیمی، ‏نهاد‌های مالی خارجی در تعامل با بانک‌های ایرانی، ‏نهاد‌های مالی خارجی که تراکنش پولی خرید محصولات نفتی ایران را انجام می‌دهند. همچنین ‏یک مجوز عمومی ۹۰ روزه برای خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا صادر شود. ‏آمریکا از درخواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران در از صندوق بین‌المللی پول به صورت پرداخت از طریق کانال‌هایی مشابه کانال سوئیس حمایت کند. /باشگاه روزنامه نگاران
 
کیهان: دستِ گران‌کنندگانِ خودرو را قطع کنید

در شماره امروز کیهان و در ستون «کیهان و خوانندگان» آن درباره افزایش قیمت خودرو آمده است: صعود باورنکردنی قیمت خودرو و اظهار بی‌اطلاعی مسئولان دولتی و حتی خودروسازان! نشان می‌دهد دست‌های پلیدی در پشت آن قرار دارد که باید دستگاه‌های مسئول برای قطع آن دست‌ها وارد یک کارزار همه جانبه شوند.
 آیا کسی قادر به شکستن طلسم مافیای خودرو نیست؟ وزیر ۲۴ ساعت برای مهار قیمت خط و نشان کشید، ولی خودش برکنار شد! چرا؟!
آن گرانی که اصحاب کهف بعد از بیدار شدن از خواب طولانی مشاهده کردند بعد از ۳۰۰ سال اتفاق افتاده بود. ولی در دولت آقای روحانی پراید ۲۳ میلیون تومانی در طول ۴ سال ۹۰ میلیون تومان شد. گویا جهش قیمت را به جای جهش تولید در دستور کار قرار داده‌اند!
 رئیس جمهور دستور توقف سیر صعودی قیمت خودرو را صادر کرد! یاد آن جمله معروف ایشان افتادم که گفت: از شنبه همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد!
وزیر صمت در استعفانامه خود بیان کرد به خاطر لابی نکردن با نمایندگان از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور تهدید به برکناری شدم! ولی دولت وانمود می‌کند و به خاطر گرانی خودرو برکنار شده است! اگر چنین است پس چرا وزیر سابق راه و شهرسازی (آخوندی) به خاطر گرانی مسکن و وزیر نفت به خاطر افزایش ناگهانی قیمت بنزین بر کنار نشدند؟!
 
دعوت به‌ مراسم انتخاب اسم برای یک آفتاب‌پرست!

آخر هفته‌ای که گذشت یکی از کاربران توئیتر عکسی از یک آفتاب‌پرست در خانه‌اش به اشتراک گذاشت و از بقیه خواست که برای این حیوان خانگی او اسم پیشنهاد کنند. این ماجرا بهانه‌ای شد تا بعضی بحث‌های محیط‌زیستی در شبکه‌های اجتماعی شکل بگیرد.خیلی از کاربران توضیح دادند که آفتاب‌پرست یا ایگوانا را نباید یک حیوان خانگی محسوب کرد، چون محیط زندگی او متفاوت است و نگهداری این موجودات در خانه به اکوسیستم ضربه می‌زند. بعضی هم گفتند واردات و خرید و فروش این موجودات غیرقانونی است و چطور و از کجا اصلا ممکن است آن‌ها را خریداری کرد؟ خیلی‌ها هم البته لایک کردند و اسم پیشنهاد دادند و ظاهرا مخالفتی با قضیه نداشتند. بیشتر از همه، اما فعالان محیط زیست نسبت به این اقدام اعتراض داشتند. این حیوانات از کشور‌های اندونزی، تایلند، ویتنام و ترکیه غیرقانونی وارد کشور و با سود‌های هنگفتی هم خرید و فروش می‌شود. ایگوانا در بازار‌های تهران بین ۲ تا ۲٫۵ میلیون تومان قیمت دارد. /هفت صبح
 
نظر جالب سلیمی نمین در مورد مجلس

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، گفت: مجلس شورای اسلامی در این چهار دهه با آفاتی مواجه شده بود که برخی از این آفات مربوط به افراد و جریان‌ها و برخی هم متوجه جایگاه و روابط مجلس با سایر قواست. عباس سلیمی‌نمین درباره عملکرد مجلس دهم اظهار کرد: مجلسی که این روز‌ها به پایانش نزدیک می‌شویم قطعا دارای قوت‌ها و ضعف‌هایی بوده است. اینکه گفته شود هیچ قوتی نداشته شاید خیلی بر اساس تحقیق و تامل جدی نباشد. بی شک مجلس اقداماتی در مسیر حل مسائل جامعه داشته و در کنار آن از ضعف‌ها و ایرادات جدی هم رنج برده است. وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در این چهار دهه با آفاتی مواجه شده بود که برخی از این آفات مربوط به افراد و جریان‌ها و برخی هم متوجه جایگاه و روابط مجلس با سایر قواست. در این بین بعضی معتقدند در چهارچوب قانون موجود می‌توان این آفات را حل کرد. برخی هم چنین اعتقادی ندارند. بعضی این مسئله که قوه مجریه ابزار‌هایی برای آلوده سازی نمایندگان و نمایندگان هم ابزار‌هایی برای امتیاز گیری از قوه مجریه داشته باشند را به ساختار قانون مجلس مرتبط می‌دانند و برخی معتقدند در همین ساختار قانونی فعلی هم این آفات قابل رفع است.سلیمی نمین در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: در این دوره امتیازگیری نمایندگان از دستگاه‌های اجرایی و آلوده‌سازی نمایندگان از سوی این دستگاه‌ها بیشتر متوجه قوه مقننه شد و مجلس از این لحاظ لطمه جدی دید. علت عمده رشد این آفت، نبودن یک جریان قوی در مجلس بود. هیچ جریانی در مجلس دهم بر دیگری برتری نداشت و اصولگرایان و اصلاح طلبان در یک خط بودند و با توجه به گرایش جریان امید به دولت، وزن دولت در مجلس تقویت شده بود.

پیشنهاد جنجالی عبدی به رئیس دولت اصلاحات

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: من در یک سال اخیر یک بار آقای خاتمی را دیدم و به ایشان پیشنهاد کردم که شما کلاً کنار بکشید.عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به اظهارات اخیر خاتمی گفت: کسانی که آقای خاتمی را خوب می‌شناسند، می‌دانند که از حرف‌های آقای خاتمی نمی‌شود دقیقا استنتاج کرد که چه کار می‌خواهند بکند؟ نه اینکه حرف‌هایش با اهدافش بی‌ربط باشد، ولی رابطه چندان مستقیمی هم بین ذهنیت و سخنان وی با هدفش وجود ندارد.ی در ادامه گفت: به نظر من از سخنان اخیر خاتمی نمی‌توان استنتاج کرد که ایشان می‌خواهد بازنشستگی خودش را اعلام کند. در عین حال خاتمی هم می‌خواهد باشد هم می‌خواهد نباشد.عبدی تصریح کرد من در یکسال اخیر یک بار آقای خاتمی را دیدم و به ایشان پیشنهاد کردم که شما کلاً کنار بکشید و این موضوع را اعلام کنید و دیدار‌های سیاسی‌تان را هم حذف کنید. وقایع سیاسی هم هر طور که می‌خواهد پیش برود. در این صورت خیال سیستم از خاتمی راحت می‌شود و خیال خود خاتمی هم راحت خواهد شد.البته این پیشنهاد به این معنا نبود که آقای خاتمی دیگر هیچ وقت به سیاست نپردازد بلکه به این معنا بود که ممکن است شرایط به گونه‌ای عوض شود که بازگشت به خاتمی میسر شود. ولی وقتی هم هستید هم نیستید، نتیجه همین وضعیتی فعلی می‌شود. در این شرایط، گروه‌های اصلاح‌طلب به جان هم می‌افتند و همه ما شاهد این وضع هستیم. /یورونیوز
 
کتاب ناگفته‌های احمدی نژاد در راه است؟

چندی پیش یکی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به احمدی‌نژاد در خبری نوشته بود که کتاب «ناگفته‌های احمدی‌نژاد» چاپ شده است. این کانال نوشته بود که اطلاعات تکمیلی درباره این کتاب، زمان و نحوه رونمایی و توزیع آن به‌زودی اعلام خواهد شد، احتمالا جریان احمدی‌نژاد تصمیم دارند در ماه‌های نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ از این کتاب رونمایی کنند.علی‌اکبر جوانفکر، مشاور محمود احمدی‌نژاد، در حالی تلویحا از ورود محمود احمدی‌نژاد به انتخابات ۱۴۰۰ پرده‌برداری کرده که شنیده‌های خبرنگار ما نیز حاکی از این است که نزدیکان رئیس سابق دولت تکاپو و تحرکات خود را برای یارگیری به‌نفع او با رایزنی اقشار مختلف آغاز کرده‌اند.چندی پیش یکی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به احمدی‌نژاد در خبری نوشته بود که کتاب «ناگفته‌های احمدی‌نژاد» چاپ شده است که شامل مصاحبه بی‌پرده و مفصل محمدرضا تقوی‌فرد با دکتر محمود احمدی‌نژاد و بخشی از ناگفته‌های دوران هشت سال ریاست جمهوری در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ است که برای نخستین‌بار منتشر می‌شود. این کانال نوشته بود که اطلاعات تکمیلی درباره این کتاب، زمان و نحوه رونمایی و توزیع آن به‌زودی اعلام خواهد شد؛ گرچه بعد از آن دیگر خبری دراین‌باره منتشر نشد. احتمالا جریان احمدی‌نژاد تصمیم دارند در ماه‌های نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ از این کتاب رونمایی کنند. به نظر می‌رسد که احمدی‌نژاد برخلاف یکی، دو سال اخیر بر تحرکات شخصی‌اش هم بیفزاید؛ از سفر‌های استانی تا انتشار ویدئو، نامه، سخنرانی و... .
 
ده هزار تذکر نمایندگان مجلس دهم به اعضای دولت

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: نمایندگان در طول ۴ سال عمر مجلس دهم، حدود ۱۰ هزار و ۱۰۰ تذکر را به رئیس‌جمهور و وزرای کابینه داده‌اند که رئیس‌جمهور بیشترین سهم را از این تذکرات داشته است.یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: از حدود ۱۰ هزا رو ۱۰۰ تذکر کتبی نمایندگان ۲۲۰۰ مورد آن مربوط به رئیس‌جمهور بوده که بیشترین تذکرات را داشته و کمترین تذکرات نیز مربوط به علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری است که شامل ۲۱ تذکر از نمایندگان می‌شود.
 
جنجال پیامک پدر داماد احمدی‌نژاد به منتخبان مجلس یازدهم

روز چهارشنبه بود که پیامکی برای منتخبان پارلمان آینده ارسال شد؛ پیامکی از سوی «سردار احمد خورشیدی‌آزاد». او پدر داماد محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری سابق ایران است و در این پیامک از منتخبان خواسته «در صورت صلاحدید» از علی نیکزاد برای ریاست قوه مقننه و پیروزی بر قالیباف حمایت کنند.این پیامک، اما با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شد تا اینکه خورشیدی‌آزاد روز گذشته در اظهاراتی که خبرگزاری برنا آن را منتشر کرد، با تاکید بر تصمیم شخصی‌اش برای حمایت از نیکزاد اظهار کرد: «نه، این کار‌ها نیاز به مشورت ندارد؛ من با کسی مشورت نمی‌کنم. حرف خودم است و حرف هیچ کسی نیست. اگر حرفم عملیاتی نشود، به ‎‌عنوان کسی که کار راهبردی و مطالعاتی می‌کند این را می‌گویم؛ خواهید دید که یک خاندان جدیدی در جمهوری اسلامی ظهور و رشد پیدا می‌کند که یک تابلوی ایثارگری بالای سر دارد و هیچ کس حریفش نیست.» پدر داماد احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به پرسشی درباره محل تامین هزینه این تبلیغات برای نیکزاد گفته است: «کدام تبلیغات؟ دو خط پیامک؟ چگونه است شما هیچ حرفی از شام و افطاری‌های پرهزینه و شاهانه‌ای که بعضی می‌دهند و هزینه‌های سنگین نمی‌زنید؟ اما یک پیامک نگران‌تان کرده؟ به نظر بنده متن این پیامک برای برخی دلهره آفریده است. متاسفانه دیگران جنگ روانی و تبلیغ را بلد نیستند، ولی من بلدم، با یک کانال خورشید مرجع خبرِ بسیاری از رسانه‌ها می‌شوم. واقعی و حقیقی می‌نویسم، از کسی هم خرده و بُرده ندارم، ترس را بلد نیستم آن زمان که خدا ترس را آفرید من غایب بودم و به همین علت بیشتر از خیلی‌ها جنگیدم و جبهه رفتم.» او همچنین جریان مقابل نیکزاد در مسیر رقابت برای تصاحب کرسی ریاست مجلس را «خطرناک» توصیف کرده و در وصف آن گفته است: «برخی در حال پرورش خاندانی هستند که حاکمیت کنند و این برای کشور زیان دارد.»
 
پزشکیان: برای من مهم نیست چه کسی رئیس مجلس یازدهم باشد

منتخب مردم تبریز از احتمال تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم خبر داد. سعود پزشکیان روز شنبه درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم، گفت: ممکن است فراکسیونی به وجود بیاید، اما آن چیزی که همیشه دنبال آن بوده و هستم درست شدن سیستم داده‌هاست که منجر به تحقق شعار شفافیت می‌شود.منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم افزود: این اتفاق موجب می‌شود تا در تمام زوایای اقتصادی و زندگی برای مردم شفاف‌سازی شود به این شکل که معلوم می‌شود چه کسی رشوه گرفته و اقدام به قاچاق کرده، چه کسی از رانت و دلالی استفاده کرده، چه کسانی فرار مالیاتی داشتند بر این اساس اگر سیستم داده‌ها را درست نکنیم قابل مشکلات موجود در کشور قابل حل نیست.پزشکیان بیان کرد: در مجلس یازدهم برای من مهم نیست چه کسی رییس باشد و به دنبال ریاست فراکسیونی نیستم بلکه باید اهداف مورد نظر به منظور تحقق پیگیری شود.
 
نیکزاد: اولویت مجلس با دغدغه مردم و رهبری یکی شود

منتخب مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اولویت مجلس باید با دغدغه مردم و رهبری یکی شود.علی نیکزاد در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «باید اولویت مجلس با دغدغه مردم که دغدغه رهبر معظم انقلاب هم هست یکی شود.اینگونه نباشد که در شرایط حاضر که اقتصاد و معیشت دغدغه اول مردم است، مجلس به مواردی بپردازد که بیشتر سیاسی باشد.»
 
خاطره‌ای از گفت‌وگوی حاج قاسم با رهبرانقلاب

فرمانده سابق نیروی قدس سپاه خاطره‌ای از گفت‌وگوی خود با رهبر انقلاب را نقل کرده بود.سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به خاطره‌ای از گفت‌وگوی خود با رهبر انقلاب، این خاطره را چنین نقل می‌کند؛ یک‌بار آقا مرا صدا زدند و اشاره کردند که جلو بیا، وقتی نزدیک رفتم، کتابی را که در دستان‌شان بود، باز کردند و عکس چند تن از شهدا را نشان من دادند؛ شهید باکری، شهید باقری و شهید زین‌الدین. یکی از عکس‌ها، عکس خودم بود.آقا به من گفتند که عکس شما با بقیه عکس‌ها چه مطابقتی دارد؟ من هم از این‌که عکس دوران جوانیم بود، عرض کردم ما هم سن و سال بودیم.آقا فرمودند: آن‌ها وظایف خود را انجام دادند و رفتند. مصلحت خداوند بر این بود که شما بمانید و باشید و کاری که چه بسا سخت‌تر از کار آن‌هاست، انجام دهید. اگر شما نباشید، چه کسی می‌خواهد این کار را انجام دهد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار