کد خبر: ۸۵۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 16 May 2020
 
 

 

تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیونی برای پرسنل مهدهای‌کودک
[شهروند] رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به قرار گرفتن مهدهای‌کودک در زمره مشاغل آسیب‌دیده از کرونا گفت: «این مراکز می‌توانند تقاضای دریافت تسهیلات ۱۲ تا ۱۶‌میلیون تومانی را برای هر یک از پرسنلی که اشتغال آنها را حفظ کردند، به مراجع ذی‌صلاح بدهند.» وحید قبادی‌دانا در توضیح بیشتر گفت:  «مهدهای‌کودک برای قطع زنجیره انتقال کرونا از اسفندماه تعطیل هستند و براساس رایزنی‌های انجام‌شده با مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگروه بررسی مشاغل آسیب‌دیده از کرونا بنا شد تا مهدهای کودک غیردولتی هم به‌عنوان کسب‌وکارهای واجد شرایط تشخیص داده شوند و براساس اعلام معاونت اقتصادی رئیس‌جمهوری این افراد از امتیاز تنفس سه‌ماهه پرداخت اقساط بانکی بهره‌مند ‌شوند. این متقاضیان می‌توانند درخواست‌شان را به سازمان بهزیستی ارایه کنند و در صورت تأیید این سازمان، موارد به بانک مرکزی اعلام می‌شود. به گفته او پرسنل مهدهای کودکی هم که نتوانستند شغل‌شان را حفظ‌کنند، از مزایای قانون بیمه بیکاری به دلیل کرونا با لحاظ شرایط لازم پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه بهره‌مند می‌شوند. این درحالی است که در پویش همدلی مومنانه بیش از هزارو۳۰۰ مالک مهدهای استیجاری غیردولتی اجاره‌بهای خود را مورد بخشودگی قرار دادند.


شکار در جنگل‌های شمال کشور به مدت ۵‌ سال ممنوع شد
[شهروند] «در تکمیل ابلاغ آیین‌نامه قانون شکار و صید، ممنوعیت پنج ساله شکار در جنگل‌های شمال تأیید شد.» حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل محیط‌زیست مازندران با اعلام این خبر به مهر گفت که این تصمیم برای تمامی جنگل‌های استان‌های گلستان، مازندران و گیلان گرفته شده و در تکمیل ابلاغ آیین‌نامه قانون شکار و صید است: «با اعلام ممنوعیت شکار در جنگل‌های شمال عملا امکان صدور پروانه در این مناطق وجود ندارد و حمل سلاح هم در این مناطق ممکن نخواهد بود. با صدور این تصمیم، دفاع در مرجع قضائی و حقوقی درباره حمل و به‌کارگیری سلاح از سوی متعدیان به طبیعت برای مأموران محیط‌زیست آسان شد. همچنین جریمه شکار حیوان ماده به دلیل مولد بودن سه برابر بیش از نر در نظر گرفته شده است.» او در ادامه گفت: «برای مثال جریمه شکار مرال نر ۵۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان برآورد شده، اما شکار مرال ماده ۱۵۷‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان تعیین شده است.»


کاهش ۳۰‌درصدی اهدای خون تهرانی‌ها در نخستین شب قدر
[شهروند] مدیرکل انتقال خون استان تهران از کاهش ۳۰‌درصدی مشارکت مردم برای اهدای خون در نخستین شب قدر امسال نسبت به وضع مشابه‌ سال گذشته خبر داد. به گفته محمدرضا مهدی‌زاده، در شب نوزدهم ماه رمضان ۸۴۸ نفر به مراکز اهدای خون در سطح استان تهران مراجعه کردند که ۶۵۸نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند: «۳۱۷ نفر از اهداکنندگان در دسته اهداکنندگان مستمر بودند که سالی حداقل دو بار به مراکز اهدای خون می‌آیند و ۲۱۵ نفر هم در دسته اهداکنندگان باسابقه بودند که در سال‌های گذشته، سابقه مشارکت در این کار انسانی را داشتند.» با توجه به کاهش موارد اهدای خون، این مسئول از مردم خواست تا مشارکت بیشتری داشته باشند: «ذخایر خونی ما برای تأمین نیازهای بیماران در شرایط بحرانی نیست، اما به علت نیاز روزانه بیماران در بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی و بیمارستان سطح استان تهران، چشم انتظار حضور و مشارکت بیشتر مردم مهربان و ایثارگر تهرانی در مراکز اهدای خون هستیم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار