معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بر اساس پروتکل وزارت بهداشت همه تمهیدات بهداشتی حضور دانش‌آموزان در مدارس تشریح شده و ما هم آن را به نواحی و مدارس استان ابلاغ کردیم.
کد خبر: ۸۵۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ 14 May 2020

عبدالرضا رئیسی در خصوص تمهیدات بهداشتی بازگشایی مدارس در روز ۲۷ اردیبهشت، اظهار کرد: بر اساس پروتکل وزارت بهداشت همه تمهیدات بهداشتی حضور دانش‌آموزان تشریح شده و ما هم این پروتکل را به نواحی و مدارس استان ابلاغ کردیم.

وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان از ۲۷ اردیبهشت بر اساس رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد بود، افزود: در اسفندماه به واسطه اعتباری که وزارت آموزش و پرورش در اختیار استان‌ها قرار داد همه مواد ضدعفونی و شستشو مانند صابون مایع، الکل و غیره در اختیار همه مدارس قرار گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: این مواد برای مصرف حداقل دو هفته مدارس در اختیار آنها قرار گرفت در کنار آن اعتباری هم به همه مدارس دولتی بر اساس تعداد دانش‌آموز و فضای مدرسه پرداخت شد تا بتوانند در امور بهداشتی پیشگیری از کرونا آن را هزینه کنند.

وی اظهار کرد: مدارس استثنایی و پیش دبستانی به دلیل ناتوانی دانش‌آموزان برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی هنوز امکان بازگشایی ندارند.

رئیسی در خصوص فعالیت نکردن مدارس شبانه روزی گفت: دانش آموزان در این مدارس به دو شیوه حضور دارند یک شیوه تنها حضور در ساعات درسی است و پس از آن به جای دیگری برای اقامت می‌روند و شیوه دوم حضور در مدارس برای سکونت پس از ساعات درسی است که این دسته از دانش‌آموزان امکان اقامت در مدارس شبانه‌روزی پس از ساعات درسی را ندارند.

وی تصریح کرد: در این دستورالعمل توصیه شده که معلمان یا دانش‌آموزانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در مدارس حضور نیابند و در روزهای پنجشنبه و جمعه هم مدارس برای حضور دانش‌آموزان در روز شنبه ضدعفونی شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه همه مدارس استان بازگشایی می‌شود، اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان از روز شنبه در مدارس اختیاری است و این بازگشایی تنها برای رفع اشکال و بیشتر برای افرادی که امکان استفاده از آموزش‌های مجازی را نداشتند است.

وی تصریح کرد: توصیه شده دانش‌آموزان علامت دار بیماری کرونا در مدارس حضور نیابند و اگر در مدارس شناسایی شوند از ورود آنها جلوگیری شده و در فضای جداگانه‌ای نگهداری می‌شوند تا والدین آنها برای تحویل دانش‌آموز به مدرسه مراجعه کنند.

رئیسی با بیان اینکه مدارس به مدت یک ماه باز هستند، افزود: در این مدت مدارس علاوه بر رفع اشکال موضوع ارزشیابی دانش‌آموزان برخی پایه‌ها را هم دنبال می‌کنند و شورای مدرسه باید از تکمیل آموزش دانش‌آموزان اطمینان حاصل کنند.

وی در خصوص شیوه رفت‌و آمد دانش‌آموزان گفت: بهتر است در شهرهای بزرگ والدین مسئولیت رفت و آمد فرزندان خود را بر عهده بگیرند و با وسایل نقلیه شخصی آنها را به مدارس برسانند و حتی‌الامکان از سرویس مدارس یا وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند هرچند فیلم آموزشی نحوه استفاده از سرویس هم به مدارس و سرویس‌های دانش‌آموزی داده شده است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار