مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین تاکید کرد :
  مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: ساماندهی کودکان کار و متکدیان نیازمند برنامه ریزی مدون و همراهی دستگاههای حمایتی و خدماتی است.
کد خبر: ۸۵۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 14 May 2020

 

 

 ضرورت شناسنامه دار کردن کودکان کار و متکدیان

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی  در اولین جلسه  کارگروه  فرهنگی ، اجتماعی ، زنان و خانواده که به ریاست استاندار برگزار شد با بیان اینکه یکی از آسیبهای اجتماعی که امنیت و سلامت جامعه را تهدید می کند  حضور متکدیان در معابر و خیابانهای شهر است گفت :  کهن شهر مینودری قزوین با سابقه ای  فرهنگی ، تاریخی  است و حضور متگدیان با ظاهر نامناسب در معابر و میادین زیبنده  این شهر با آن پیشینه فرهنگی نیست .

وی با اشاره به  علت حضور متکدیان در سطح شهر گفت  : بخشی از این معضل ، فرهنگی است چرا که فرهنگ سازی در ساماندهی متکدیان مغفول مانده  به گونه ای که بدون  زیربنای فرهنگی ساماندهی متکدیان موفق نخواهد بود .
این مقام مسئول بخش دیگری از علل حضور متکدیان در سطح شهر را  عدم اجرای دستور العمل و آیین نامه  ساماندهی متکدیان برشمرد و خاطرنشان کرد :  با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بایستی مردم خیر و نوعدوست هدایت شوند تا کمکهای خود را از طریق خیریه ها و نیز دستکاه های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی و هلا ل احمر به نیازمندان واقعی برسانند . 
بیدخام با اشاره به مفاد آیین نامه ساماندهی متکدیان گفت : ضروری است شهرداری  نسبت به شناسنامه دار کردن و تهیه بانک اطلاعاتی متکدیان اقدام کرده تا بدینوسیله نیازمندان واقعی  به دستگاههای حمایتی معرفی شده و همچنین متکدیانی که از عواطف مردم سوء استفاده می کنند به مراجع قضایی معرفی شوند . 
وی افزود : با توجه به شرح وظایف دستگاههای مربوطه ضروری  است تا شهرداری و فرمانداری با اهتمام بیشتری نسبت به جمع آوری و توانمند سازی متکدیان اقدام کنند . 
بیدخام در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ناشی از کودکان کار و خیابان پرداخت و اظهار کرد  : بسیاری از کودکان کار به دلیل تامین معاش خانواده وادار به کار می شوند .
وی ادامه داد این کودکان غالبا از  خانواده های اسیب دیده اجتماعی ناشی از طلاق ، اعتیاد والدین و یا از کار افتادگی آنها هستند که هم خود کودکا ن نیاز به توجه و حمایت جدی دارند و هم خانواده های آنها تا کمتر دچار آسیب شوند .
ایشان با تاکید بر اینکه کودکان نیاز به بهداشت ،  تحصیل ، تغذیه مناسب و نیز حمایت خانواده دارند یادآور شد   طبق آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی دستگاه های متعددی وظیفه ارائه خدمت به آنها را دارند  . 
بیدخام با بیان اینکه ضروری است بهزیستی نسبت به شناسنامه دار کردن و تهیه بانک اطلاعاتی کودکان کار و خیابانی اقدام نماید اظهار کرد : تمامی دستگاههایی که مطابق با آیین نامه ساماندهی کودکان کار وظیفه ارائه خدمت به کودکان خیابانی را بر عهده دارند بایستی  نسبت به حمایت از این کودکان اهتمام داشته و هر کودک کار و خیابانی که توسط بهزیستی به سایر دستگاه ها معرفی می گردد مورد حمایت مناسب قرار گیرد . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار