یک متخصص طب سنتی گفت: با برخی روش‌ها می‌توان بوی بد دهان را کنترل کرد؛ رعایت بهداشت دهان و دندان اولین و بهترین راهکار برای کنترل بوی بد دهان است.
کد خبر: ۸۵۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 14 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:احمد کریمی متخصص طب سنتی درباره راه‌های کنترل بوی بد دهان در ماه رمضان اظهار کرد: یکی از مشکلات شایعی که روزه‌داران در ماه مبارک رمضان با آن درگیر می‌شوند بوی بد دهان است؛ پیش از هر چیزی لازم است به یاد داشته باشید که بوی بد دهان در هنگاه روزه‌داری امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: علت اصلی بروز این اختلال خالی بودن معده و گرسنگی طولانی مدت است،راه درمانی برای برطرف کردن این مشکل و خلاصی از بوی بد دهان وجود ندارد، اما می‌توان با برخی راهکار‌های آن را کنترل کنیم؛ رعایت بهداشت دهان و دندان اولین و بهترین راهکار برای کنترل بوی بد دهان است.

کریمی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای کنترل بوی بد دهان استفاده از ترنجبین است؛ برای استفاده از این ماده می‌توانید سه قاشق غذا خوری ترنجبین را با یک لیوان گلاب که به دمای جوش رسیده است مخلوط کنید، محلول به دست آمده را همراه با عسل شیرین میل کنید و توجه داشته باشید که بهتر است حداقل ۱۵ دقیقه از مصرف سایر خوراکی‌ها اجتناب کنید تا ترنجبین اثربخشی لازم را بر کنترل بوی بد دهان داشته باشد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: از دیگر راه‌های کنترل بوی بد دهان رعایت اصول روزه‌داری است، یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که تا یک ساعت بعد از صرف وعده سحری از خوابیدن اجتناب کنید، این کار می‌تواند از رشد باکتری‌ها در دهان و در نهایت از ایجاد بوی بد دهان جلوگیری کند.

وی افزود: می‌توانید یک استکان عرق نعنا را با یک استکان گلاب مخلوط کنید و آن را به دمای جوش برسانید، سپس یک قاشق غذا خوری بارهنگ به آن اضافه و همراه با عسل شیرین مصرف کنید؛ این ترکیب هم مانند ترنجبین از بروزبوی بد دهان جلوگیری می‌کند.

کریمی گفت: برای کنترل بوی بد دهان توصیه می‌شود بعد از صرف افطار و سحر به سراغ مصرف سیب، به و فرآورده‌های آن بروید؛ این دو میوه خواص بسیاری دارند از جمله این که مصرف چند برش سیب و به یا خوردن یک قاشق غذاخوری رب به و رب سیب بعد از صرف وعده افطار و سحر می‌تواند از ایجاد بوی بد دهان در هنگام روزه‌داری جلوگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار