از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۹۵۸ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی هنوز بستری هستند و حال عمومی ۲۷۳۵ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۸۴۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 13 May 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۱۲ هزار تن عبور کرد.
 
ابتلای ۱۹۵۸ ایرانی دیگر به ویروس کرونا/ اوضاع دو استان متفاوت از کشور است/ بهبود بیش از ۸۹ هزار تن مبتلای کووید ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ... تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ تن رسید.

وی افزود: این افزایش در نتیجه فعال‌تر شدن و گسترش بیشتر بیماریابی سرپایی در کشورمان است و از ۱۹۵۸ مبتلایی که تازه شناسایی شده اند، تنها ۴۹۰ مورد بستری شده اند و باقی ایشان از میان افرادی هستند که علائم خفیفی دارند و با پیگیری افرادی شناسایی شده اند که به نوعی با مبتلایان در تماس بوده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: نکته حائز اهمیت این است که یک چهارم مبتلایان بستری شده در ۲۴ ساعت اخیر مربوط به استان خوزستان است و این استان و همچنین استان تهران کماکان وضعیت قرمز دارند که با در نظر گرفتن جمعیت، وضعیت استان خوزستان وخیم‌تر است.
وی افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۵۰ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۶۷۸۳ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۸۹ هزار و ۴۲۸ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۷۳۵ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور در ادامه گفت: تا کنون ۶۲۹ هزار و ۵۳۴ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۷.۱ درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۵.۴ درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۲.۹ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار