شهرداری تهران:
تهران- مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اعلام کرد: تاکنون پنج هزار نفر به عنوان دستفروش شناسایی و اطلاعات آنها مورد تایید قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۴۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 13 May 2020

سیدعلی مفاخریان در جلسه کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران که با موضوع ساماندهی دست‌فروشان برگزار شد، با بیان اینکه دست‌فروشی طیفی از صنوف بدون مجوز است، گفت: فعالان این صنوف فاقد اتحادیه یا ارتباط با اتاق اصناف هستند و با وجود آسیب‌پذیری، بسیار آسیب‌زا هستند.
وی ادامه داد: دستفروشی آسیب زا است چراکه ماهیت آن‌ برای مدیریت شهری شفاف نیست؛ بنابراین می‌تواند مشکلاتی پیرامون عبور و مرور برای شهروندان یا کسبه رسمی ایجاد کنند.
مفاخریان تصریح کرد: تامین زمین و صدور مجوز برای ایجاد روز بازارها در کنار شناسایی دست‌فروشان می‌تواند به ساماندهی کامل دستفروشی بیانجامد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه نرم‌افزار سامان بازار می‌تواند نقش زیادی در شناسایی ماهیت و ظرفیت‌های موجود برای ساماندهی دست‌فروشان ایفا کند، گفت: تاکنون اطلاعات حدود پنج هزار نفر بر اساس سکونت در تهران، سرپرست خانواده بودن و شاغل نبودن تایید شده است و تعدادی از ثبت‌نام‌شدگان هم به دلیل نقص در اطلاعات واردشده فرصتی برای اصلاح اطلاعات خواهند داشت.
وی یادآور شد: برای این افراد با توجه به نوع کسب‌وکارشان در روز بازارها مکان‌یابی می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار