رئیس پلیس تهران بزرگ خبرداد؛
سردار رحیمی گفت:در شهر تهران حدود ۱۵ هزار معتاد متجاهر رها شده داریم که کار جمع آوری آن‌ها از امروز آغاز شده است.
کد خبر: ۸۴۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 10 May 2020
 
به گزارش تابناک سمنان: سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: بعد از مدت‌ها پیگیری و با هماهنگی خوب بین دستگاه‌های ذیربط، از امروز بحث جمع آوری معتادین متجاهر آغاز شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود:در شهر تهران حدود ۱۵ هزار معتاد متجاهر رها شده داریم و کار جمع آوری آن‌ها از امروز آغاز شده است و روزانه حدود۵۰۰ نفر را جمع آوری و تحویل مراکز بازپروری می دهیم.

او گفت:معتادینی که جمع آوری می شوند بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و ستاد بیماری کرونا، ۱ سال در مراکز بازپروری خواهند ماند.

سردار رحیمی گفت: اگر در این سال کار‌های بازپروری درست انجام شود، می توانیم آن فرآیند را به نتیجه برسانیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: بعد از ۲ ماه رهایی تعداد زیای معتاد متجاهر، امروز با رعایت اصول بهداشتی جمع‌آوری می شوند.

سردار رحیمی گفت: جمع آوری معتادین را یک تیم ۲۰۰ نفره در پلیس مواد مخدر، به کمک پلیس پیشگیری و یگان امداد شروع کردند و این طرح تا پایان جمع آوری معتادین ادامه دارد.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: ما روزانه ۵۰۰ نفر از معتادین را جمع آوری می کنیم.

او گفت: ظرفیت‌ها و مراکز در حال اضافه شدن است و فکر می کنم که یک دوره جدیدی را در بحث بازپروری خواهیم داشت.

رحیمی گفت: بهزیستی غربالگری را انجام می دهد و آزمایش‌های معتادین را تایید می کند براساس همین اگر معتادی کمتر از ۱۸ سال یا بیش از ۶۰ سال سن داشته باشد را نمی‌پذیرند.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه تست کرونا هم برای افراد افزوده شده ،گفت: برای نگهداری خانم‌ها فعلا جایی در مراکز در نظر گرفته نشده است.

او بیان کرد: طرح را در ۳ نقطه شوش ،مولوی ،هرندی، جاجرود و دره فرحزاد اجرا کردیم .

سردار رحیمی گفت: ما فقط در این ۳ نقطه نیستیم و در کل سطح شهر همکاران حضوردارند.

او باشاره به پلمپ پاتوق‌های معتادین و ... گفت: ۵ مرکز را بسته ایم و پاتوق‌هایی که موجب تجمع معتادین باشد را می بندیم. همچنین علاقه‌ای به بازگشایی مجدد آن‌ها نداریم و اگر باز شود مجددا بسته می شوند.

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر مبتلا نشدن معتادان به کرونا گفت: چنین شایعه‌ای مبنی بر نگرفتن معتادان به کرونا صحت ندارد و هیچ کسی این موضوع را تایید نکرده؛ قیمت مواد مخدر نیز مقداری افزایش داشته است.

او بیان کرد: در چند روز گذشته انهدام ۴ باند و کشف بالغ بر ۱.۵ تن مواد مخدر را داشتیم و تمام اعضا این باند‌ها دستگیر شدند.

سردار رحیمی گفت: تذکر جدی به افرادی میدهم که تظاهر به روزه خواری می کنند. در اماکن عمومی، معابر و ... هیچ فردی اجازه تظاهر به روزه خواری را ندارد.

رییس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: از دیروز دستور ویژه‌ای به تمام واحد‌ها ابلاغ شد که برخورد جدی با روزه خواری کنند. پلیس به عنوان نماینده مردم مسئول به برخورد با این افراد است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان تجمع در شب‌های قدر گفت: تا این لحظه ستاد ملی کرونا و ستاد استانی هیچ مجوزی برای تجمع در شب‌های قدر را نداده اند و مجوزی صادر نشده؛ مسئول این کار ستاد ملی مقابله با کرونا است.

سردار رحیمی ادامه داد: تا جایی که آمار داریم وضعیت کرونا تهران مناسب نیست و بعد از خوزستان به تناسب جمعیت ، تهران وضعیت مناسبی ندارد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: تعدادی از قهوه خانه و رستوران‌های لاکچری که باز بودند پلمپ شده‌اند و اگر هم باز باشند برخورد جدی می کنیم.

او ادامه داد: رستوران‌ها باید به صورت بیرون بر خدمات ارائه دهند.

سردار رحیمی با بیان اینکه اسفندماه سال گذشته در خصوص افتتاح ۴۰ کلانتری در تهران با رئیس شورای شهر و شهرداری تهران مکاتبه‌ای داشتم گفت: در این مکاتبه رئیس شورای شهر درخواست کرد در صحن علنی شورا در این خصوص گزارشی داده شود.

او ادامه داد: باورمان بر این است باید درصدی از بودجه شهری برای ارتقا نظم و امنیت شهری در نظر گرفته شود؛ بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، شورای شهر و  شهرداری مکلفند برای ساخت کلانتری زمینی به پلیس بدهند.

رحیمی گفت: خوشبختانه در این جلسه نظر مساعد شورای شهر و شهرداری اعلام شده است.

رییس پلیس پایتخت افزود: طرح ترافیک فعلا لغو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار