سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه «پایتخت، گنجایش این حجم از فعالیت‌های تجاری - اداری و سیاسی را ندارد» گفت: زلزله بامداد جمعه پایتخت «هشداری به موقع» برای تصمیم‌گیران کشور است تا بخشی از فعالیت‌ها را از تهران دور کنند.
کد خبر: ۸۴۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 08 May 2020

علی ابراهیمی با اشاره به زلزله بامداد جمعه تهران گفت: از گذشته هشدارهایی جدی در مورد زلزله تهران و تبعات سنگین آن مطرح شده بود. نوع بافت مسکونی تهران و تراکمی که به آن داده‌اند، اشکالات جدی دارد. اگر اتفاقی ناگوار در این شهر بیفتد، امدادرسانی به مردم تهران راحت نیست.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: تهران از نظر زیست محیطی هم اشکالات جدی دارد. انبوه‌سازی‌هایی بی‌رویه در غرب و شمال غرب تهران(اطراف دریاچه خلیج‌فارس) صورت گرفته که علاوه بر خطرات عمرانی، تنفس برای شهر را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه «پایتخت، گنجایش این حجم از فعالیت‌های تجاری - اداری و سیاسی را ندارد» گفت: اگر به بیماری کرونا توجه کنیم، متوجه می‌شویم که یکی از مشکلات جدی این شهر حمل و نقل و ترافیک است. این بحران هم آلودگی زیادی ایجاد می‌کند و هم وقت زیادی می‌گیرد. شهروندان در شرایط عادی ساعت‌ها در خیابان گیر می‌کنند، در شرایط بحرانی همه چیز قفل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، زلزله بامداد جمعه پایتخت را «هشدار به موقع» دانست و گفت: این هشدار به تصمیم‌گیران ارشد کشور می‌گوید که باید بخشی از فعالیت‌ها را از تهران دور کنند. آنها باید روی مجوزهایی که برای ساخت و ساز می‌دهند، تجدید نظر جدی کنند. نباید به موضوع ساخت و سازها نگاه درآمدزایی وجود داشته باشد. پس هر کجا که ظرفیت ارتفاع‌سازی ندارد، مجوز صادر نشود.

وی افزود: بحران زمین‌لرزه تهران به هیچ عنوان راه حل مقطعی و کوتاه مدت ندارد. واقعه‌ای که برای یکی از ساختمان‌های بزرگ تهران یعنی پلاسکو افتاد، سرنوشت نزدیک به هزار واحد تجاری را تهدید کرد. چه اصراری وجود دارد که دوباره همه این واحدها را همان جا متمرکز کنیم. مالکیت این سازمان با بنیاد مستضعفان بود و مدعی خصوصی نداشت. پس مالک می‌توانست این حجم از فعالیت‌ را به بخش‌های مختلف تهران سرشکن کند.

ابراهیمی در پایان سخنان خود گفت: ما باید یک تجدید نظر جدی کنیم و متوجه باشیم که تمرکز فعالیت‌های اداری - تجاری، اقتصادی و سیاسی در یک نقطه همیشه این مشکلات را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار