رئیس جمهور ترکیه با تأکید بر حمایت از دولت فائز السراج ابراز امیدواری کرد که تحولات لیبی به سمت صلح و ثبات حرک خواهد کرد.
کد خبر: ۸۴۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 05 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از تی آر تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که در آینده‌ای نزدیک تنش‌ها در لیبی فروکش خواهد کرد.

 اردوغان در این باره تصریح کرد: قصد داریم با حمایت از فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی که از منظر ما دولت قانونی لیبی است، این کشور را به صلح برسانیم. به زودی اخبار خوشحال کننده‌ای از لیبی خواهید شنید.

ترکیه در لیبی از دولت وفاق ملی حمایت می‌کند. در مقابل، کشور‌های عربی از خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی حمایت می‌کنند.

وی در ادامه درباره عملیات ارتش سوریه و متحدانش در مبارزه با تروریسم در شمال این کشور افزود: ما بیش از این نمی‌توانیم حملات به مناطق شمالی سوریه را تحمل کنیم. این حملات مغایر با توافقات انجام شده است.

اردوغان با ارائه جزئیات درباره شیوع ویروس کرونا در ترکیه خاطر نشان کرد: از هفته آینده به صورت تدریجی محدودیت‌های اعمال شده را کاهش خواهیم داد. در گام نخست ساعاتی را برای خروج جوانان و سالمندان از منزل در نظر خواهیم گرفت.

تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار تن در ترکیه به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، متاسفانه نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ تن جان خود را از دست داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار