رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: مشاجره توئیتری پامپئو و با یک سناتور درباره برجام / واکنش کدخدایی به اقدام آلمان علیه حزب الله لبنان و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۴۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸ 01 May 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
فوتی‌های کرونا را در زیرزمین بیمارستان غسل می‌دادیم

نماینده، ولی فقیه در سپاه: در سراسر کشور تمام عزیزانی که در اثر کرونا از دنیا می‌روند با کمال احترام غسل داده می‌شوند، کفن می‌شوند و نماز خوانده می‌شود. روز‌های اول در تهران به دلیل افزایش تعداد فوتی‌های کرونا متوفی‌ها را در زیرزمین بیمارستان بقیه‌الله غسل می‌دادیم. / ایسنا
 
زیباکلام: اصلاحات در دوم اسفند ۹۸، تمام شد؛ چون کرونا بود، نمی‌شد برایش ختم گرفت

صادق زیباکلام: اصلاحات تمام شده است، در دوم اسفند ۱۳۹۸، همه چیز تمام شد، اصلاحات تمام شد، چون کرونا بود نمی‌شد ختم و شب هفت نمی‌شد گرفت، مسجد الجواد را نمی‌شد کرایه کنیم که بعدازظهر برای فاتحه بیایند. مردم در این تاریخ نشان دادند که از اصلاح طلبان عبور کردند.  اینکه آن‌ها نمی‌توانند پاسخ این سؤال را بدهند آن‌ها مقصر نیستند بلکه مقصر صادق زیباکلام، سید محمد خاتمی، محمدرضا عارف و.. هستند، مقصر ما هستیم که نتوانستیم بعد از ۲۲ سال بگوییم اصلاح طلبی یعنی چی، اصلاح طلبی چیست و اصلاح طلب کیست!   زبان من مو درآورد که باید به آدم‌ها بگویند که اصلاح طلب کیست، جامعه به چه عنوان ما را باید بشناسد.  خیلی از آن چیز‌هایی که ما می‌گوییم اصولگر‌ها هم می‌گویند. احترام به قانون، به رأی مردم، احترام به حقوق همسایه و ... را مگر اصولگرا‌ها هم نمی‌گویند؟

محسن هاشمی: شهردار نشدن من ربطی به ورود چمران به شورا نداشت

محسن هاشمی در برنامه تلویزیونی «شبگرد» در پاسخ به این سوال که آرزوی شما برای تهران چیست؟، بیان کرد: آرزو‌های من روی توسعه و ساخت ایران است و در شأن مردم ایران آرزو‌های بزرگ دارم و باید به این نکته اشاره در زمان فعالیتم در مترو وقتی از ساخت و بهره برداری و مسافرگیری مترو اشباع شدم، به ذهنم رسید که از تهران به شمال تونل عمیق بزنیم تا مردم ظرف مدت ۱۵ دقیقه به شمال برسند و بررسی‌ها نشان داد این اقدام شدنی است که نام آن را عبور از البرز به روش ریلی گذاشتم. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در قانون شورا‌ها آمده است که باید بحث بهداشت به شورا سپرده شود که تنها در حوزه پسماند این وظیفه به ما سپرده شده است. هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا مسند شهرداری تهران را به دلیل برهم نخوردن یکدستی شورای پنجم نپذیرفتید؟ گفت: بر اساس میثاق نامه قرار بود شخصی از شورا خارج نشود که باید تأکید کنم که آن را من امضا نکردم، چون اعضای دیگر آن را امضا کرده بودند، لذا به آن احترام گذاشتم و موضوع شهردار شدن من ربطی به ورود آقای چمران به شورا نداشت.

چه خبر از سلامتی استاد شجریان؟

ایسنا: اکنون که در فضای ماه مبارک رمضان قرار داریم و روزانه بار‌ها از ربنای این استاد آواز ایرانی یاد می‌شود، وضعیت جسمانی او را هم از پزشکش جویا شدیم. حسن عباسی به ایسنا گفت: «وضعیت جسمانی استاد بهتر است و هر روز ایشان را ملاقات می‌کنم. خوشبختانه مشکل جدیدی ندارند و شرایطشان ثابت است».

مرکز پژوهش‌های مجلس: کرونا در پاییز اوج می‌گیرد؛ آنفلونزا هم به پیک می‌رسد

دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «ملاحظات و الزامات کرونایی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده ۱۴۰۰-۱۳۹۹» آورده است؛ براساس اظهارنظر مقامات رسمی وزارت بهداشت، در فصل پاییز کووید – ۱۹ دوباره اوج می‌گیرد، هم‌زمان آنفلونزا نیز به پیک خود می‌رسد. همچنین برخی کارشناسان و اپیدمیولوژیست‌ها معتقد هستند موج دوم شیوع بیماری رخ خواهد داد، ولی زمان و بزرگی آن به‌درستی قابل تعیین نیست، زیرا موضوع داینامیک تحت تأثیر عوامل مختلف است. به‌نظر می‌رسد بیماری‌هایی نظیر کووید، رفتاری فصلی داشته باشند؛ لذا انتظار می‌رود در فصل بعدی سرما، این بیماری را مجدد تجربه کنیم.

حاجی دلیگانی: ۹۰ درصد دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی شرکت‌های کاغذی بودند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: ۹۰ درصد شرکت‌های دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی شرکت‌های کاغذی بودند که سال ۱۳۹۶ در سازمان ثبت شرکت‌ها ثبت شده اند. حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه با رادیو مشکل اصلی در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را متوجه مجلس و دولت دانست و گفت: ما هرچه قدر فریاد زدیم و از ابزار‌های نظارتی استفاده کردیم متاسفانه هیئت رئیسه مجلس همراهی نکرد و اجازه نداد که کار نظارتی ما به نتیجه برسد. وی یادآور شد: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۲۱/۱/۹۷ در تلویزیون اعلام کرد هر شرکت و هر کسی می‌تواند ارز ۴۲۰۰ تومانی را به هر میزان دریافت کند که با پیگیری‌ها و تذکرات پیاپی مجلس نهایتاً دولت ۱۷ مرداد ماه همان امسال به تصمیم اشتباه خود پی برد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه این سیاست دولت، جز مصرف نادرست و حیف و میل کردن بیت المال عایدی دیگری نداشت افزود: در کمال تاسف این ارز‌های ارزان صرف مصارفی شد که هیچ نیازی به آن نبود و ضرورتی نداشت.

استاندار تهران: از روز شنبه، استفاده از ماسک در مترو اجباری می‌شود

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درباره راهکار‌های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: استان تهران بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا اقدامات لازم را انجام می‌دهد. وی درباره اجرای طرح ترافیک اظهار داشت: بیماری کرونا یک وابستگی به محیط‌های پر جمعیت دارد و در این محیط‌ها شیوع گسترش پیدا می‌کند و بنابر این ما معتقد بودیم که طرح ترافیک باید لغو شود و مردم از حمل و نقل عموی کمتر استفاده کنند و بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند. استاندار تهران بیان داشت:‌از روز شنبه مقرر شده است که حفاظت فردی و استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اجبار شود و طرح ترافیک نیز اجرایی نمی‌شود تا جلوی سرایت این بیماری را بگیریم. محسنی‌بندپی بیان داشت: وزیر بهداشت نیز مطرح کرده‌اند که فعلاً اجرای طرح ترافیک در تهران نخواهیم داشت تا مقدمات حفاظت فردی مثل ماسک و دستکش را فراهم کنیم.

شایعه بازگشایی مدارس، دانشگاه ها، مساجد و اماکن زیارتی در ۱۱ استان صحت ندارد

کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع دستور رئیس جمهور و موافقت وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های ۱۱ استان از اول هفته آینده را شایعه و کذب محض خواند و گفت: چنین دستوری به هیچ‌وجه از سوی رئیس جمهوری صادر نشده و چنین مصوبه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا وجود خارجی ندارد. وی افزود: موضوع تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در همه استان‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان بر قوت خود باقیست و در سایر موارد نیز حسب وضعیت و ارزیابی خطر در هر منطقه، فهرست مناطق با وضعیت سفید در جلسات آتی ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی وزارت بهداشت اعلام شده و در صورت تصویب ستاد، صرفا در این مناطق آنهم مشروط به رعایت پروتکل‌های ابلاغی احتمالا شاهد بازگشایی برخی اماکن یا برگزاری محدود و مشروط برخی تجمعات از جمله نماز‌های جمعه یا جماعت خواهیم بود. سخنگوی وزارت بهداشت در پایان افزود: موضوع بازگشایی اماکن در چارچوب طرح فاصله گذاری هوشمند، بصورت مرحله‌ای و تدریجی با رعایت شروط و احتیاطات لازم تصویب و ابلاغ خواهد شد.

محمود صادقی به علی مطهری پیام داد

محمود صادقی به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری، پیامی را خطاب به نماینده تهران منتشر کرد.در متن پیام محمود صادقی خطاب به علی مطهری آمده است.سالگرد شهادت نظریه‌پرداز حکیم جمهوری اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری را به شما تسلیت می‌گویم. از نگاه استاد مطهری (ره) «حکومت در اسلام از نوع خدمتی است که یک امین صالح انجام می‌دهد. اعتراف حکومت به حقوق واقعی مردم و احتراز از هر نوع عملی که مشعر بر نفی حق حاکمیت آن‌ها باشد از شرایط اولیه جلب رضا و اطمینان آنان است».به سهم خود از پایمردی شما در تحقق آرمان‌های آن پدر بزرگ و جوانمردی و حریت مثال زدنی شما در دفاع از حقوق مردم در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی صمیمانه قدردانی می‌کنم.دیر نیست که تنگ نظران شاهد خسران ناشی از ممانعت از حضور آزادمردی، چون شما در خانه ملت، همچون خسران ناشی از فقدان زودهنگام استاد مطهری از عرصه‌ی هدایت و راهبری فکری در نظام نوپای جمهوری اسلامی باشند.

دستور رئیسی درباره برخی نمایندگان مجلس آینده

منتخب مردم زاهدان در مجلس یازدهم نشست چند روز گذشته برخی از منتخب این دوره از مجلس با آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه را تشریح کرد و با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه برای پیشبرد هرچه بهتر سیاستهای نظام در مناطق مرزی ومحروم کشور بر اهمیت ارتباط تنگاتنگ مجلس آینده و قوه قضائیه تاکید داشتند، عنوان کرد: آیت الله رئیسی همچنین موافقت کردند، نمایندگانی که از مدیران قوه قضاییه بوده و اکنون به عنوان منتخبین مردم وارد مجلس شده اند می توانند جهت سهولت در امورات در جلسات شورای قضایی استانهایشان شرکت کنند.فداحسین مالکی منتخب مردم زاهدان در مجلس یازدهم، از برگزاری جلسه ای با آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه خبر داد و گفت: در چند روز گذشته جمعی از منتخبان مجلس که سابقه قضایی دارند، میهمان رئیس قوه قضائیه بودند.وی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه این نشست را جلسه ی خانوادگی قوه قضاییه قلمداد کرد، ادامه داد: قطعا اینگونه جلسات در شرایط کنونی فرصت ویژه ای را برای مقابله با فساد و رانت خواری در کشور فراهم می آورد.

منتخب مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه در این نشست به لزوم عزم جدی مجلس آینده برای مبارزه با فساد افسار گسیخته اشاره و بر اهمیت برخورد با دانه درشت ها تأکید کرد، اضافه کرد: چرا که این مهم علاوه بر صیانت از حقوق مردم، افزایش اعتماد عمومی به نظام مقدس جمهوری اسلامی را نیز به دنبال خواهد داشت.مالکی با اعلام اینکه رئیس قوه قضائیه درباره شعار سال"جهش تولید" نیز خواستار اقدام جدی مجلس یازدهم و دولت برای ساماندهی مسئله مبارزه با قاچاق و حمایت همه جانبه از تولید ملی شد، اظهار داشت: آیت الله رئیسی عنوان کرد دستگاه قضایی کشور، تمامی تمهیدات لازم جهت تسهیل رسیدگی قضایی مرتبط با این حوزه را اندیشیده و به کار بسته است. ‎

زیباکلام: من از تتلو و ابوبکر البغدادی می‌ترسم

صادق زیباکلام می‌گوید باید از چهره هایی، چون تتلو، ابوبکر البغدادی و نسل جدیدی که فقط به دنبال تخریب و خشم و نفرت است ترسید.صادق زیباکلام تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح طلب مهمان سیاسی شب گذشته کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین بود که به صورت زنده و از طریق اینستاگرام با او به گفتگو نشستیم.او در بخشی از این گفتگو به نسل جدید و دهه هفتادی‌ها اشاره کرد و گفت: مقداری برای همدیگر ارزش و احترام قائل باشیم، من از امیرحسین تتلو می‌ترسم، من از تتلو‌ها می‌ترسم، از مائده هژبری می‌ترسم، امیدوارم که اشتباه کنم و از این‌ها نباید ترسید، ولی من از این‌ها می‌ترسم.زیباکلام افزود: من از همه کسانی که پر از خشم و نفرت و تخریب هستند می‌ترسم. من از اسامه بن لادن و ابوبکر بغدادی هم می‌ترسم، چون این‌ها فقط می‌خواهند تخریب کنند. اسامه بن لادن به جز اعدام و سربریدن چه کرد؟ من از این تیپ افراد و از این تفکر می‌ترسم. جا دارد که در نظام جمع شوند و فکر کنند که ما دهه هفتادی‌ها چه باید کنیم.این چهره اصلاح طلب گفت: من الان می‌فهمم که آن شعار دی ماه ۹۶ که گفته شد «اصلاح طلب، اصولگرا دیگر تمومه ماجرا» یعنی چه! و من چقدر ساده لوح بودم که این شعار را جدی نگرفتم. اگر شما به عمق این شعار بروید این شعار خیلی تکان دهنده است. در این شعار نه امیدی است، نه آینده‌ای ونه سفیدی و نه نوری در پایان آن و فقط تخریب درآن دیده می‌شود. ما با نسل جدیدمان چه کرده ایم.
 
گلایه‌ای درباره افزایش حقوق نمایندگان مجلس

نماینده مشهد در مجلس گفت: با توجه به شرایطی که اکنون به دلیل شیوع و گسترش کرونا و بیکاری در جامعه وجود دارد به نظر بنده مجلس امسال هم باید از خودش می‌گذشت و افزایش حقوقی صورت نمی‌داد.حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، به افزایش ۱۵ درصدی حقوق نمایندگان مجلس واکنش نشان داد و اظهار داشت: «با توجه به شرایطی که اکنون به دلیل شیوع و گسترش کرونا و بیکاری در جامعه وجود دارد به نظر بنده مجلس امسال هم باید از خودش می‌گذشت و افزایش حقوقی صورت نمی‌داد».پژمان‌فر بر این باور است که اگر مجلس افزایش حقوقی در سال ۹۹ صورت نمی‌داد می‌توانست از دستگاه دولتی و اجرایی هم عدم افزایش حقوق و دستمزد را مطالبه کند.او، اما در عین حال می‌گوید: «مجلس می‌توانست افزایش ۱۵ درصدی حقوق نمایندگان را صورت ندهد و در قالب طرحی مصوب می‌کرد تا افزایشی در حقوق‌های بالای برخی از افراد هم اعمالی صورت نگیرد».نماینده مردم مشهد در مجلس البته پیشنهاد می‌کند که نمایندگان مجلس می‌توانند به صورت داوطلبانه افزایش ۱۵ درصدی حقوق نمایندگان در سال ۹۹ را به محرومین و کسانی که امروز در شرایط سختی هستند، اختصاص دهند و بنده همین‌جا اعلام می‌کنم که این آمادگی را دارم.پژمان‌فر در این گفتگو به شرایط سخت کارگران ایرانی اشاره و تصریح کرد: «امروز با موج بیکاری و حجم قابل توجهی از کارگرانی که بیکار می‌شوند رو به رو هستیم که حداقل دریافتی هم نمی‌توانند داشته باشند.»

سازمان فضایی ایران منحل شده است؟

یکی از نمایندگان منتخب تهران در دوره جدید مجلس، در توییتر خود درباره انحلال سازمان فضایی و آسیبی که این امر به پیشرفت فضایی ایران وارد می‌کند صحبت کرده است، در حالی که چنین خبری صحت ندارد.روز گذشته «سید محسن دهنوی» نماینده منتخب مردم تهران در توییتر خود نوشت: متاسفانه انحلال سازمان فضایی کشور به روند پیشرفت فضایی ما آسیب‌های جدی وارد کرد که بخشی از تاثیرات آن را در شکست‌های اخیر در پرتاب ماهواره شاهد بودیم.رییس سازمان فضایی ایران صبح جمعه در پاسخ به این ادعای عجیب گفت: سازمان فضایی نه تنها منحل نشده، بلکه قوی‌تر از گذشته نیز عمل می‌کند. ضمن این که بودجه جذب شده آن بیشترین میزان ممکن است و موفقیت‌هایش بیشتر از قبل شده. ضمن این که در تمامی ارکان آن جوانگرایی شده است.«مرتضی براری» با بیان این که ندیده و نشناخته اظهارنظر کردن جای تعجب دارد، افزود: اکنون پنج ماهواره آماده پرتاب داریم. ساخت پرتابگر هم در حوزه کاری سازمان فضایی نبوده و نیست. سپاسگزاریم سیاسی بازی را به عرصه علم نکشانید.

پس از این اظهار نظر، «حسین صمیمی» رییس پژوهشگاه فضایی کشور نیز به این ادعای عجیب واکنش نشان داد و از فردی که این توییت را نوشته بود، درخواست کرد بازدیدی از پژوهشگاه و سازمان فضایی ایران داشته باشد.وی افزود: در بازدیدی که از پژوهشگاه به شما نشان می‌دهیم برنامه‌های فضایی کشور با قدرت و با تکیه بر عزم جوانان متخصص کشور و راهبری سازمان فضایی ایران با توان مضاعف در حال پیشرفت است و هیچ خللی به آن وارد نشده است.به گزارش ایرنا، سازمان فضایی ایران به عنوان بالاترین نهاد تحقق برنامه‌ای فضایی کشور در چارچوب چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و وفق برنامه‌های توسعه پنج ساله در حال راهبری پروژه‌ها در سرفصل‌های توسعه فناوری، تامین ماهواره‌های ملی، صنعتی سازی و ارائه خدمات دارای ارزش افزوده برای کشور است.
 
دستور کرونایی رئیس جمهور به وزیر بهداشت

رئیس‌جمهور بر اطلاع رسانی به موقع، دقیق و فراگیر به مردم درخصوص شاخص‌های تعیین وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز برای شهر‌ها و استان‌ها از نظر وضعیت و شیوع بیماری کرونا در شراسر کشور تاکید کرد.به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن دریافت گزارش از آخرین وضعیت بیماری کرونا در سراسر کشور و ارزیابی از اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، بر اطلاع رسانی به موقع، دقیق و فراگیر به مردم درخصوص شاخص‌های تعیین وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز برای شهر‌ها و استان‌ها از نظر شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.روحانی در این تماس تلفنی بر ضرورت تعیین شاخص‌های سه وضعیت سفید، زرد و قرمز از سوی وزارت بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی و از سر گیری فعالیت‌ها در شهرستان‌های دارای هر کدام از این سه وضعیت، تدوین و ارائه شود.رئیس جمهور همچنین به وزیر بهداشت دستور داد تا شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز فعالیت مشاغل و مراکز پرتجمع و پررفت و آمدی که تاکنون بازگشایی نشده اند را آماده و برای تصویب در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی کرونا، ارائه کند.دکتر "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این تماس تلفنی، گزارش کاملی از وضعیت بیماری کرونا در کشور و همچنین اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به رئیس جمهور ارائه کرد.

واکنش کدخدایی به اقدام آلمان علیه حزب الله لبنان

عباسعلی کدخدایی در حمایت از حزب الله نوشت: رویکرد «دول غربی» همچنان دفاع از تروریسم دولتی است و حقوق بشر واژه‌ای بی معناست که هر از گاهی با نگاه ابزاری علیه مردم بی دفاع به کار گرفته می‌شود.عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به اقدام آلمان علیه حزب الله با هشتگ‌های تروریسم دولتی و حقوق بشر در توییترش نوشت: "اعمال محدودیت‌های دولت آلمان علیه مردم مسلمان لبنان نشان داد رویکرد دول غربی همچنان دفاع از تروریسم _دولتی است و حقوق بشر واژه‌ای بی معناست که هر از گاهی با نگاه ابزاری علیه مردم بی دفاع به کار گرفته می‌شود. "

مشاجره توئیتری پامپئو و با یک سناتور درباره برجام

وزیر امور خارجه آمریکا و سناتور ایالت ماساچوست در پیام‌های توئیتری به مشاجره با یکدیگر درباره خروج آمریکا از برجام و ناتوانی این کشور در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران پرداختند.به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که آمریکا و اسرائیل خارج از توافق هسته‌ای ایران، امنیت بیشتری دارند.وی در ادامه این پیام توئیتری مدعی شد که برجام یک تلاش شکست خورده برای آرام کردن تروریست‌ها بوده است.پامپئو که این پیام توئیتری را در جواب پیام توئیتری «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست نوشته بود در ادامه اضافه کرد: «متشکرم که شما شفاف کردید که خواستار برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران (در ماه اکتبر) هستید.»وارن پیش از این در پیامی در توئیتر به تلاش پامپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرده و نوشته بود: «در واقع، پاراگراف ۱۰ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل آمریکا را تشویق می‌کند که اختلافات را از طریق توافق هسته‌ای ایران حل کند، همان توافقی که شما از آن خارج شدید و گزینه‌های ما را محدود کرده و ایمنی ما را کمتر کردید.»
 
برادر شهید تهرانی‌مقدم درگذشت
 
 احمد تهرانی‌مقدم برادر شهید حسن تهرانی‌مقدم دارفانی را وداع گفت.به گزارش خبرگزاری مهر، احمد تهرانی‌مقدم برادر شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع و تدفین او امروز جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه در بهشت زهرا برگزار شد.
 
بگومگوی دو فعال رسانه‌ای با نادران

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در توییتر نوشت: اگر آقای ‎احمدتوکلی رئیس سازمان دیده بان شفافیت، از ‎#الیاس_نادران (عضو دیگر این تشکیلات) بخواهد درآستانه ورود به ‎#مجلس، لیست کلیه اموال منقول وغیرمنقول از جمله آپارتمان‌ها و املاک خود، همسر و فرزندانش در تهران و…را کاملاشفاف منتشر کند، حتما اطلاعاتش برای آقای توکلی هم جالب خواهد بود.
الیاس نادران در پاسخ به این توییت آقای مهاجری نوشت: مااصولگرا‌ها عادت کردیم هر وقت علیه فساد داد زدیم فریاد عده‌ای به ظاهر خودی بلند شده!
مهاجری، اطرافیانش و رئیسش را به مباهله دعوت می‌کنم مردم ما و شما را بهتر بشناسند!
محمدرضا رحیمی زندگیم را شخم زد. وزارت اطلاعات احمدی نژاد بازجویی کرد چیزی پیدا نکردند. شما هم چیزی گیرت نمیاد!
مصطفی فقیهی، روزنامه‌نگار و صاحب امتیاز سایت انتخاب خطاب به آقای نادران نوشت: خیلی هم عالی آقای الیاس_نادران! سپاس بابت جسارت‌تان در پذیرش بررسی اموال و دعوت به مباهله! اما چه اشکالیست بگذارید این دولت هم شخمی بزند؟!
و البته خوب است توضیح دهید که آقازاده محترم (‎عباس_نادران)، چگونه یک‌شبه تهیه کننده سینما شد و با چه سرمایه‌ای و از کجا؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :