مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی برای ۲۲ هزار هکتار پارک‌های جنگلی تهران در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۴۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 29 April 2020
طرح کاداستر در 22 هزار هکتار پارک‌ جنگلی تهران اجرا می‌شود

احمد طاهری امروز در جلسه شورای معاونان اداره کل منابع طبیعی استان تهران با اشاره به اجرای طرح کاداستر در 22 هزار هکتار پارک‌ جنگلی تهران اظهار داشت: پس از صدور اسناد تک برگ برای پارک‌های جنگلی تهران، مدیریت بهره‌وری این پارک‌ها براساس کتابچه طرح و ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری ازجنگل‌ها و مراتع به شهرداری محول می‌شود.

وی ادامه داد: حفاظت از عرصه‌های ملی، اجرای طرح کاداستر و انجام پروژه‌های آبخیزداری سه اولویت مهّم مجموعه منابع طبیعی استان تهران در سال جاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران سپس با اشاره به سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها در قالب فعالیت‌های 9گانه تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، ارتقاء پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره‌گاه‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه و تقویت صندوق‌‌های منابع طبیعی به عنوان فعالیت‌های 9گانه در دستورکار قرار گرفته و ما بر اجرایی شدن آن‌ها اهتمام جدی داریم.

طاهری همچنین با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افزود: طی دو سال گذشته و با فرصتی که فراهم شد، اقدامات خوب و مؤثری در حوزه‌های آبخیز استان تهران انجام شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به کارکردهای مهّم عملیات آبخیزداری در کنترل سیل و رسوب و همچنین تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی، این اقدامات درسال جاری نیز تداوم خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در پایان گیاهان دارویی را مصداق جهش تولید دانست و گفت: مراتع باید در قالب طرح و با رویکرد اقتصادی و با تأکید بر گیاهان دارویی مدیریت شوند که این موضوع زمینه جهش تولید در حوزه گیاهان دارویی را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/220/ی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار