مالک دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی که سال‌هاست با هزینه شخصی، جور غیرحرفه‌ای‌گری فوتبال ایران را می‌کشد، این‌بار با افشاگری‌های بی‌سابقه و آگاهی‌بخش، به دنبال خشکاندن ریشه‌ فساد سیستماتیک در فوتبال ایران است.
کد خبر: ۸۴۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 29 April 2020

به گزارش تابناک تبریز و به نقل از دفتر ارتباطات و رسانه باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور، در روزهایی که امور واحدهای تولیدی به سختی پیش می‌رود، زنوزی 2 تیم ریشه‌دار و با اصالت شمال غرب کشور را در کنار چندین کارخانه، شرکت هواپیمایی و ... به بهترین شکل از نظر مالی و امکانات اداره می‌کند. استفاده از برند معتبر آدیداس برای البسه تراکتور، احداث کمپ اقامتی و تمرینی، استادیوم و هواپیمای اختصاصی و... تنها گوشه‌ای از خدمات ایشان به فوتبال ایران و آذربایجان است؛ به تعبیر دیگر می‌توان گفت که زنوزی لوکوموتیوران قطار فوتبال ایران در مسیر حرفه‌ای‌گری است.

مالک باشگاه تراکتور پیش از این، اعتراضش به نگاه تبعیض‌آمیز صداوسیما به تیم‌های شهرستانی در مقایسه با سرخابی‌های پایتخت و حمایت وزارت ورزش از این دو تیم و تأثیر سوء آن بر دیگر تیم‌ها را اعلام کرده بود و اکنون دست روی موضوعی گذاشته که مثل سرطان به جان فوتبال ایران افتاده است.

تا بحال فکر کرده‌اید که چرا همواره باشگاه‌های ایرانی در پرونده‌های بازیکنان خارجی محروم می‌شوند؟ مگر می‌شود که همواره مقصر باشگاه‌ها باشند؟ چرا صدای هیچ مدیری درنمی‌آید؟ چه کسانی از این ماجراها سود می‌برند؟ مهندس زنوزی با دو گفت‌وگوی صریح، شفاف و بدون پرده در روزهای اخیر، پاسخ تمامی این سئوالات را تقدیم فوتبال ایران کرد و اکنون نوبت مراجع نظارتی است تا با واکاوی موضوع، جلوی پَر پَر شدن پول‌های بیت‌المال را بگیرند.

با توجه به تعطیلی فوتبال ایران، اکنون بهترین فرصت برای پرداختن به این فساد سیستماتیک است؛ فسادی که با خشک شدن ریشه‌ی آن، روزهای خوبی در انتظار فوتبال کشورمان خواهد بود؛ اما نباید فراموش کنیم که جنگ یک تنه با فساد، تاوان هم دارد، طبیعی است که سخنان مالک باشگاه به مذاق افرادی که با تبانی و هدایت پول‌های کشور به بانک‌های سوئیس، درآمد خوبی به جیب می‌زنند، خوش نمی‌آید و ما طی روزهای گذشته چرخیدن نوک پیکان افترا، تهمت و توهین‌های این افراد و رسانه‌هایشان به سمت باشگاه تراکتور و مالک آن را شاهد بودیم.

ماجرا از چه قرار است؟ بر اساس سخنان مالک باشگاه تراکتور، وکیل پرونده‌های بازیکنان خارجی سابق تراکتور همچون استوکس و اروین در لایحه دفاعی خود به موارد بسیار مهم و تأثیرگذار، همچون رسید پول‌های پرداختی به این بازیکنان اشاره نکرده و با تنظیم لایحه مبتدی و غیر حرفه‌ای، نتوانسته از حقوق باشگاه دفاع کند که زمینه‌ی محکومیت مالی تراکتور را در این پرونده‌ها فراهم آورده است. چنین اتفاقاتی توسط همین تیم حقوقی در باشگاه‌های دیگر هم رخ داده و به تازگی، همین افراد، پرونده مالی شش میلیون دلاری فدراسیون فوتبال را برعهده گرفته‌اند.

مالک باشگاه تراکتور ضمن معرفی نام این وکیل، افراد دخیل در معرفی این تیم حقوقی به باشگاه‌ها را هم افشا کرد و روز گذشته باشگاه استقلال نیز طی بیانیه‌ای رسمی، به وضعیت این باشگاه که دستپخت همین افراد است، اشاره کرده و به نوعی مهر تأیید پای سخنان مهندس محمدرضا زنوزی زده است.

در پایان، جهت آگاهی بیشتر مخاطبان، بخشی از مهمترین سخنان زنوزی را در این زمینه مرور می‌کنیم: «من طی مصاحبه‌ای گفتم که باشگاه‌ها به صورت حقوقی و کارآگاهی موضوع شکایات و پرونده‌های خود را بررسی کنند که چه اتفاقی افتاده که ما در تمامی پرونده‌ها محکوم می‌شویم؟ برای نمونه ما حدود 90 درصد پول استوکس را پرداخت کردیم و مابقی آن به خاطر بی‌انضباطی این بازیکن پرداخت نشده است. چندین تعهد به دلیل بی‌انضباطی از این بازیکن گرفتیم، ولی هیچ‌‌کدام از آن‌‌ها در پرونده‌ی او درج نشده است. شما جای من باشید چه فکری می‌کنید؟ به‌ این دلیل روی موضوع دست گذاشته‌‌ام که من این پول را از جیبم پرداخت می‌کنم. من به‌خاطر خودم افشاگری نکردم، من که نمی‌گذارم تراکتور مثل سایر تیم‌ها محروم شود، من یا به نتیجه می‌رسم و پول را پرداخت نکرده و خسارت می‌گیرم و یا به نتیجه نمی‌رسم و پول را پرداخت می‌کنم. افشاگری کردم که آقایان فوتبال را به کجا می‌برید؟ هر روز در رسانه‌ها صحبت می‌کنید که فلان دلال چه شد؟ این درحالیست که عمده‌ی فساد آن بالاهاست. مشکل این نیست که یک ایجنت از آوردن بازیکن 5 الی 10 درصد پول بگیرد، مشکل جای دیگری است که به‌صورت سیستماتیک مدیریت می‌شود.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :