رئیس شورای شهر همدان از راه‌اندازی سامانه جامع شفافیت شهرداری همدان خبر داد و گفت: شفافیت پایه و اساس مدیریت شیشه‌ای است.
کد خبر: ۸۴۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷ 28 April 2020
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه تکلیف سایت‌موزه میدان مرکزی همدان امسال روشن می‌شود، گفت: در بودجه سال ۹۹ اعتبار اختصاصی برای ساخت سایت‌موزه میدان امام خمینی (ره) شهر همدان درنظر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کامران گردان اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف شورا پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و سایر امور رفاهی در سطح شهر است که این امور با همکاری مردم و نخبگان امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: به طور قطع کار و تلاش بی‌منت در نهاد شورا با اساسی‌ترین نیاز‌های شهروندان مرتبط بوده و بهترین شیوه مردم‌سالاری در این نهاد، تحقق یافته به طوریکه ارتباط دائم و نزدیک شهروندان با نمایندگان خود، اعتماد مردم به مجموعه حاکمیت محلی را جلب می‌کند و این مهم به گامی برای حرکت به سوی شرایط بهتر تبدیل شده است.

رئیس شورای شهر همدان از راه‌اندازی سامانه جامع شفافیت شهرداری همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: شفافیت پایه و اساس مدیریت شیشه‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه ارتقاء و تقویت سرمایه اجتماعی از مهمترین الزامات و پیش‌نیاز‌های رشد و توسعه پایدار و متوازن در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، ادامه داد: در این میان عواملی همچون گسترش و نهادینه شدن فساد و رانت نه تنها موجب ناکارآمدی و کاهش کیفیت استاندارد‌های زندگی شهروندان می‌شود بلکه به‌واسطه از بین بردن اعتماد مردم، تضعیف سرمایه اجتماعی را به دنبال دارد.

گردان با بیان اینکه امسال به دنبال اجرایی کردن و پیاده‌سازی شکل‌گیری شهرداری الکترونیک در حوزه شهرسازی هستیم، یادآور شد: ضرورت استفاده از روش‌های نوین مانند شهرداری الکترونیک که مواهبی، چون کاهش زمان اتلاف شده شهروندان در ترافیک، عرضه بهتر خدمات، توزیع عادلانه‌تر امکانات، کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش اشتغال و بهبود مدیریت پایدار شهری از ویژگی‌های اجتماعی شهرداری را در پی دارد، می‌تواند انقلابی در زمینه مدیریت شهری به وجود آورد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه اولویت اجرای پروژه‌های شهری باید با نگرش نیل به عدالت اجتماعی و همچنین پروژه‌های نیمه‌تمام باشد، اظهار کرد: طرح‌های بزرگ و زمان‌بر شهری با اعتبارات پیش‌بینی شده باید به گونه‌ای پایان یابد که در طول عمر مفید آن قابل بهره‌برداری اصولی باشد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که در این طرح‌ها مراحل مختلف مطالعاتی با محوریت فنی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی طبق ضوابط و استاندارد‌های رسمی انجام و عملیات اجرایی آن طبق مشخصات فنی و در مدت زمان معین، مشخص شود.

رئیس شورای شهر همدان در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه بخش عمده سرمایه هر کشور به‌ویژه کشور‌های در حال توسعه به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی آن اختصاص دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه رویکرد‌های نوین توسعه شهری امروز به کیفیت فضایی و انسان‌محور پروژه‌های شهری و ترافیکی توجه بیشتری دارد، شهرداری همدان هم در ایجاد پیاده‌راه مرکز شهر چنین دیدگاهی را دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر پیگیری جدی امور شورا در راستای حفظ حقوق شهروندان همدانی، گفت: تلاش بر این است تا بتوانیم بی‌عیب و نقص و با در نظر گرفتن تمام شاخص‌های کارشناسی، مشکلات شهر و شهروندان برطرف شود.

گردان ادامه داد: ایجاد درآمد‌های پایدار و تلاش برای کسب درآمد‌های کوششی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی، توجه ویژه به بازآفرینی محلات و توانمندسازی مناطق محروم شهر همدان و توزیع عادلانه منابع در تمام مناطق، اهتمام ویژه به ساماندهی ورودی‌های شهر، توجه ویژه به مسائل فرهنگی و در نظر گرفتن رویکرد انسان‌محور در اجرای پروژه‌های شهری و الزام به تهیه پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های شهرداری از دیگر سیاست‌های کلی شورای شهر همدان در سال جاری است.

وی با بیان اینکه شورای شهر به‌ویژه در حوزه‌های ‍‌تخصصی با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران و امور سرمایه‌گذاری و نیز شناسایی و فراهم کردن بستر‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری در راستای ایجاد درآمد پایدار برای حوزه مدیریت‌شهری، پیش می‌رود، اعلام کرد: شورای شهر در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه گردشگری در شهر همدان است.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه مدیریت‌شهری، ابزاری برای توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی است، گفت: گسترش فعالیت و کارکرد فرهنگی مدیریت‌شهری با هدف آگاه‌سازی عمومی، افزایش فرهنگ شهرنشینی، گسترش روحیه شهروندمداری از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است چراکه مدیریت‌‎ شهری در فرآیند تحول و توسعه شهری نه فقط در ابعاد اقتصادی و عمرانی شهر بلکه با تغییر و تحولات پرشتاب اجتماعی و گسترش جمعیت شهرنشینی باید به بُعد فرهنگی و معنوی و زیباشناختی آن نیز توجه ویژه‌ای مبذول دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر انتخاب مدیران ناکارآمد از سوی شهردار، گفت: شهردار همدان با انتخاب نکردن مدیران کارآمد و توانمند، فشار روی خود را بیشتر کرد، اما برخی از امور مانند انتخاب مدیران خارج از مسئولیت شورا است.

گردان درباره آخرین وضعیت پارکینگ آقاجانی بیگ نیز بیان کرد: سقف طبقه سوم این پارکینگ زده شده و فردا بازدیدی از این پروژه به عمل خواهد آمد.

وی درباره سایت‌موزه میدان امام خمینی (ره) شهر همدان نیز گفت: در ابتدا ساخت این موزه از بین شهرداری، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی به شهرداری محول شد که نباید انقدر به طول می‌انجامید و اعضای شورا تأکید به سرانجام رسیدن این پروژه دارند.

رئیس شورای شهر همدان درباره تعداد جلسات برگزار شده شورا طی یک سال گذشته اعلام کرد: ۹۲ جلسه طی سال گذشته برگزار شده که ۳۰۳ رأی در این جلسات صادر، ۲۲۷ رأی مورد تایید، ۳۵ رأی مورد تایید واقع نشده و در مجموع ۲۶۷ رأی پس از رفع نواقص و مشکلات پروژه‌ها تأیید و مصوب شده است.

وی درباره شورایار‌های شهر نیز بیان کرد: شورایار‌های از دوره شورای چهارم منتفی شده و اکنون اجتماعات محلات در پنج منطقه دایر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: تعداد ۱۲۰ هزار نفر در شورا‌های شهر و روستا در کشور فعال هستند که این نشان از استفاده از ظرفیت‌های نهاد‌های اجتماعی است.

حمید بادامی نجات درباره عملکرد شورای پنجم اظهار کرد: وظایف ما به سه قسم امور روزمره و عادی، امور انجام نشده و پروژه‌های غیراولویت دار و ابتکارات اعضای شورا تقسیم می‌شود.

وی تأکید کرد: در حوزه شهر هوشمند اقدامات زیادی انجام شده است همچنین در حوزه شورای محلات، پیاده راه سازی در حوزه مدیریت شهری به گونه‌ای که همه نقاط شهر به یک میزان از این موهبت بهره‌مند شدند، ساماندهی اماکن عمومی، توجه به کسب و کار شهری فعالیت‌هایی انجام گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار