رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: صحبت‌های مطرح شده در خصوص نقش حجامت در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و درمان این بیماری تأیید شده نیست.
کد خبر: ۸۴۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 27 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهدی یوسفی رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مواردی همچون حجامت در درمان بیماران کرونایی و پیشگیری از ابتلای به این ویروس اثبات نشده و افرادی که می‌خواهند در جهت حفظ سلامت خود همچون گذشته حجامت را در برنامه کاری خود قرار دهند توصیه می‌کنیم که از انجام این کار پرهیز کنند.

او با اشاره به اینکه صحبت‌های مطرح شده در بحث نقش حجامت در پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا و درمان بیماران کرونایی تأیید شده نیست، ادامه داد: در شرایط فعلی چنین موضوعی نه تنها مؤثر نیست بلکه حتی ممکن است که منجر به ابتلای فرد به ویروس کرونا بشود بنابراین توصیه اکید ما در شرایط فعلی عدم انجام حجامت است.

رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهمترین توصیه پزشکان طب سنتی برای مقابله با ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است، گفت: از نظر طب سنتی قوه مدبره بدن یا همان سیستم ایمنی در برابر ویروس‌ها و بیماری‌ها حالت خود مراقبتی دارد و به جنگ ویروس می‌رود، اما در صورت ضعیف بودن قوه مدبره، بدن نمی‌تواند در برابر ویروس‌ها مقاومت کند و این موضوع در خصوص بیماری کرونا کاملاً صدق می‌کند.

یوسفی افزود: بر اساس مبانی طب سنتی، اصل اول برای مقابله و درمان بیماری‌های ویروسی که از طریق تماس قابل انتقال هستند، تقویت سیستم ایمنی بدن است و در صوت برخورداری از یک سیستم ایمنی طبیعی و سالم، تقریباً تمام طیف‌های عوامل بیماری‌زا در صورت ورود به بدن، سیستم ایمنی بدن ما از پس این عوامل میکروبی و بیماری‌زا برمی‌آید.

برچسب ها: کرونا ، ماه رمضان ، حجامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار