استفاده از دمنوش‌های گیاهی مانند آویشن می‌توانند به شما کمک کنند تا زودتر به خواب بروید.
کد خبر: ۸۴۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 19 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:خواص آویشن بسیار زیاد است به نوعی که از درمان انواع بیماری‌ها تا سلامت و زیبایی پوست و مو می توان از آن بهره برد. این گیاه دارویی بهترین درمان برای عفونت‌های تمامی قسمت‌های بدن و یکی از گیاهان پرخاصیت دارویی است که از زمان‌های قدیم مصرف آن به شیوه‌های مختلف برای درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار میگرفت.

آویشن دارای خواص ضد باکتری فوق العاده‌ای است و برای مبارزه با باکتری‌های که موجب آکنه در پوست می‌شود، مفید است. آویشن اکثرا به عنوان یک ماده در کرم‌های آکنه و شستشوی صورت استفاده می شوند.

آویشن به از بین بردن باکتری‌هایی که سبب ایجاد مشکلات پوستی مختلف می شوند، کمک می‌کند. روغن آویشن را می توان با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر پوستی استفاده کرد. این یک تونر پوستی ملایم است و می توان برای انواع پوست‌ها استفاده کرد.

همچنین این گیاه خاصیت ضد قارچی دارد که برای درمان پای ورزشکاران مفید است.

خواص و مزایای آویشن برای مو
سال‌های متعددی است که آویشن به دلیل مزایایش برای مو شناخته شده است. روغن اسانس آویشن موجب رشد مو می شود و با مشکلات مختلف مو مبارزه می کند. مواد مغذی موجود در آویشن به فولیکول‌های مو برای رشد کمک می‌کند و گردش خون کف سر را بالا می برد. مخلوط روغن زیتون و روغن آویشن را به پوست سر بمالید که موجب رشد مو و سالم‌تر شدن براقی مو‌ها می شود.

درمان ریزش مو با آویشن
استفاده از روغن آویشن به تنهایی یا با سایر مواد دیگر می‌تواند مو‌های شما را ضخیم و درخشان کند و از ریزش آن هم جلوگیری کند. با توجه به خواص ضد باکتریایی، می‌تواند پوست سر را تمیز کند و در درمان شوره بسیار اثر بخش است. این گیاه به عنوان یک عنصر در شامپو یا نرم کننده‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دوگونه اصلی آویشن قرمز و سفید وجود دارد. استفاده بیش از حد از نوع قرمز آن موجب تحریک پوست سر می شود. پس توصیه می شود که از نوع سفید آن استفاده کنید.

خواص اعجاب انگیز آویشناین گیاه معطر ارزش دارویی دارد و از بسیاری جهات برای سلامتی شما مفید است. خواص ضد التهابی آویشن در جلوگیری از التهاب مزمن در بدن اثر بخش است و می تواند کمک کند تا از شر مشکلات آکنه رها شوید.

درمان سوء هاضمه از خواص آویشن است
چای آویشن به منظور تقویت هضم خوب و کم گاز و نفخ شناخته شده و حاوی روغن‌هایی است که می‌تواند زخم معده را درمان نکند. خواص آنتی سپتیک و آنتی بیوتیک آن، یک درمان اثر بخش برای مشکلات تنفسی مانند سرفه و برونشیت و همینطور گلو درد و سر درد است .

آویشن یک منبع عالی از ویتامین K، آهن، کلسیم، و منگنز است. این مواد معدنی نقش مهمی در سلامت، رشد و تراکم مناسب استخوان‌ها و کم شدن مشکلات استخوانی ایفا می‌کند.

این گیاه به خاطر اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی که دارد از التهاب مزمن پیشگیری می‌کند که یکی از دلیل‌های عمده بیماری‌های قلبی است. فشار خون را پایین می‌آورد و قلب را تقویت می‌کند.

خواص اعجاب انگیز آویشن

عصاره این گیاه سرشار از پتاسیم است و در کنترل فشار خون و ضربان قلب نقش مهمی دارد. یکی از مهمترین فوائد آویشن، تاثیر گذاری آن در درمان گرفتگی عظلات قائدگی و سایر اسپاسم در بدن است. آویشن سرشار از ویتامین A است که این ویتامین به از بین بردن بیماری‌های مربوط به چشم (به جز مشکلات مربوط یه شبکیه چشم) کمک می‌کند.

خواص ضد باکتریایی آویشن
آویشن، مزایای زیادی برای مبارزه با انواع باکتری‌ها، قارچ‌ها و ایکولی‌ها دارد. همینطور می تواند قدرت آنتی بیوتیک را زیاد کند و باکتری‌های درون و بیرون بدن را بکشد. چای آویشن همینطور برای مسائل پوستی و سطحی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آویشن یک منبع عالی از آهن است که مصرف تقریبا ۲۰ درصد آن برای تامین مواد معدنی در طی روز توصیه می شود. آهن برای توصیه گلبول‌های قرمز و تولید انرژی اثر بخش است. کمبود آهن سبب کم خونی، خستگی و زیاد شدن حساسیت به عفونت می شود. گنجاندن آویشن در رژیم غذایی در جلوگیری و درمان کم خونی و سایر اختلالات خون کمک می‌کند.

سلامت دهان و دندان با آویشن
خواص ضد باکتری آویشن، آن را به یکی از راه حل‌های عالی برای بوی بد دهان تبدیل کرده است، چراکه کمک می کند تا باکتری‌ها و عفونت در دهان از بین بروند. از این گیاه به عنوان یک عنصر در دهان شوی‌ها هم استفاده می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن
این گیاه به خاطر خواص آنتی اکسیدانی سبب پیشگیری از عفونت و بیماری‌ها می شود. روغن موجود در آویشن با افزایش امگا ۳، در مغز به حفظ سلول‌های بدن و کم شدن روند فرایند پیری کمک می کند. این گیاه با بالا رفتن میزان ادرار در از بین بردن نمک‌های اضافی، آب و سایر سموم کمک می کند و برای افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه هم بسیار مفید است.

چای آویشن همراه با عسل به کودکان داده می شود تا خواب آرام داشته باشند. روغن آویشن دارای اثرات آرام بخش عالی است و می تواند خستگی را کم کند.

هشدار در مورد مصرف آویشن
در خوردن آویشن نباید زیاده روی کرد، چون سبب بروز آلبومین در ادرار می‌شود. در بعضی کتب طب سنتی اشاره به اثر سقط کنندگی آویشن شده است به همین منظور مصرف آن برای زنان حامله و باردار توصیه نمی‌شود.

دمنوشی عالی برای درمان انواع بیماری‌ها
اگر ۱۰ گرم آویشن را در یک لیتر آبجوش دم کرده و با کمی عسل به بیماران مبتلا به تنگی نفس، کلیه، مثانه، درد مفاصل، سیاتیک، خونریزی‌های رحم و ترشحات غیر طبیعی زنان بدهید در دفع بیماری آن‌ها اثر بخش واقع خواهد شد. در التهاب حنجره و لوزه‌ها و برای درمان آفت به صورت غرغره کردن استفاده شود.

برای این منظور، یک استکان از پودر گیاه را در چهار استکان آب جوش آهسته به مدت ۲۰ دقیقه جوشانیده و بعد از صاف کردن، برای شست وشوی دهان استفاده کنید.

 

برچسب ها: آویشن ، خواص ، خواص آویشن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار