۴ گروه مختلف برای رسیدن نفر مدنظرشان به ریاست فدراسیون فوتبال در تلاش هستند.
کد خبر: ۸۴۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 18 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: فدراسیون فوتبال در هفته‌های اخیر شرایط متلاطمی را پشت سر گذاشته و هر روز شاهد انتشار اسناد و نامه‌های محرمانه‌ای هستیم که وضعیت این فدراسیون پرحاشیه را هر روز آشفته‌تر می‌کند.

انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار بود ۲۵ اسفند برگزار شود با دخالت فیفا و تاکید این نهاد روی اصلاح اساسنامه لغو شد تا با افزایش بحران ها، وضعیت این فدراسیون که از لحاظ مالی هم در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بدتر از هر زمان دیگری شود.

هرچند با انتخاب مهدی محمد نبی به عنوان دبیرکل فدراسیون و روی کار آمدن او جای ابراهیم شکوری روند اصلاح اساسنامه شتاب بیشتری گرفته و سئول نشین‌ها از فیفا درخواست کرده اند در صورت طی شدن روند، در نیمه اول مهرماه با برگزاری انتخابات موافقت کند.

مربع مدعیان برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال

در حال حاضر چهار گروه برای کسب صندلی ریاست یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی در حال رقابت هستند و به نظر می‌آید بیش از اینکه از راهی درست و اصولی در جهت تدوین برنامه‌های مناسب برای خروج فوتبال از این شرایط بحرانی گام بردارند، راه موفقیت را در گروی تخطئه حریف می‌بینند.

بازگشت مهدی نبی به فدراسیون فوتبال با تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت و هر چند با تاکید فیفا مسعود سلطانی فر و معاون او (مهدی علی نژاد) حق حضور در انتخابات را ندارند، اما این موضوع به معنی عقب نشینی وزارت خانه نیست، بلکه عوامل این نهاد تحرکاتی جدی سعی در جلب نظر نظر اعضای مجمع برای کسب رای و پیروزی در انتخابات دارند. از محمد حسین قریب به عنوان جدی‌ترین گزینه وزارت ورزش برای شرکت در انتخابات آتی نام برده می‌شود. همانگونه که در صورت برگزاری مجمع ۲۵ اسفند ۹۸ او با حمایت‌های وزارتی شانس بالایی برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون داشت.

حیدر بهاروند، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال با همراهی دیگر عضو هیئت رئیسه یعنی عبدالکاظم طالقانی هم در تلاش برای کسب کرسی ریاست است. هرچند بحث بازنشستگی می‌تواند به مانع بزرگی برای ادامه فعالیت بهاروند در جایگاه ریاست و حتی نایب رئیسی فدراسیون باشد، اما این ۲ نفر طبق لابی‌هایی که با برخی هیئت‌های استانی دارند، به راحتی از گود رقابت خارج نمی‌شوند.

مربع مدعیان برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال

مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون با کمک یکی از مهم‌ترین ارگان‌های کشور در صدد حضور فردی در انتخابات فدراسیون فوتبال است که خط مشی و سیاست‌های او را در این مجموعه ادامه بدهد. از حبیب کاشانی، مدیرعامل فعلی باشگاه سایپا به عنوان گزینه اصلی تاج و همراهانش نام برده می‌شود.

آخرین گروهی که تحرکات آن‌ها و برخی عوامل رسانه‌ای شان در روز‌های اخیر به شکل ملموسی دردسر‌های زیادی برای فدراسیون ایجاد کرده با رهبری مثلثی شامل یک عضو سابق، یک عضو فعلی هیئت رئیسه و معاون سابق یکی از باشگاه‌های پرطرفدار اداره می‌شود. افرادی که نقش آن‌ها در انتشار اسناد محرمانه و البته نامه نگاری با فیفا و AFC غیر قابل انکار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار