سرپرست مدیریت سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:همه معتادان به علت مصرف مواد مخدر از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند که البته ضعیف بودن سیستم ایمنی در معتادان تزریقی بیشتر از دیگر معتادان است، اما به طور کلی پایین بودن سیستم ایمنی بدن معتادان باعث می‌شود آن‌ها در برابر بیماری‌های عفونی نسبت به افراد عادی به شدت آسیب‌پذیرتر باشند و میزان مرگ و میر در آن‌ها به مراتب بالاتر از جمعیت عادی است.
کد خبر: ۸۳۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 16 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: فریبا رضایی سرپرست مدیریت سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به شیوع کروناویروس و افزایش روز به روز تعداد مبتلایان، یکی از توصیه‌های جدی برای پیشگیری، قرنطینه یا خانه نشینی بیمار یا خانواده آن‌ها به مدت ۲ هفته در منزل است.

او ادامه داد: همه معتادان به علت مصرف مواد مخدر از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند که البته ضعیف بودن سیستم ایمنی در معتادان تزریقی بیشتر از دیگر معتادان است، اما به طور کلی پایین بودن سیستم ایمنی بدن معتادان باعث می‌شود آن‌ها در برابر بیماری‌های عفونی نسبت به افراد عادی به شدت آسیب‌پذیرتر باشند و میزان مرگ و میر در آن‌ها به مراتب بالاتر از جمعیت عادی است.

سرپرست مدیریت سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در شرایط فعلی امکان ابتلای معتادان کارتن خواب و بی‌سرپناه به بیماری کووید ۱۹ را به علت زندگی در اماکن مخروبه و فضا‌ها و شرایط غیربهداشتی بیشتر از سایر افراد جامعه دانست.

او افزود: در این میان معتادانی که در گرمخانه‌ها، کمپ‌ها و سایر محیط‌های تجمعی سکونت دارند نیز احتمال انتقال کرونا ویروس در بین خود را دارند.

فریبا رضایی گفت: به منظور پیشگیری از ابتلای این افراد به کروناویروس، مراکز کاهش آسیب و تیم‌های سیاری، ضمن انجام بیش از ۱۵۰ بازدید از محل‌های تجمع و پاتوق‌های معتادان، اقدام به آمورش پیشگیری از بیماری کرونا به ۸۰۱ نفر از مصرف کنندگان مواد و غربالگری ۳۶۲ نفر از آن‌ها کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار