یکی از شهروندان شهرک مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با ابراز نارضایتی از وضع آمد و شد شهرک‌نشینان اظهار داشت: بار اصلی مسافر‌های شهرک مدنی را اتوبوس‌ها و ون‌ها بر عهده داشتند که پس از شیوع کرونا فعالیت آن‌ها متوقف شد.
کد خبر: ۸۳۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ 12 April 2020
برخی تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در همدان با شرایط موجود همخوانی ندارد؛ چنان که به گفته رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر، این مقررات سبب افزلیش کرایه‌ها و سودجویی برخی افراد شده است.

به گزارش تسنیم، در برخی تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا همدان به نیاز‌های مردم توجه نمی‌شود و همین مسئله باعث نارضایتی شهروندان همدانی و سودجویی برخی افراد شده است.

به عنوان مثال پس از تبدیل فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله‌گذاری هوشمند و آغاز به کار بسیاری از مشاغل، حضور شهروندان در سطح شهر همدان افزایش یافته، اما برای حمل و نقل این افراد تمهیداتی اندیشیده نشده است و از آنجا که اتوبوس‌های شهری و ون‌ها اجازه فعالیت ندارند و تاکسی‌ها نیز نمی‌توانند از همه ظرفیت خود برای جابجایی مسافر استفاده کنند، برخی از خودرو‌های شخصی از وضع موجود سواستفاده کرده و کرایه‌های غیرمتعارفی از مسافران به خصوص شهروندان شهرک‌ها و مناطق حاشیه شهر دریافت می‌کنند.

یکی از شهروندان شهرک مدنی با ابراز نارضایتی از وضع آمد و شد شهرک‌نشینان اظهار داشت: بار اصلی مسافر‌های شهرک مدنی را اتوبوس‌ها و ون‌ها بر عهده داشتند که پس از شیوع کرونا فعالیت آن‌ها متوقف شد.

مرتضی سجادی افزود: با توجه به قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۳ فروردین رفت و آمد‌ها محدود بود و تاکسی‌های موجود کفاف رفت و آمد مسافران را می‌داد.

وی با بیان این که از ۲۳ فروردین با بازگشایی بسیاری از مشاغل رفت و آمد‌ها افزایش یافته است گفت: از آنجا که اتوبوس‌ها ون‌ها فعالیت نمی‌کنند و تاکسی‌های موجود نیز جوابگوی مسافران نیستند مسافرکش‌های شخصی از وضع موجود سو استفاده می‌کنند و از میدان تا شهرک مدنی کرایه ۴ هزارتومانی می‌گیرند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان ضمن تایید وضع موجود، از عدم هماهنگی ستاد مقابله کرونای همدان با کمیسیون خدمات شهری شورا گلایه کرد و اظهار داشت: پیشتر ۱۳ دسته از مشاغل اجازه فعالیت داشتند که بعدا ۵۷ شغل دیگر نیز اجازه فعالیت گرفتند که همین امر باعث افزایش تردد‌ها در سطح شهر شده است.

علی فتحی افزود: اتوبوس‌های شهری که از ابتدای فروردین اجازه فعالیت ندارند و خط‌های شهرک‌ها و محله‌هایی مانند شهرک مدنی، بهشتی، الوند، ولی عصر برای جابجایی مسافر از ون برخوردار بودند که فعالیت ون‌ها نیز متوقف شد.

وی با اشاره به این که علی‌رغم افزایش تردد‌ها در سطح شهر از روز ۲۳ فروردین ستاد مقابله با کرونا در همدان اجازه فعالیت ون‌ها را صادر نکرده است گفت: ناهماهنگی سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا در شهر همدان با وضع موجود نارضایتی مردم را در پی داشته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با تایید اخذ کرایه‌های گزاف از مسافران شهرک‌های همدان عنوان کرد: متاسفانه مسافربر‌های شخصی برای کسب درآمد بیشتر قوانین مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و از تمام ظرفیت ماشین خود برای حمل مسافر استفاده می‌کنند و شهروندان نیز گلایه‌های خود را به ما منتقل می‌کنند و ما هم باید پاسخگوی گلایه‌های به حق آن‌ها باشیم.

فتحی در پاسخ به این سوال که آیا این مشکلات توسط شورای شهر همدان به ستاد مقابله کرونا در همدان منتقل نشده است، اظهار داست: در یکی دو جلسه ستاد، آقای گردان به عنوان رئیس شورا حضور داشتند و از رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا دعوت نشده است؛ با اینحال مشکلات را به اصلاع شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری همدان که در جلسات حضور دارند رساندیم و منتظر اخذ تصمیمات مناسب از سوی ستاد هستیم.

وی افزود: در رابطه با تصمیمات ترافیکی نیز از کمیسیون خدمات شهری شورا در ستاد مقابله با کرونا دعوت نمی‌شود و صرفا نماینده راهنمایی رانندگی حضور دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان این که در زمان تعطیلات ورودی و خروجی بسیاری از محله‌های همدان از جمله حصار علی‌آباد، کوی کوثر، اسلامشهر و دیزج برای جلوگیری از ورود مسافران بسته شد تاکید کرد: متاسفانه تاکنون این ورودی و خروجی‌ها بازگشایی نشده و نارضایتی ساکنان این محله‌ها را در پی داشته است.

فتحی تصریح کرد: متاسفانه تصمیمات در ستاد مقابله با کرونا در همدان با توجه به شرایط موجود و نیازی‌ها مردم گرفته نمی‌شود و انتظار می‌رود در تصمیم‌گیری‌ها وضعیت عموم مردم لحاظ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار