استاندار کهگیلویه وبویراحمد آخرین وضعیت کووید ۱۹ در استان را به طور مستقیم با رئیس جمهور در میان گذاشت و از وی برای سفر به استان در ماه های بعد از شکست کرونا دعوت کرد.
کد خبر: ۸۳۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷ 09 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حسین کلانتری در یک تماس ویدئو کنفرانس با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ضمن بیان وضعیت بیماری کرونا در استان، اقدامات انجام شده برای کنترل و مهار زنجیره این بیماری را مطرح کرد و گفت: خبرهای خوشی از اقدامات انجام شده در این استان برای سال جاری داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در بهمن ماه با اینکه به شدت درگیر کار با موضوع انتخابات بودیم، اما در روز ۱۳ بهمن اولین نشست شورای سلامت در استان با هدف پیش بینی و پیشگیری موضوع کرونا برگزار شد و با ۱۰ مصوبه اولین گام برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را آغاز کردیم.
وی بیان کرد: در این خصوص ابتدا نیازمندی ها را دسته بندی کردیم و اقدام به خط تولید مواد بهداشتی از جمله یک واحد تولید ژل و یک واحد تولید الکل در استان نموده و حتی برخی از این محصولات به استان های قم، فارس، همدان و تهران نیز ارسال شد.
کلانتری با اشاره به اینکه برای کنترل بهتر این بیماری استان را به سه منطقه تقسیم بندی کردیم، عنوان کرد: راه اندازی استودیو سلامت در مرکز صدا و سیمای استان و آگاهی بخشی و اقناع مردم استان  با اطلاع رسانی به صورت پیوسته توسط افراد متخصص و اهل فن از جمله دیگر اقدامات استان در این خصوص بود.
وی تصریح کرد: بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی شهید جلیل یاسوج را که در دولت تدبیر و امید تکمیل شده بود، تجهیز و راه اندازی و برای بیماران کرونایی اختصاص دادیم.
کلانتری خاطرنشان کرد: با پیش بینی مسائل نقاهتگاهی در سه منطقه استان ۲۸۵ تختخواب برای این منظور فراهم شد.
وی یادآور شد: در اولین اقدام اصناف برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ به طور خودجوش همکاری تنگاتنگ و خوبی داشتند بطوریکه  بازاریان جمعه بازار یاسوج با یک هزار مغازه اقدام به تعطیلی کسب و کار خود کردند.
استاندار گفت: اگر تاکنون طبق بررسی هایی که انجام شده و بیان آمارها، استان جزو رتبه های اول و دوم کشور در کنترل بیماری کرونا بوده است نتیجه همکاری ستودنی مردم، عملکرد مراقبین بهداشتی، پزشکان، پرستاران، بهورزان، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، هلال احمر، صدا و سیما، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان و منتخبین آنها در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات، همه دستگاه های اجرایی، شوراهای اسلامی و شهرداری ها، تشکل های مردم نهاد، بخش خصوصی و اصحاب رسانه بوده که همه و همه یک دل و یک صدا و با هم افزایی در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تلاش کردند.
استاندار از مشارکت و تلاش سازنده، خوب و مستمر مردم استان برای کنترل شیوع بیماری کرونا در استان تقدیر کرد و گفت: حقیقتا مردم استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اراده وتلاش جدی داشتند.
کلانتری در خصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات انجام شده در استان گفت: این طرح جامع، بسیار ارزشمند و موثر به نحوه مطلوبی با مشارکت و همکاری مردم عزیز استان موجب شد ترددها در ایام  نوروز بیش از ۶۰ درصد کاهش یابد و و روز سیزده به در شاهد کاهش ۷۸ درصدی تردد در استان بودیم.
استاندار با تقدیر از مردم استان در مشارکت و همکاری جدی آنها در پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا ،گفت: این استان به لحاط تعدادشهدا و حضور در جبهه ها در هشت سال دفاع مقدس نسبت به جمعیت دارای مقام اول کشور است و همواره رتبه نخست مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به دست می آورد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرایی شدن طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین ماه،گفت: این طرح به بهداشتی شدن فضاهای کسب و کار، ابزار و وسایل آنها و به رعایت کامل مسائل بهداشتی و ایمنی فروشندگان، کارکنان و ارائه کنندگان خدمت و همچنین مشتریان و خدمات گیرندگان کمک می کند و برای اجرای آن آمادگی کامل داریم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش پیرامون فعالیت واحدهای اقتصادی بعد از ۲۳ فروردین ماه نیز گفت: فعاليت واحدهای توليدی استان در تاریخ تعیین شده و با شرط رعايت پروتكل های بهداشتی عملیاتی می شود و مردم را کاملا آگاه و همراه می دانیم و با اعتمادی که به دولت و برنامه های آن دارند قطعا این طرح با موفقیت کامل به اجرا در خواهد آمد.
حسین کلانتری خاطرنشان کرد: مردم فهیم و بزرگوار این استان و همچنین کسبه و بازاریان، صنعتگران و تولیدکنندگان در مراحل مختلف برنامه های کنترلی، پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به میدان آمده و همکاری کردند و در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند هم قطعا مشارکت جدی  خواهند داشت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بخش پایانی صحبت های خود با  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، گفت: امسال برای مردم عزیز این استان خبرهای خوشی داریم.
حسین کلانتری افزود: ۲۲ پروژه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ماه های آینده  در کهگیلویه وبویراحمد، آماده افتتاح و بهره برداری است.
وی افزود: این پروژه ها در بخش های مختلف آب، راه، پتروشیمی، صنعت و سایر حوزه ها هستند.
کلانتری از رئیس جمهور برای افتتاح این پروژه ها و سفر به کهگیلویه وبویراحمد دعوت کرد و گفت: حضور رئیس جمهور برای این استان قطعا خیر و برکات فراوانی به همراه خواهد داشت. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار