مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از خدمات رسانی یک مرکز اقامتی و نیز دو مرکز حمایتی و آموزشی به بیش از ۴۰۰ کودک کار شناسایی شده در استان در روز‌های شیوع بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 06 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر فاطمه رضوان مدنی ، با اشاره به شناسایی ۱۲ کودک کار فعال جدید در سطح شهر از زمان شیوع این بیماری، گفت: در حال حاضر جدای از این 12 کودک، 400 کودک کار و خانواده‌های آنان تحت حمایت بهزیستی استان هستند.

وی در تشریح حمایت های صورت گرفته از این کودکان و خانواده‌های آنها در پی شیوع بیماری کرونا، گفت: از ابتدای شروع این بیماری تاکنون، یک مرکز اقامتی و نیز دو مرکز حمایتی و آموزشی مشغول ارائه خدمات متنوع حمایتی، آموزشی- مراقبتی و خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری و حقوقی به کودکان کار و خیابانی می‌باشند.

وی افزود: با توجه به پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، دراستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در اورژانس اجتماعی و مراکز تخصصی خدمات رسان به کودکان کار و خیابان، مبلغ 330 میلیون ریال از اعتبارات سازمان در جهت رفع نیازهای بهداشتی، حمایتی و آموزشی این گروه از کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان هزینه شده است.

رضوان مدنی تصریح کرد: این اعتبارات طی چهار مرحله با توزیع اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش، ژل و صابون بهداشتی و... و نیز بسته های آموزشی جهت جلوگیری از ابتلای این کودکان به بیماری به همراه آموزش حضوری و چهره به چهره هزینه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترلی جهت قطع چرخه شیوع بیماری، با تمامی کودکان کار و خیابانی شناسایی شده و خانواده‌های آنان تماس گرفته شده و لزوم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در شرایط فعلی و خودداری از حضور در خیابان‌ها و یا اجبار والدین به کودکان جهت خروج از منزل تذکرات لازم و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی صورت گرفته است.

وی از توزیع 450 بسته و پک بهداشتی در بین کودکان کار و خیابانی استان و خانواده‌های آنها خبر داد وافزود: این اقلام شامل ژل ضدعفونی کننده دست، دستکش، ماسک، صابون، مایع ضدعفونی کننده سطوح‌ وموادشوینده بوده است.

وی یادآور شد: طی این مدت آموزش و توزیع کتابچه های سرگرمی نیز جهت قرنطینه نمودن کودکان براساس سه گروه سنی میان آنها توزیع شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: علیرغم محدودیت‌های موجود در بهزیستی، تمامی امکانات و منابع مادی و معنوی خود را در راستای مصون سازی جامعه هدف از ابتلا به بیماری کرونا به کار گرفته و با یاری خداوند تا غلبه بر این بحران با تمام توان و ظرفیت خود در این راستا قدم برمی داریم.

وی در پایان از همه خیرین استان خواست تا در راستای مسئولیت اجتماعی و تقویت روحیه همدلی و ایثار ضمن ارتباط با نیروهای بهزیستی در واحدهای شهرستان، مسیرهای درست و قانونمند حمایت از کودکان کار را با بذل نذورات یا کمک های نقدی و غیر نقدی انجام دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار