وریا رحیمی در گفتگو با تابناک:
رییس اداره تحقیق توسعه و آموزش‌های مردمی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با شروع فصل بهار و بروز شرایط مساعد در رشد قارچ‌های خودرو، همه ساله در ابتدای سال متاسفانه با موجی از مسمومیت‌های اتفاقی ناشی از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو و سمی روبرو هستیم.
کد خبر: ۸۳۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 06 April 2020

وریا رحیمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:همانطور که مشاهده می شود در سه سال اخیر ۴۰۰ تا ۱۸۰۰مورد مسمومیت ناشی از مصرف قارچهای خودر در هموطنانی که در مناطق غربی، کوهستانی و یا مرطوب کشور زندگی می کنند بروز نموده است.

 وی افزود: توصیه می شود از مصرف قارچ های خودرو مخصوصا قارچ هایی که در کنار تنه درختان (علی الخصوص درختان خشک شده) می رویند و یا قارچ های فله ای جمع آوری شده توسط افراد بومی، خودداری کنید.

رحیمی با بیان اینکه برای حفظ سلامت خود و خانواده تان تنها قارچ هایی را که توسط مراکز مجاز و در بسته بندی های دارای مجوز می باشند، خریداری و مصرف نمایید،عنوان کرد: شناسایی انواع خوراکی قارچ از انواع سمی تنها بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی  و گیاه شناسی امکان پذیر است. بنابراین به توصیه های برخی از افراد در تشخیص انواع سمی از  انواع خوراکی قارچ  توجه نکنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار