مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه از افزایش 2.5 برابری مصرف اینترنت در استان در پی شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 02 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مسیب قبادیان ، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم خانه نشینی مردم در این روزها، گفت: این شرایط موجب شده تا سرکشی به فضای مجازی و به تبع استفاده مردم از اینترنت افزایش یابد.

وی افزود: لغو دید و بازدیدها و مسافرت های نوروزی موجب شده تا مردم این روزها عمدتا از طریق شبکه های اجتماعی و با استفاده از اینترنت با یکدیگر در تماس باشند و همین امر موجب افزایش مصرف اینترنت در کشور و استان شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه تصریح کرد: از زمان شیوع این بیماری در استان تاکنون مصرف اینترنت در استان حدودا 2.5 برابر افزایش یافته است.

قبادیان با اشاره به پیش بینی‌های لازم در خصوص این میزان افزایش مصرف، گفت: مدتی پیش از شیوع بیماری کرونا، این احتمال داده شد که در پی شیوع این بیماری مصرف اینترنت افزایش یابد و در نتیجه باید پیش بینی افزایش پهنای باند را انجام می‌دادیم و تقریبا پهنای باند استان به دو برابر افزایش داده شد تا جوابگوی افزایش مصرف اینترنت باشد.

وی افزود: علاوه بر این از نیمه اسفندماه سال گذشته تا هفتم فروردین امسال 100 گیگ اینترنت رایگان به مشترکان ADSL داده شد تا این روزهای خانه نشینی را راحت‌تر بگذرانند.

قبادیان خاطرنشان کرد: همچنین به تمام معلمان 20 گیگ اینترنت رایگان تلفن همراه داده شهد تا بتوانند کارهای مربوط به آموزش دانش آموزان را بهتر انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه در بحث شیوع بیماری تمرکز بر پیشگیری از تجمعات و مراجعه حضوری مردم به ادارات است، گفت: در همین راستا سامانه های مختلفی در بحث خرابی تلفن، ثبت نام تلفن و ADSL راه اندازی شد که افراد برای خرابی تلفن می توانند با شماره 317 و در بحث ثبت نام تلفن و ADSL با شماره 2000 تماس بگیرند.

وی افزود: همچنین در استان خط 2525 و نیز خط 4100 را برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه اندازی کردیم تا مردم سوالات مربوط به بیماری کرونا را با متخصصان و کارشناسان امر درمیان بگذارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار