فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: اوتیسم نوعی اختلال رشدی، زیستی و عصبی است و تعداد افراد مبتلا به این اختلال در استان ۲۵۰ نفر می باشد.
کد خبر: ۸۳۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 02 April 2020

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: چهاردم فروردین ماه مصادف با دوم آوریل روز جهانی اوتیسم می باشد و باید توجه داشت که اوتیسم نوعی اختلال رشدی است که کودکان و بزرگسالان مبتلا به آن در ارتباطات کلامی، غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و بازی مشکل دارند. خدمت به این طیف جهت فراهم نمودن شرایط برای حضور آن ها در جامعه است.

وی در ادامه بیان داشت: در این افراد حرکات تکراری، دست زدن، پریدن، دلبستگی به اشیا خاص و یا مقاومت در برابر تغییر دیده می شود. اوتیسم یک شرایط پیچیده عصبی، رفتاری اختلالاتی و تعاملات اجتماعی است. به دلایل زیادی علائم این نوع بیماری را اختلال طیف اوتیسم می نامند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح داشت: در استان کرمانشاه یک مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اوتیسم با ظرفیت ۵۰ نفر وجود دارد که تعداد این افراد در استان در حال حاضر ۲۵۰ نفر است و به افراد زیر ۱۴ سال خدمات توانبخشی، گفتار درمانی و روانشناسی ارائه می شود.

وی با اشاره به سن طلایی دریافت خدمات این افراد ابراز داشت: سن طلایی این افراد تا قبل ۵ سالگی است. اوتیسم اختلال عصبی و زیستی است و شیوع آن در پسران بیشتر از دخترها است و نسبت آن چهار به یک می باشد.

رضوان مدنی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تشخیص اوتیسم بر عهده روانپزشکان و روانشناسانی است که دوره خاص تشخیص و ارزیابی اوتیسم را گذرانده اند.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار