بهرام بهروش در گفتگو با تابناک:
رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه گفت: انجام بازی های قدیمی در ایام قرنطینه خانگی باعث افزایش نشاط و شادابی خانواده ها می شود.
کد خبر: ۸۳۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 01 April 2020

انجام بازی های قدیمی در روزهای قرنطینه خانگی

بهرام بهروش در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در این روزها که خانواده ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می برند می توانند به جهت جلوگیری از آسیب های روحی و روانی به انجام بازی‌ها و سرگرمی‌های بومی یادگار روزهای گذشته روی آورند. این بازی ها سبب ایجاد فضایی صمیمی و با نشاط در بین افراد خانواده می شود.

وی در ادامه بیان داشت: تعداد بازی‌های رایج بومی محلی در استان کرمانشاه بیش از ۱۰۰ بازی است که برخی از این بازی‌های قدیمی مانند قمچان و چوزان را می‌توان در خانه و به صورت خانوادگی و مسابقه ای برگزار کرد.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بازی های بومی و محلی در شرایط فعلی جایگزین مناسبی برای فضای مجازی خواهد بود و از طرفی هم کودکان با آداب و رسوم گذشتگان خود آشنا می شوند.

بهروش در پایان گفت:در گذشته خانواده‌ها شب‌های خود را با انجام بازی‌های بومی محلی سرگرم می‌کردند که امیدواریم در این مدت که باید به اجبار کرونا در خانه بمانیم، توجه دوباره‌ای به این بازی‌ها داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار