در شرایطی که باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال قصد شروع تمرینات خود را داشتند بار دیگر با ممانعت به موقع ستاد مبارزه با کرونا روبه‌رو شدند و این در حالی است که سازمان لیگ هم تکلیف مسابقات را روشن نمی‌کند.
کد خبر: ۸۳۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 26 March 2020
 

به گزارش تابناک تبریز، از ۹ اسفند سال ۹۸ رقابت های لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شد. تا قبل از اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا به طور رسمی اعلام کند که هیچ فعالیت ورزشی نباید انجام شود سازمان لیگ تصمیم بر این داشت ۱۵ فروردین رقابت های لیگ را از سر گیرد و حتی برنامه بازی ها را هم اعلام کرد اما درست یک روز بعد از اعلام برنامه از سوی سازمان لیگ، وزارت ورزش و جوانان پس از جلسه با ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اعلام کرد هرگونه فعالیت ورزشی و حتی انجام تمرینات تا آخر فروردین ماه تعطیل است.

با توجه به شیوع کرونا در کشور و روندی که وجود دارد به نظر می رسد به این زودی وضعیت کنترل این بیماری امکان پذیر نیست و از سویی تکلیف تیم های لیگ برتری و البته سایر لیگ های فوتبال هم نامشخص است.

تیم های فوتبالی که خود از معترضان برگزاری بازی ها حتی بدون حضور تماشاگر بودند اکنون یک به یک به صدا در آمده اند که چرا سازمان لیگ در خصوص ادامه برگزاری بازی ها تکلیف را روشن نمی کند. 

تمام تیم ها از ۱۰ الی ۱۵ اسفند به این طرف تمرینات خود را برگزار نکرده اند و با توجه به اینکه همچنان از سوی ستاد مبارزه با کرونا برگزاری تمرین هم منع شده مشخص نیست از چه زمانی باید شروع به کار کنند. وقتی هم سازمان لیگ تکلیف برگزاری یا عدم برگزاری بازی ها را مشخص نکند برنامه ریزی کادرهای فنی تیم های لیگ برتری هم معنایی ندارد. 

سرمربیان تیم های لیگ برتری نگران این هستند که سازمان لیگ ناگهانی اعلام برنامه کند و این درحالیست که حداقل باشگاه ها برای آماده سازی خود برای شروع لیگ نیاز به تمرین یک ماهه دارند. این موضوع را اکثر اعضای کادر فنی و سرپرستی تیم ها در مصاحبه های اخیر خود اعلام کرده اند و در این شرایطی که حاکم است بازیکنان حتی به طور انفرادی هم در مکان های ورزشی نمی توانند حضور پیدا کنند و قاعدتا در منازل هم جز حرکات محدود ورزشی کار دیگری از دستشان بر نمی آید. این بازیکنان برای قرار گرفتن در شرایط مسابقه به طور قطع نیاز به زمان کافی دارند.

برخی از باشگاه ها که در جدول وضعیت معمولی دارند و ادامه یا عدم برگزاری مسابقات تغییری در شرایطشان ندارد خواهان لغو کامل مسابقات هستند اما تیم های بالانشین جدول از این شرایط ناراضی اند. باشگاهی مثل تراکتور مدعی است که بازی ها دیگر برگزار نشود اما از سویی نباید تیم پرسپولیس را که اکنون با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر است قهرمان نامید. 

باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت محمد حسن انصاری فرد ادعا داشت در صورتی که لیگ تعطیل شود قهرمانی باید به این  این تیم برسد و همین صحبت واکنش های زیادی علیه این باشگاه به همراه داشت. باشگاه های سپاهان و استقلال هم که از جمله مدعیان هستند با تعطیلی لیگ و قهرمان خواندن پرسپولیس موضع دارند و حتی باشگاه استقلال از زبان اسماعیل خلیل زاده در بیانیه ای اعلام کرد سازمان لیگ باید برای تعیین تکلیف لیگ و جام حذفی از باشگاه ها نظرخواهی کند. 

با وجود این شرایط نامشخص سکوت سازمان لیگ هم عجیب است اگر چه سهیل مهدی روز گذشته اعلام کرد که سازمانش هنوز نمی داند مسابقات ادامه پیدا می کند یا نه اما به نظر می رسد با ادامه این روند هم موج اعتراضات باشگاه ها که نسبت به کادر فنی و بازیکنان خود متعهد هستند بیشتر خواهد شد و در این بین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید هر چه زودتر وضعیت فوتبال باشگاهی را مشخص کند تا اهالی فوتبال هر چه زودتر تکلیف خود را بدانند. /فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار