وزیر ارتباطات بیان کرد: تقریبا همه شرکت‌های حوزه اینترنت خانگی امکانات خود را به صورت رایگان در دسترس قرار داده اند.
کد خبر: ۸۳۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 21 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پدیده اسلش دات در جهان گفت: این پدیده در نرم افزار نویسی وقتی رخ می‌دهد که روی یک سامانه‌ای که به صورت عادی دارد کار می‌کند، ترافیک و درخواست‌های بیش از حدی به تحمیل می‌شود و باعث می‌شود تا سامانه متوقف شود. امروز شبکه‌های ارتباطی کشور‌هایی که در گیر کرونا هستند با این پدیده مواجهند.

 

وی افزود: در ایران هم شاهد بودیم شبکه‌های ارتباطی به دلیل خانه نشینی مردم و اینکه تلاش می‌کنند در خانه از خودشان مراقبت کنند تا زنجیره ویروس را قطع کنند دچار حجم بالایی از ترافیک شد و سرعت در سرتا سر دنیا در شبکه‌های ارتباطی کند شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه ۳۴ برابری پهنای باند در ایران، بیان کرد: در حال حاضر در ایران سرمایه گذاری بسیار زیادی شده و در سال‌های اخیر ظرفیت پهنای باند در حدود ۳۴ برابر شده است و این نتیجه زیرساخت‌هایی بوده که از قبل توسعه داده شده تا امروز پاسخ به نیاز مردم باشد.

وی خاطر نشان کرد: طی دو هفته آخر سال خیلی تلاش کردیم همه اپراتور‌های ارتباطاتی، همکاران ما در شرکت ارتباطات و زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات، بخش خصوصی و برخی از کشور‌های بین المللی که با ما در زمینه تامین اینترنت همکاری می‌کنند تا ظرفیت را ارتقا دهیم.

آذری جهرمی با اشاره به لحظه سال تحویل و پیک مصرف اینترنت گفت: امروز صبح شبکه پاسخگوی نیاز مردم بود و انتظار این داشتیم که درخواست زیادی بیاید چون همه مردم کارهایشان را از جمله مکالمات و پیام های تبریک را از این طریق انجام می دهند اما با وجود این اتفاق اما بحمدالله شبکه سر پا بود و پاسخگوی نیاز مردم بود.

وی متذکر شد: البته از همه مردم جا دارد عذرخواهی کنم چون مدیریت و هدایت این ترافیک زیاد کار دشواری است. ممکن است بعضی وقت ها با کندی مواجه باشند اما ما همه تلاش مان را کردیم. آموزش، بهداشت و سلامت، سرگرمی و خرید های مردم از فروشگاه ها در این بستر بود و ما تلاش کردیم پایدار باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیه کرد: از شب گذشته متوجه شدیم از تقریبا حدود ظهر بار شبکه اینترنت روی شبکه خانگی دارد کم می شود و به بار شبکه موبایل دارد افزوده می شود. در برخی از استان ها با افزایش حجم بار ترافیکی اینترنت شبکه موبایل مواجه بودیم و این نشان می دهد که برخی از مردم سفرهای نورزی شان را آغاز کردند. می دانیم در خانه ماندن سخت است و الان هم تعطیلات نوروز است و زمانی برای صله رحم اما واقعیت این است که سلامتی خودمان و عزیزان مان از همه چیز مهم تر است. از همه مردم می خواهم هرچه می توانند به منظور سلامتی خود و دیگران از سفر خودداری کنند.

وی در خاتمه با اعلام اینکه تقریبا همه شرکت های حوزه اینترنت خانگی امکانات خود را به صورت رایگان در دسترس قرار داده اند، گفت: تقریبا همه شرکت های حوزه اینترنت خانگی که بالغ بر۸۵ درصد مشترکین را تشکیل می دهند اینترنت خانگی رایگان ارائه می دهند. ما نیز کیفیت و سرعت را بالا می بریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار