رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا:
قانعی با اشاره به دستیابی روش درمانی جدید برای کرونا گفت: در این روش جدید درمان ضایعات ریوی کرونا تسریع شده است.
کد خبر: ۸۳۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷ 18 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که این روزها به عنوان رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا هم فعالیت می‌کند اظهار کرد: با تحقیق روی داروهایی که در کشور موجود بود  و برای ضایعه کرونا به کار گرفته شد موفقیت خوبی کسب کردیم بد و روش درمانی جدید حاصل شد که نسبت به درمان‌های رایج و مرسوم مدت بستری به ۴ روز کاهش یافت.

او ادامه داد: بیماری کرونا تاکنون برای خودش درمان ندارد و صحبت از درمان بیماری کرونا نمی‌کنیم بلکه ضایعه ریوی که متعاقب بیماری کرونایی که منجر به افت اکسیژن، بستری و حتی منجر به مرگ می‌شود.

قانعی با اشاره به اینکه از ترکیب سه داروی ازیترونایسین، ناپروکسن و پردنیزولون این دارو اضافه شد، گفت: بدون اینکه در درمان دارویی بیماران مبتنی بر وگدستورالعنل وزارت بهداشت خللی وارد شود بیماران طی یک هفته و در دو گروه بودند که یک گروه این دارو را گرفتند و یک گروه نگرفته اند.

قانعی با اشاره به اینکه تمام مجوز‌های اخلاقی را دریافت کرده بودیم، اظهار کرد: امروز صبح گزارش لازم به معاون درمان وزیر و دبیر ستاد مدیریت کرونا رسید و مقرر شد که اعلام کنم این کار به عنوان شروع بیماری درمانی است و نتایج به زودی در قالب مقاله‌ای منسجم منتشر می‌ شود که مورد استفاده محققان دنیا باشد و تعداد بیماران هم به ۱۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: آنچه به آن دست یافتیم شاخص های التهاب را کاهش می‌دهد و محققان دریافتند که میزان التهاب و ورم ریه چقدر است که با ترکیب این داروها CRP سریعا کاهش  و مدت بستری بیمار به طور محسوس کاهش می یابد.

دبیر علمی ستاد کرونا بیان کرد: البته این شروع کار است و بعد از بررسی لازم  و هماهنگی با وزارت بهداشت در سطوح دیگر کارهای بعدی اعلام می شود.

او با اشاره به اینکه ۲۸ نفر در گروه درمان هستند و ۳۱ در گروه کنترل بودتد، گفت: در مجموع این افراد را تست کردیم  که پزشکان در انتخاب آن تاثیری نداشتند  و آنچه در پایان حاصل شد ۴۰ درصد قبل از ۴ روز مرخص شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار