شهردار قم ضمن درخواست از عموم مردم برای عدم حضور در بوستان‌های شهر خصوصا بوستان‌های بزرگ، گفت: بوستان غدیر بسته شده و به سمتی می‌رویم که با توجه به ضرورت جلوگیری از تجمع مردم و قرنطینه خانگی، نیاز است از حضور مردم در بوستان علوی هم جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۸۳۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 17 March 2020

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شیوع گسترده بیماری در شهر، ضمن درخواست از عموم مردم برای عدم حضور در بوستان‌های شهر خصوصا بوستان‌های بزرگ، گفت: بوستان غدیر بسته شده و به سمتی می‌رویم که با توجه به ضرورت جلوگیری از تجمع مردم و قرنطینه خانگی، نیاز است از حضور مردم در بوستان علوی هم جلوگیری کنیم.

شهردار قم با اشاره به حضور برخی مردم در بوستان‌های بزرگ شهر، گفت: خواهش ما از مردم این است که قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و نهادهای مختلف را مجبور به این نکنند که خدمات خود را محدود کنند؛ چراکه ما نمی‌خواهیم از حضور مردم در فضاهای شهری چون بوستان‌های بزرگ جلوگیری داشته باشیم و بنای ما بر این است که مردم خودشان در این فضاها حضور پیدا نکنند.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر آماده‌باش کامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود.

وی حفظ ایمنی شهر و شهروندان را یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر کاهش داشته و مردم بیشتر از حمل و نقل شخصی استفاده می‌کنند البته این به معنای آن نیست که شهرداری به وظایف خود عمل نکند و ما مستمر ناوگان را ضدعفونی کرده و بهداشت را رعایت می‌کنیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: البته این افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی شرایط را به گونه‌ای رقم زده که بسیاری از شهرها اقدام به تعطیلی آنها کرده‌اند و تلاش ما بر این است که به این سمت نرویم و تا جایی که ممکن است استمرار ارائه خدمات را داشته باشیم.

توقف فرآوری پسماند شهری تا پایان خطر شیوع کرونا

سقائیان‌نژاد با اشاره به وضعیت جمع‌آوری پسماند شهر، گفت: در گذشته تقریبا نیمی از پسماندی که در شهر تولید می‌شد فرآوری شده و تبدیل به کود کمپوست می‌شد که با توجه به آلودگی و بیماری به وجود آمده در شهر فرآوری پسماند متوقف شده است.

وی توجه جدی به دفع صحیح زباله‌های عفونی را مورد توجه قرار داد و افزود: پروتکل خاصی که ابلاغ شده در خصوص دفع پسماند عفونی به طور کامل رعایت شده و بخشی از پسماند با استفاده از زباله‌سوز دفع شده و بخشی نیز در عمق بیشتری دفن می‌شود.

شهردار قم با اشاره به خدمات سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، گفت: سالن شست‌وشو در آرامستان گسترش یافته و امکانات هم توسعه یافته تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

سقائیان‌نژاد با اذعان به اینکه شهرداری تمام تدابیر لازم را اندیشیده تا مشکلی در حوزه شیوع بیماری در شهر رخ ندهد، افزود: مکان‌ها و فضاهای شهری نیز به طور مستمر ضدعفونی می‌شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار