تابناک / معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: این وزارتخانه آماده است هزار و ۸۰۰ سالن ورزشی خود را برای تبدیل به مراکز درمانی و آزمایش ویروس کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.
کد خبر: ۸۳۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 17 March 2020
 
آمادگی آموزش و پرورش برای تبدیل ۱۸۰۰ سالن ورزشی به مراکز درمانی کرونا

 

تابناک / معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: این وزارتخانه آماده است هزار و ۸۰۰ سالن ورزشی خود را برای تبدیل به مراکز درمانی و آزمایش ویروس کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

مهرزاد حمیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش افزود: وزارت آموزش و پرورش با توجه به شرایط ویژه کشور در برخی  استان‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می تواند سالن های ورزشی خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش بیش از سه هزار سالن ورزشی و استخر دارد که اگر از این تعداد استخرها را نیز کم کنیم، سالن ورزشی فضاهای مناسبی هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ۷۰۰ سالن ورزشی در مدارس نیز وجود دارد که با توجه به رعایت بهداشت و حفظ امنیت دانش آموزان نمی توان این سالن ها را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد.

حمیدی با بیان اینکه سالن های ورزشی که در مجتمع های ورزشی قرار دارد نیز قابل واگذاری نیست، عنوان کرد: نزدیک به هزار و ۸۰۰ سالن ورزشی در شهرها و بخش های مختلف کشور وجود دارد که اگر شهری با شرایط اضطرار شدیدی مواجه شود، این مکان ها در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد.

وی همچنین از واگذاری سالن های ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: در استان چهارمحال بختیاری هم خوابگاه های دانش آموزی و سالن های ورزشی و در استان های گلستان و مازندران نیز امکانات بررسی و ارزیابی شده تا در صورت لزوم از آنها استفاده شود.

حمیدی همچنین اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش ۱۲۱ بیمارستان و مراکز درمانی نیز دارد که اسامی و مشخصات آنها را به سعید نمکی وزیر بهداشت ارائه کردیم تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته - یکشنبه - اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

وی  درباره تعداد افراد مبتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت شدگان ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر افزایش یافت.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت درباره موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها هم گفت: تهران ۲۵۱ نفر، قم ۸۴ نفر، گیلان ۴۳ نفر، اصفهان ۱۲۶ نفر، البرز ۶۷ نفر، مازندران ۷۲ نفر، قزوین ۲۲ نفر، سمنان ۴۱ نفر، گلستان ۲۵ نفر، خراسان رضوی ۱۴۳ نفر، فارس ۹ نفر، لرستان ۵۲ نفر، آذربایجان شرقی ۳۶ نفر، خوزستان ۳۲ نفر، یزد ۳۶ نفر، زنجان ۳۲ نفر، کردستان ۲۷ نفر، کرمانشاه ۱۳ نفر، کرمان ۷ نفر، همدان ۱۱ نفر، سیستان و بلوچستان ۶ نفر، هرمزگان ۷ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۶ نفر، ایلام ۱۸ نفر، آذربایجان غربی ۱۸ نفر، کهگیلویه و بویراحمد یک نفر، بوشهر ۶ نفر، استان‌های مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اردبیل بدون مورد جدید ابتلا گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار