تابناک / قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین به همراه تیپ‌های ۱۱۶ شهید صفوی قزوین، ۲۱۶ زنجان و ۳۱۶ همدان به منظور مقابله با ویروس کرونا عازم استان گیلان شدند.
کد خبر: ۸۳۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 17 March 2020
 
لشکر ۱۶ زرهی قزوین عازم گیلان شد

 

تابناک / قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین به همراه تیپ‌های ۱۱۶ شهید صفوی قزوین، ۲۱۶ زنجان و ۳۱۶ همدان به منظور مقابله با ویروس کرونا عازم استان گیلان شدند.

امیر بابک جلالی، ارشد نظامی آجا در مناطق قزوین، زنجان و همدان روز دوشنبه در حاشیه اعزام ادوات و تجهیزات قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین به استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، نیروهای نظامی پای کار بودند و با توجه به فرمان فرماندهی معزز کل قوا مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافندی مقابله با این ویروس، موارد به ستاد کل و سپس فرماندهی آجا ابلاغ گردید.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فرماندهی نیروی زمینی به عنوان فرمانده کارگروه مقابله با کووید ۱۹ تعیین و در همین رابطه مقرر شد قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین به همراه سه تیپ از استان‌های قزوین، زنجان و همدان عملیات مقابله‌ای خود را از چهار محور در استان گیلان آغاز کنند.

امیر جلالی ادامه داد: با تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته، هر قسمت به یکی از تیپ‌ها واگذار و در همان ابتدا نیز در ورودی استان گیلان، یعنی رودبار پست تشخیصی مستقر تا عملیات گندزدایی خودروها صورت بگیرد و در عین حال نیز از تمامی سرنشینان خودروها تست سلامت گرفته می‌شود که در صورت مشاهده علائم ویروس در هر یک از سرنشینان، بلافاصله توسط تیم‌های مستقر به مراکز درمانی درنظر گرفته شده، اعزام می‌شوند.

این مسوول نظامی، توسعه ایستگاه‌های تشخیص را گام بعدی عملیات برشمرد و افزود: با توجه به اینکه امروزه بحث روانی ایجاد شده در جامعه منجر به نگرانی والدین، فرزندان و مسوولان کشوری و استانی شده، سعی کرده‌ایم تا با استقرار ۳۰ ایستگاه درمانی در سطح منطقه، نگرانی‌های موجود را کاهش دهیم.

وی، اجرای عملیات گندزدایی در سه محور استان گیلان را مرحله سوم عملیات دانست و تصریح کرد: در ادامه نیز یک مرکز نگهداری از بیماران با یک هزار تخت در نظر گرفته شده تا افرادی که از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که به خاطر ویروس کرونا بستری شده و سپس مرخص می‌شوند ، جهت پایش در آنجا نگهداری شوند.

این ارشد نظامی آجا تاکید کرد: انجام اینگونه ماموریت‌ها تنها مرتبط به این قرارگاه نبوده و فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز پیش از این و در تمامی بحران‌های کشور از جمله سیل و زلزله وارد عمل شده و از نزدیک با عملیات فرماندهی میدانی اقدام به ارایه خدمت کرده است.

امیر جلالی با بیان اینکه امیدواریم با کمک همه مردم بتوانیم اقدامات مقابله با این ویروس با موفقیت به انجام برسانیم، گفت: در این رزمایش، نیروهای حاضر در میدان علاوه بر رفع نقاط آلوده و انتقال بیماران به مراکز نگهداری، توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را در دستور کار خود قرار داده  و اگرچه این روزها و با نزدیک شدن به ایام نوروز با بحران بیماری روبرو شده‌ایم اما این روزها نیز با تدابیر و اقدامات صورت گرفته در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

این مسوول خاطر نشان کرد: نیروهای اعزامی تا زمانی که پایان ماموریت به آنان ابلاغ شود، حضور دایمی در استان گیلان خواهند داشت اما برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ۲ ماه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار