کد خبر: ۸۲۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۹ 08 March 2020

امروزه جامعه ایران شاهد شکل گیری رخدادها و رویدادهای تلخی است که مردمان عزیزمان را ناراحت و رنجور کرده است و این امر اهتمام ویژه مسئولین را نسبت به این حوادث می طلبد و از هرگونه نگاه سیاسی در خدمت به احاد مردم بدور باشند،اما متاسفانه شاهد شکل گیری فرایند قم هراسی و دین ستیزی در جامعه ایرانی هستیم و با انعکاس اخبار هدفمند توسط بعضی از افراد یا دوستان در انتشار بیماری کرونا تمامی نگاه ها را منعطف به قم نموده اند و در نگاه اول ابتدا تمامی اجتماعات دینی مورد توجه قرار گرفته اما دریغ از این که اگر ملاک سرایت ویروس درمساجد و اماکن مذهبی مد نظرباشد باید این روند در ادارات، بازارها و انظار عمومی هم رخ خواهد داد، بماند که عده ای از تعطیلی مناسبات مذهبی اعم از نمازهای جمعه و جماعات چه سودی می برند در ادامه لازم میدانم توجه داشته باشیم بر این که چرا با توجه به اعلام نقشه های قم و گیلان در فرایند انتشار ویروس کرونا نقشه انتشار ویروس کرونا توسط استان تهران منتشر نمی شود و همه عوامل انتشار ویروس را منعطف به قم می دانند، و در این زمینه پنهان کاری می شود.

متاسفانه علیرغم تعطیلی بعضی از مشاغل و رکود اقتصادی شدید و مبنی بر هرگونه تجمع همچنان پروازهای ایران چین دایر بوده ولو به گفته مسئولین این پروازها باری باشد آیا کارگران صنعت چین احتمال آلوده بودن به ویروس کرونا را ندارند؟؟؟ سوالی که ذهن مردم را درگیر خود کرده است.

یک نکته، بر پایه داده‌های مرگ و میر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در سال ۱۳۹۶، ایرانیان بیش از هر چیز دیگر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی از دنیا می‌روند.رتبه بعدی به سرطان‌ها و تومورها و پس از آن بیماری‌های دستگاه تنفسی اختصاص دارد. رتبه‌های بعدی کشندگی اختصاص دارد به حوادث غیرعمدی (نظیر سوانح رانندگی) و بیماری‌های عفونی و انگلی لذا لازم میدانم قضاوت این بند را به مخاطب بسپارم...

ویروس کرونا سوالات متعددی به ذهن ادمی متبادر می کند اعم از این که چرا قم هراسی در سر تیتر رسانه های خارجی و داخلی همسو با انان شدت گرفته؟ همانطور که مصاحبه ای مبنی بر ورود ۷۰۰ طلبه چینی در خبرگزاری های مغرض کار شد و بعد از مسموم سازی فضای رسانه و ملتهب کردن جو جامعه تکذیبه آن بعد از گذشت یک روز از طرف علوم پزشکی مشهد کار شد و همچنین افرادی که به علت های متعدد از دنیا رفته اند را به عنوان مبتلا به ویروس کرونا می نامند و در ادامه تکذیبیه آن را کار می کنند بقولی نوش دارو بعد از مرگ سهراب، قم هراسی طوری در جامعه سرعت می گیرد که در بعضی از نقاط کشور اتوبوس های مبدا قم را تعلیق ولی با توجه به وجود آمارافزایشی مبتلا به کرونا در تهران نسبت به تردد اتوبوس های تهران هیچ عکس العملی نشان داده نمی شود.

در فضای مجازی خبری مبنی بر این که علوم پزشکی گیلان خود را کانون کرونا معرفی میکند بازهم رسانه ها توجه خود را به قم دارند؟ آیا به غیر از این است که مسئولین پزشکی قم بخاطر صداقت رفتاری اولین تشخیص کرونا را مطرح کردن و این در حالی است که بیشتر استان های کشور و پایتخت با این بیماری در گیر بودند ولی هیچ یک از آنها خواهان هجمه ی رسانه ها نشدند..

امید است نگاه سیاسی در برخورد با ویروس کرونا برداشته شود ....لزوم توجه به کشتار مسلمانان در هند و فلسطین باید خواستگاه رسانه ها باشد ... والسلام

محمد علی رستملو
خبرنگار و کارشناس رسانه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار