دیروز شنیدم یکی از مربیان پایه تیم پیکان، نوجوانان فکر کنم، برای او این مشکل پیش آمده. خیلی ناگوار است و برایشان ناراحت هستم. فکر می کردند من هستم و تا ساعت 4 صبح به من زنگ می زدند اما من نتوانستم جواب بدهم.
کد خبر: ۸۲۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 07 March 2020

سرمربی تیم پیکان گفت: به تمرین تیم های بایرن مونیخ، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، بنفیکا پرتغال و اشتورم گراتس اتریش رفته ام و نت برداری می‌کنم.
به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالله ویسی با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما صحبت‌های جالبی را مطرح کرد. متن صحبت‌های سرمربی تیم پیکان را در زیر می‌خوانید:

*همه می گویند شما خیلی خاکی هستید و حتی وقتی قهرمان می شوید هم رفتارتان عوض نمی شود. خبرنگارها کلا با شما راحت هستند و هر سوالی را راحت از شما می پرسند.
نظر لطفشان است. امیدوارم این چیزی که می گویند لیاقت من باشد و در خدمت مردم باشم.

*رقابت های لیگ برتر به خاطر شیوع کرونا تعطیل شد. شما موافق تعطیلی زودتر لیگ بودید؟
کرونا یک بیماری عالم گیر است. مثل سیل و زلزله نیست که فقط یک نقطه خاص را دربربگیرد .همه سلبریتی ها کمک کنند و از بین برود. لیگ باید زودتر تعطیل می‌شد. می‌گفتند مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود اما من مربی و بازیکن و توپ جمع کن های کنار زمین و عوامل مسابقه هم خانواده دارند و ممکن بود ناقل باشند یا خودشان مبتلا شوند. تعطیلی فوتبال کسی را اذیت نمی کند و کشنده نیست. شاید حالمان گرفته شود اما آن بیماری کشنده است و جامعه آسیب می بیند. باز دستشان درد نکند که تعطیل کردند.

*بازیکنان چقدر مسائل بهداشتی را رعایت می کردند؟
هرچقدر هم رعایت کنید ما که نمی دانیم قبل از ما چه کسی روی این صندلی نشسته یا این میله را لمس کرده. خداراشکر که به این نتیجه رسیدند که بازی ها را تعطیل کنند و آسیبی به کسی نرسد. هرچند که ما می رویم تمرین می کنیم و بازی دوستانه انجام می دهیم و همان اتفاقات می افتد.

*چرا بیشتر تعطیل نکردید؟
ما سه روز تعطیل هستیم و دوباره باید تمرین کنیم. نمی توانیم تعطیل کنیم.

*خبر دارید رقابت ها چه زمانی از سر گرفته می شود؟
به ما گفته اند 14 فروردین احتمالا بازی داریم. ولی هنوز چیزی قطعی نیست.

*یعنی با وجود اینکه گفته اند در فروردین شیوع بیشتر می شود مسابقات از سر گرفته می شود؟
به نظر من اگر یک درصد احتمال چنین چیزی هست مسابقات را تعطیل کنند بهتر است. نظر همه کارشناسان همین است. متاسفانه در مملکت ما کسانی که صاحب نظر نیستند نظر می دهند و همه چیز را خراب می کنند. وزیر بهداشت و گروه ایشان واقعا دارند تلاش می کنند و زحمت می کشند اما آدمهایی نظر می دهند که صاحب نظر نیستند و تمرکز آنها را بهم می زنند.

*شما که روی این موضوع حساس هستید چرا اینقدر کم تعطیل کردید؟ استقلال و پرسپولیس تمرین ها را 10 روز تعطیل کردند.
اگر من هم میانه جدول بودم 20 روز تعطیل می کردم. ما انتهای جدول هستیم من تازه به پیکان آمده ایم و ماموریت بسیار ویژه ای داریم که باید انجام بدهیم. فرقی نمی کند که 20 روز بعد بیاییم تمرین یا حالا.

*برای بچه های شما که مشکلی پیش نیامده؟
مورد سرماخوردگی داشته ایم اما مشکوک به کرونا نبوده است.

*کلا در فوتبال نشنیده اید کسی مبتلا شود؟
دیروز شنیدم یکی از مربیان پایه تیم پیکان، نوجوانان فکر کنم، برای او این مشکل پیش آمده. خیلی ناگوار است و برایشان ناراحت هستم.

*بعضی ها فکر کرده بودند شما مبتلا شده اید؟
بله فکر می کردند من هستم و تا ساعت 4 صبح به من زنگ می زدند اما من نتوانستم جواب بدهم.

*این روزها به داروخانه که می روید راحت به شما ماسک می دهند؟
من لر هستم ماسک نمی خواهم!

*مسابقات تیم ملی که لغو شد و لیگ قهرمانان هم امروز مشخص می شود به نظرتان باید چه کنیم؟
کسانی که صاحب نظر هستند باید واضح و روشن نظر بدهند. مهم ترین رخداد جامعه ما که جامعه اسلامی است نماز جمعه است و آن را تعطیل کردند.

*پس ما نباید خیلی روی برگزاری بازی ها اصرار داشته باشیم؟
وقتی جامعه آسیب می بیند خیر. شاید از بازی کردن ما برخی لذت ببرند اما کسی داغان نمی شود.

*پس شما موافق تعطیلی لیگ تا هروقتی که بشود هستید؟
بله. خانواده های ما و همه عوامل نگران هستند.

*چون شما انتهای جدول هستید اینطور می گویید؟
ما که تماشاگر خاصی نداریم و به نفع ما است ولی ما نمی خواهیم و می گوییم مسابقات تعطیل شود.

*شما را گواردیولای وطنی و خیلی خوش تیپ می دانند. برای انتخاب لباس هایتان مشاور دارید؟
ما شما را در تلویزیون می بینم و الگوبرداری می کنم!

*شما مرتب در سفرهای خارجی هستید، برای کلاس مربی گری می روید؟
می روم از تمرین تیم های برتر دنیا نت بردای می کنم. به بایرن مونیخ، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، بنفیکا پرتغال و اشتورم گراتس اتریش رفته ام.

*آنجا شما را با گواردیولا اشتباه نگرفتند؟
به زور آنجا رفتم، خیلی هم خوب بود و چیزهای زیادی یاد گرفتم. تیپ مربی هم آنجا خیلی مهم است و یکی از چیزهایی که آموختم این است که مربی چاق آنجا نمی بینید. یکی از کارهای مهم مربی این است که هم استایل بازیکنان باشد.

*شما کلا رابطه تان با مربیان خارجی خوب بود. استراماچونی که قرار بود شما را به ایتالیا برای کلاس مربی گری بفرستد.
بله من با استرا صحبت کردم و می خواستم به تمرینات میلان بروم اما متاسفانه او از استقلال رفت و من رفتم میلان اما او جواب تلفن مرا نداد.

*زمانی می گفتند شما قرار بود سرمربی استقلال شوید. ماجرا چه بود؟
بعد از صبای قم با من تماس گرفتند اما فکر کنم یک بازی بود.

*می شود بگویید چه کسی زنگ زد؟
امیدوار رضایی بود که گفت می خواهیم شما سرمربی استقلال شوید اما یک بازی ژورنالیستی بود و آقای امیرخان قلعه نویی سرمربی شد.

*یکی از خاطرات تلخ شما خط خوردنتان از تیم ملی در دوران مربی گری آقای پورحیدری بود. یادم است می گفتید در محله تان برای شما جشن گرفته بودند. ماجرا چه بود؟
من از یک روستا آمده بودم و تنها شهرستانی تیم ملی من بودم و تمام شهرستانها حامی من بودند. بچه ها هم لطف داشتند و جشن گرفته بودند. وقتی که خط خوردم فکر می کنم آنقدر که معروف شدم و خدا به من لطف کرد اگر می رفتم این اتفاقات برای من نمی افتاد. بعد از آن خدا کمک کرد و اتفاقات زیبایی در فوتبال و مربی گری برایم رخ داد.

*در تیم ملی هم می گفتند باند بازی وجود دارد.
قبلا اینطوری بود و 8 استقلالی و 8 پرسپولیسی بود و دو سه تا پاسی قاطی شان می کردند اما شهرستانی اصلا نبود. من در سپاهان خیلی خوب بودم و نمی توانستند مرا خط بزنند تا روز آخر که من بی کس بودم و خطم زدند.

*استقلال و پرسپولیسی ها اذیتتان نمی کردند؟ به شما محل می گذاشتند؟
شاید محل نمی گذاشتند اما اذیتم هم نمی کردند.

*دعوای معروف خداداد عزیزی و علی دایی هم در آن تیم رقم خورد. درست است؟
دعوا که نبود، وقتی خانواده ای هستیم شاید برادرتان هم یک اشتباهی کنید.

*چه اتفاقی در اتوبوس تیم افتاد؟
سر یک شوخی بود که آقا خداداد با راننده اتوبوس کرد و علی آقا به عنوان بزرگتر ناراحت شد اما دعوا نشد.

*ماجرای بد شدن حالتان در بازی سپاهان چه بود؟
گل دومی که به نفت تهران زدیم حالم بد شد.

*کلا زیاد غش می کنید. بعد از بازی استقلال خوزستان هم می گفتند غش کرده اید.
نه غش نکردم.

*فکر می کنید جواد نکونام موفق می شود؟
او یک مربی جوان و با انگیزه است و در خوزستان هم امکانات برای او فراهم است. مدیریت باشگاه، امکانات مالی و رفاهی مهیا است و می تواند موفق باشد.

*مادرتان هم فوتبالی است؟
مادرم را چه ببریم چه ببازیم در روستا اذیت می کنند. ببریم از او شیرینی می خواهند ببازیم اذیتش می کنند اما طرفدار پرو پاقرص من است. همین دیشب فکر می کرد من کرونا گرفته ام و امیدوارم الان مرا ببیند که خوب و سالم هستم.

*مادرتان مصاحبه ای داشت و بدترین خاطره ورزشی شما و خودش را خط خوردنتان از تیم ملی دانسته بود.
بله واقعا همه حالشان بد شد و آن شب خیلی بد بود و هنوز هم که مردم مرا می بینند یاد آن اشک ها می افتند اما واقعا آن اشکها شوق زیادی داشت و امیدوارم دعای مادران پشت سر فرزندشان باشد.

*شما رابطه خیلی خوبی با کارلوس کی‌روش داشتید و او حتی یک مصاحبه کرد و گفت گواردیولا پیش من آمد. او سال آخری که بود با پرسپولیسی ها اختلاف نظر داشت و برانکو و کی‌روش روبروی هم بودند و به فوتبالمان ضربه وارد شد.
مربی خوب خارجی اگر بیاید و بتواند به من مربی ایرانی و فوتبال ما کمک کند آدم لذت می برد. اما یک مربی از خارج می آید و دلال بازی درمی آورد و می رود و به فوتبالمان آسیب می زند.

*چنین مربی داشته ایم؟
صد در صد داشته ایم. یکی مثل کی‌روش به ساختار فوتبال ما خدمت کرد بازیکنان جوان و خوبی تقدیم فوتبال ما کرد. ما دو بار راحت به جام جهانی رفتیم و مردم شاد بودند.

*فکر می کنید اسکوچیچ در تیم ملی موفق باشد؟
شاید انتخاب او به جا و شایسته نبود اما اکنون دیگر مربی تیم ما است. وظیفه من ایرانی است که با تمام وجود کمکش کنم و برای او آرزوی موفقیت داشته باشم.

*صحبت پایانی؟
امیدوارم این بیماری کشنده و زشت هرچه سریع تر ریشه کن شود. مسئولان کمک کنند این یک مسئله فراگیر است و نمی شود گفت فقط وزارت بهداشت کمک کند و تمام ارگان ها و مسئولان باید کمک کنند تا بتوانیم آن را ریشه کن کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار