با این تفاسیر پرسپولیس با کسب ۱۶ امتیاز از ۶ بازی و از دست دادن تنها ۲ امتیاز که مربوط به تقابل با استقلال تهران بود، عملکردی موفق را در نیم‌فصل دوم رقم زده است.
کد خبر: ۸۲۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ 06 March 2020

 به گزارش خبرورزشی، این روز‌ها و با فاصله گرفتن پرسپولیس از سایر تعقیب‌کنندگانش، موجی علیه این تیم به راه افتاده که برخی درصدد مهندسی کردن قهرمانی این تیم هستند.

کار به جایی کشید که هم پرسپولیسی‌ها و هم فدراسیون فوتبال در این زمینه از کسانی که این بحث را مطرح کردند، شکایت کردند. در نیم‌فصل دوم روند تنها تیمی که رو به رشد بوده، پرسپولیس است و با وجود تغییر در کادر فنی توانسته روند خوبی که داشته را حفظ کند.

سپاهان تنها تیم بین ۵ تیم بالای جدول بوده که سرمربی خود را تغییر نداد، نتوانسته ثبات خوبی داشته باشد و کمترین برد را در بین مدعیان دشت کرد تا عامل اصلی عقب افتادن این تیم از کورس باشد. در زیر مروری داریم بر عملکرد ۵ تیم بالای جدول در نیم‌فصل دوم و مشخص شدن این نکته که تعقیب‌کنندگان پرسپولیس نقش مهم‌تری در صدرنشینی قاطع سرخپوشان داشتند و آن‌ها با نتیجه‌گیری خود مسیر قهرمانی پرسپولیس را هموار کرده‌اند.
۱- پرسپولیس؛ در مسیر یک قهرمان

با وجود جدایی کالدرون، یحیی گل‌محمدی عملکرد خوبی روی نیمکت پرسپولیس به عنوان جانشین مربی آرژانتینی داشته است. کالدرون که آخرین بار پرسپولیس را در بازی با پارس جنوبی و با پیروزی یک بر صفر همراهی کرده بود، پس از آن جای خود را به گل‌محمدی داد و یحیی در ۵ بازی به ۴ برد و یک مساوی رسید. پرسپولیس ابتدا ۲ بر صفر تراکتور را شکست داد، سپس صنعت را در آبادان شکست داد، در شهرآورد با استقلال به تساوی رسید، سپاهان را با حکم کمیته انضباطی در دیداری که برگزار نشد، ۳ بر صفر برد و در آزادی شهرخودرو مشهد را ۳ بر یک شکست داد تا پرسپولیس در نیم‌فصل دوم با ۵ برد و یک تساوی و ۱۶ امتیاز عملکردی خیره‌کننده داشته باشد.
۲- سپاهان؛ کمترین برد، بیشترین تساوی

سپاهان که تنها تیم مدعی است که سرمربی خود را تغییر نداده، با این حال روند خوبی نداشته و از ۶ بازی خود تنها ۹ امتیاز دشت کرده است. شاگردان امیر قلعه‌نویی در هفته شانزدهم، شاهین بوشهر را ۵ بر صفر بردند، در هفته هجدهم فولاد خوزستان را ۲ بر یک شکست دادند تا همین دو پیروزی را در ۶ بازی خود داشته باشند. سپاهان در هفته هفدهم در تبریز مقابل ماشین‌سازی متوقف شد، در هفته نوزدهم در مسجدسلیمان با نفت به تساوی بدون گل رسید و در هفته بیست و یکم با ذوب‌آهن یک- یک مساوی کرد. سپاهانی‌ها با تصمیم عجیب خود در هفته بیستم و عدم حضور در بازی مقابل پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی ۳ بر صفر بازنده شدند تا از ۶ بازی تنها ۹ امتیاز دشت کنند.
۳- تراکتور تبریز؛ ناکام در خارج از خانه

تراکتوری‌ها در ۶ بازی خود در نیم‌فصل دوم، هر سه بازی خانگی را برده و در سه بازی خارج از خانه یک امتیاز گرفتند. تیم محبوب تبریزی که ساکت الهامی را در میانه فصل روی نیمکت خود دید، در تبریز نفت مسجدسلیمان را با یک گل شکست داد، ذوب‌آهن اصفهان را ۲ بر یک برد و سایپا را نیز با پیروزی ۳ بر یک از پیش‌رو برداشت، اما پرشور‌های تبریزی در ۳ بازی خارج از خانه خود مقابل پرسپولیس ۲ بر صفر و مقابل پارس جنوبی یک بر صفر شکست خوردند و تنها در بازی با گل‌گهر سیرجان یک امتیاز دشت کردند تا با ۱۰ امتیاز از ۶ بازی، در جایگاه سوم بایستند.
۴- استقلال؛ منتظر بازی با فولاد

استقلالی‌ها با یک بازی کمتر از سایر مدعیان، ۷ امتیاز دشت کرده‌اند. آبی‌های تهران که بدون سرمربی در هفته شانزدهم در تهران به ماشین‌سازی باختند، در هفته هفدهم بازی‌شان با فولاد برگزار نشد و منتظر این بازی عقب‌افتاده هستند. در هفته هجدهم استقلال در اولین بازی با فرهاد مجیدی در لیگ، نفت مسجدسلیمان را ۲ بر یک شکست داد، در هفته نوزدهم در شهرآورد مقابل پرسپولیس ۲-۲ متوقف شد، در هفته بیستم ذوب‌آهن را ۲ بر یک شکست داد و در هفته بیست و یکم از گل‌گهر سیرجان شکست خورد. استقلال با ۲ برد، ۲ باخت و یک تساوی و البته یک بازی کمتر، عملکرد چندان خوبی در نیم‌فصل دوم نداشته است.
۵- شهرخودرو؛ بدتر از پرسپولیس، بهتر از بقیه

شهرخودرو در بین مدعیان عملکردی مشابه تراکتور داشته و با ۱۰ امتیاز از ۶ بازی نه خیلی خوب بوده، نه بد. سرآسیابی که از هفته هفدهم جانشین گل‌محمدی شد، پس از این که این تیم در هفته شانزدهم پیکان را با یک گل شکست داد، روی نیمکت تیم مشهدی نشست و در هفته هفدهم در بوشهر مقابل شاهین متوقف شد. این تیم در هفته هجدهم ماشین‌سازی تبریز را ۳ بر یک برد، در هفته نوزدهم از فولاد خوزستان با ۲ گل شکست خورد، در هفته بیستم ۲ بر یک نفت مسجدسلیمان را شکست داد و در هفته بیست و یکم ۳ بر یک مغلوب پرسپولیس شد تا با ۱۰ امتیاز از ۶ بازی افسوس ۸ امتیازی که از دست داده را بخورد.

با این تفاسیر پرسپولیس با کسب ۱۶ امتیاز از ۶ بازی و از دست دادن تنها ۲ امتیاز که مربوط به تقابل با استقلال تهران بود، عملکردی موفق را در نیم‌فصل دوم رقم زده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار