ورزشگاه نیوکمپ اسپانیا با ظرفیت ۹۹،۳۵۴ نفر، استادیوم سیگنا ادونا پارک با ظرفیت ۸۱،۳۶۵، استادیوم سن سیروی ایتالیا با گنجایش ۸۰،۰۱۸ نفر در رتبه‌های یک تا چهارم استادیوم‌های با گنجایش بالای ۵۰ هزار نفر بالاتر از ورزشگاه آزادی قرار دارند.
کد خبر: ۸۲۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 06 March 2020

ورزشگاه‌های آزادی تهران و نقش جهان اصفهان در میان ۱۰ استادیوم با گنجایش بالای ۵۰ هزار نفر شناخته شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، سایت thefootballfaithful در جدیدترین گزارش خود بزرگترین استادیوم‌های دنیا را مورد بررسی قرار داد که نام استادیوم آزادی تهران و ورزشگاه نقش جهان اصفهان هم در آن دیده می‌شود.

در این گزارش در مورد ورزشگاه آزادی و استادیوم نقش جهان اصفهان اینطور آمده است که استادیوم آزادی میزبان بازی‌های استقلال و پرسپولیس تهران یکی از بزرگترین استادیوم‌های ایران و قاره آسیا با گنجایش ۷۸،۱۱۶ نفر به شمار می‌رود. استادیوم آزادی میزبان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران هم بوده و در سال ۱۹۹۸ با گنجایش ۱۲۸ هزار نفر در دیدار ایران برابر استرالیا در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی رکورد پرتماشاگر‌ترین بازی فوتبال را هم به خود اختصاص داد.

ورزشگاه نقش جهان اصفهان در رتبه هشتم این لیست جای گرفت و این ورزشگاه خانگی سپاهان اصفهان به حساب می‌آید که این تیم در سال ۲۰۰۷ به شکل شگفت انگیزی به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رسید. ورزشگاه نقش جهان با گنجایش ۷۵،۰۰۰ هزار نفر در رتبه هشتم لیست ما جای گرفت.

دو ورزشگاه فوتبال ایران میان بزرگترین‌های دنیا

در این گزارش ورزشگاه نیوکمپ اسپانیا با ظرفیت ۹۹،۳۵۴ نفر، استادیوم سیگنا ادونا پارک با ظرفیت ۸۱،۳۶۵، استادیوم سن سیروی ایتالیا با گنجایش ۸۰،۰۱۸ نفر در رتبه‌های یک تا چهارم استادیوم‌های با گنجایش بالای ۵۰ هزار نفر بالاتر از ورزشگاه آزادی قرار دارند. استادیوم‌های اولدترافورد انگلیس، نقش جهان اصفهان در ایران، المپیک برلین در آلمان و المپیکو رم در ایتالیا در رتبه‌های ۶ تا ۱۰ این لیست جای گرفتند.

 /ع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار