شیوع ویروس کرونا در کشور و به دنبال آن در مازندران باعث شد تا همه دست به کار شوند و علیه این ویروس اقداماتی را انجام دهند، در این راستا شهرستان نور هم عقب نماند و با تشکیل ستاد مقابله با ویروس کرونا به ریاست فرماندار تمهیدات و دستورات لازم به روسای ادارت را ابلاغ کرده است.
کد خبر: ۸۲۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 05 March 2020

طبق آخرین اطلاعیه ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا در مازندران که روز گذشته چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه اعلام شد، تست ۸۱ نفر مثبت، ۱۳ نفر فوتی و ۱۴۳ نفر از بیمارستان‌های این استان ترخیص شدند و همچنین تعداد ۵۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری می‌باشند.

حتما و قطعا کرونا را شکست می‌دهیم

علی شادمان فرماندار نور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اقدامات گسترده‌ای در راستای اطلاع رسانی برای مناطق شهری و روستایی و چگونگی پیشگیری با نصب بنرهای مختلف در سطح شهرستان توسط شهرداران، دهیاران و با هدایت بخشداران انجام شده است.

وی تصریح کرد: پذیرش مسافر در تمامی مسافر خانه‌ها و مجتمع‌های دولتی و غیر دولتی ممنوع شد و همچنین به نانوایی‌ها ابلاغ شد، شخصی که نان توزیع می‌کند به هیچ وجه گیرنده پول نباشد یا از طریق کارتخوان یا توسط شخص دیگری انجام شود.

فرماندار نور خاطرنشان کرد: ضد عفونی در سطح شهر و روستاها با گستردگی فراوان انجام می‌شود و ضد عفونی محل‌هایی که احتمال شیوع ویروس بیشتر بود به شهرداری‌ها ابلاغ شد.

شادمان افزود: شرح وظایف متناسب در حوزه‌های مختلف ابلاغ شده و از مردم می‌خواهیم تا با همکاریشان بتوانیم از این بحران با کمترین آسیب عبور کنیم.

وی گفت: بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور صورت گرفته و همچنین با اهدای شاخه گل به پرستاران و پزشکان از زحمات آن‌ها قدردانی شد.

فرماندار نوربا اشاره به اینکه حتما و قطعا کرونا را شکست می‌دهیم، بیان کرد: بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، اگر مشکوک به ویروس کرونا باشند و مثبت بودن تست‌شان به مراکزی که پیش‌بینی شده در شهرهایی که آنجا امکانات تهیه شده اعزام می‌شوند.

کلینیک تب در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور راه‌اندازی شد

دکترسید حمید حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور بحث نظارتی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داد و در قدم اول شورای سلامت و شورای تامین تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یک قسمت از کار شبکه بهداشت اطلاع رسانی به موقع است، در این راستا همکاران آموزش تراکت‌های آموزشی را در سطح روستاها جهت افزایش آگاهی شهرندان انجام دادند و همچنین چادر سلامت هم راه‌اندازی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور با اشاره به اینکه نکات، هشدار و راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا به صورت مستمر در فضای مجازی در حال انجام است، گفت: آموزش خانه به خانه توسط بهورزان شبکه بهداشت و درمان یکی دیگر از اقدامات در حال انجام است.

حسینی یادآور شد: با راه‌اندازی کلینیک تب در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور هر گونه موارد مشکوک توسط متخصص داخلی و متخصص عفونی ویزیت و در صورت نیاز اقدامات بعدی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعطیلی باشگاه‌ها، استخرها، قلیان‌سرا و رستوان‌ها در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: همکاران شبکه بهداشت و درمان بعدازظهرها در قالب دو تیم ضربتی بازدیدها را ادامه می‌دهند و در صورت باز بودن مکان‌های مد نظر اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور در خصوص نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه آموزش‌های لازم به نانواها داده شده است، همکاران بهداشت محیط بازدیدهای ضربتی خود را به صورت مستمر از نانوایی‌ها انجام می‌دهند.

مدارس ضدعفونی شدند

آیت دیوسالار مدیر آموزش و پرورش نور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشکیل ستاد کرونا در این شهرستان اظهار کرد: جلسه کارگاهی به کمک مرکز بهداشت بین مدیران، مربیان بهداشت و معلمان تربیت بدنی با ارائه دستورات ،تمهیدات و نکات آموزشی برگزار شد.

وی با بیان به اینکه برخی از مدارس، شعب اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند، تصریح کرد: ضدعفونی کردن همه مدارس خصوصا مدارس شعب اخذ رای به مدیران ابلاغ شد، حدود ۴۰ درصد مدارس عادی هم ضد عفونی شده است و در این راستا معاون پرورشی و معاون سلامت بازدیدهایی را انجام دادند تا اگر مدرسه‌ای ضد عفونی نشده باشد، تاکیدات لازم انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش نور افزود: سالن‌های ورزشی، کانون‌ها، پژوهش‌سراها تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

دیوسالار ادامه داد: تمهیداتی در خصوص رعایت نکات بهداشتی در اداره صورت گرفت، همچنین فعلا برای سلامت کارکنان و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا دستگاه حضور غیاب جمع‌آوری و به صورت نوشتاری در آمده است.

مردم ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند

عباس بابایی رییس اداره محیط زیست نور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اداره کل محیط زیست پیشرو تر از همه ادارات حتی قبل از تشکیل ستاد مبارزه با ویروس کرونا به ادارات راه‌های حفاظت و نظافت فردی را ابلاغ کرد که در این راستا ضد عفونی و گندزدایی اداره محیط زیست انجام شد.

وی تصریح کرد: اقلام مورد نیاز مانند دستکش و ماسک جهت پیشگیری از ویروس کرونا بین همکاران توزیع شد و همچنین با کاهش تعداد کارمندان و حضور به صورت یک روز در میان و شیفتی طوری که اختلالی در پاسخگویی مراجعات مردمی پیش نیاید صورت گرفته است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان نور با بیان اینکه مردم با استفاده از سایت‌ها و سامانه‌ها می‌توانند پیگیر مجوزات خود باشند و حتی المقدور مراجعات حضوری را به حداقل برسانند، خاطرنشان کرد: هشدار دهنده‌هایی در خصوص آشنایی و رعایت نکات بهداشتی ویروس کرونا در اداره برای مراجعات مردمی نصب شد.

بابایی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست به عنوان دستگاه حفاظت کننده حیات وحش به جهت حساسیت پیش آمده با اعلام این خبر اگر با لاشه‌ای برخورد کردیم اقدامات لازم انجام شود، افزود: هر چند تاکنون گزارشی از لاشه حیوانات و پرندگان صورت نگرفته اما به همه واحدهای تابعه (محیط‌ بانی‌ها) اعلام شد در صورت مواجه شدن با لاشه حیوانات پرندگان ضمن رعایت نکات بهداشتی در اسرع وقت به اداره دامپزشکی اداره کل ارسال تا بررسی‌ها لازم انجام شود.

وی گفت: اداره حفاظت محیط زیست آمادگی خود را در اموری که نیاز به بسیج همگانی دارد، اعلام کرد و امیدواریم مسئولین خط مقدم حوزه شهری با نصب بنر جهت هشدار، تمهیدات جدی‌تر و اقدامات محکم‌تری را انجام دهند چراکه متاسفانه مردم خیلی این موضوع را جدی نمی‌گیرند و این دقیقا همان پاشنه آشیل است.

رییس اداره محیط زیست نور ادامه داد: دستگاه عابر بانک، دستگاه پوز، سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها و تاکسی‌ها کانون این بیماری تلقی می‌شود و با توجه به ناشناخته بودن ویروس و نبود واکسن متاسفانه اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد.

بابایی با اشاره به شعار سازمان جهانی، دادن اخبار درست بهتر از امیدواری الکی است، افزود: برای جدی گرفتن مسائل ترس و اضطراب تا حدی برای مردم نیاز است، مردم باید با تعطیلی مدارس در منزل بمانند نه اینکه برای خرید عید با فرزندان خود در پاساژها و مغازه‌ها قدم بزنند.

پلمب ۷ قلیان‌سرا در نور

نادر انبیاء در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت مانند گذشته به وظایف ذاتی خود عمل می‌کند و با توجه به حساسیت ویروس کرونا و شیوع آن بازرسی‌های مشترک زیادی را با تمامی دستگاه‌ها اعم از بهداشت، تعزیرات و اماکن انجام و به صورت روزانه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: طی بازرسی به عمل آمده ۷ قلیان‌سرا پلمب و ۳۷ قلیان کشف شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نور با اشاره به دو مقوله جداگانه گران فروشی و گرانی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت ویروس کرونا مطمئنا اداره صنعت و معدن با کسی که گران فروشی کند و قصد سوء استفاده از شرایط موجود را داشته باشد، برخورد قانونی می‌کند.

انبیاء گفت: مردم شهرستان نور می‌توانند در صورت وجود تخلف با شماره گیری ۱۲۴ موارد را به گوش ما برسانند.

تمامی مکان‌های خصوصی و دولتی ورزشی در شهرستان نور تعطیل شد

قهرمان کلیج رییس اداره ورزش و جوانان نور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: براساس دستور ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان و مدیرکل ورزش و جوانان نسبت به تعطیلی فضاها و اماکن ورزشی اقدام شد.

وی تصریح کرد: تمامی مکان‌های خصوصی و دولتی اعم ازباشگاه‌های ورزشی، استخرها و سالن‌ها که در اختیار مستاجرین بود با ارسال بخشنامه تعطیل شده و یک دور ضد عفونی و گندزدایی محل‌ها صورت گرفته است و توسط هیئت پزشکی استان پیگیر دریافت محلول ضدعفونی هستیم تا مجددا این کار انجام شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان نور خاطرنشان کرد: مسئولین امور باشگاه‌ها به صورت ادواری به مکان‌های ورزشی سرکشی می‌کنند و در صورت باز بودن و مقاومت کردن با هماهنگی بهداشت نسبت به پلمب آن اقدام می‌شود.

کلیج یادآور شد: تمامی مسابقات شهرستانی و حتی اعزام‌ها به طور کل لغو شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار