ایران تنها کشوری نیست که درگیر ویروس کرونا شده است و در کشور ما هم کرونا فرقی بین افراد سرشناس و گمنام نگذاشته و مشغول جولان برای آلوده‌سازی افراد است.
کد خبر: ۸۲۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 01 March 2020

ایران تنها کشوری نیست که درگیر ویروس کرونا شده است و در کشور ما هم کرونا فرقی بین افراد سرشناس و گمنام نگذاشته و مشغول جولان برای آلوده‌سازی افراد است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ایران تنها کشوری نیست که درگیر ویروس کرونا شده است. تا لحظه تنظیم اولیه این گزارش حداقل بیش از ۵۰ کشور جهان به ویروس کووید-۱۹ یا همان کرونا آلوده شده‌اند.

در کشور ما البته کرونا فرقی بین افراد سرشناس و گمنام نگذاشته و هر روز مشغول جولان برای آلوده سازی افراد بیشتری نسبت به روز قبل است. این طبیعت ویروس‌هاست که برای حفظ بقای خود، منتشر شوند.

به گفته ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت این ویروس، ویروسی دمکرات است و فقیر و غنی و مسئول و غیرمسئول نمی‌شناسد. در ادامه این گزارش تلاش خواهیم کرد به‌صورت لحظه به لحظه مبتلایان سرشناس به ویروس کرونا را معرفی کنیم هر چند از اساس فرقی بین مبتلایان گمنام و این چهره‌های سرشناس وجود ندارد.

کرونایی شدن مسئولان از کجا آغاز شد؟

شهردار منطقه ۱۳ با کمی اختلاف‌ زمانی با دیگر مسئولان روز شنبه ۳ اسفند اولین فردی بود که ابتلای وی به ویروس کرونا خبرساز شد.

خبر ابتلای وی به این ویروس یک‌بار منتشر و تکذیب شد اما علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران تائید کرد که مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا است.

همان زمان سایت‌های خبری نوشتند که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفته است به دلیل بودن در کنار شهردار منطقه ۱۳ امروز تصمیم گرفتم از منزل بیرون نیایم همین موضوع عامل غیبت رئیس شورای شهر در جلسه روز چهارم اسفند ماه شد.

هاشمی در ارتباط با قرنطینه خودخواسته خود گفت: سه‌شنبه هفته گذشته جلسه شورایاران در منطقه ۱۳ تشکیل شد و علاوه بر من مسجد جامعی، میلانی از اعضای شورای شهر و برخی از همکاران روابط عمومی در این جلسه حضور یافتند.

البته ابتلای محسن هاشمی و برخی دیگر اعضای شورای شهر بعدها با آزمایش تست کرونا رد شد.

لازم به ذکر است صبح امروز مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ با انتشار خبری در رسانه‌ها به‌همراه گواهی پزشکی خود نتیجه آزمایش خود به ویروس کرونا را منفی اعلام کرد.

ایرج حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت: مبتلا

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران و معاون قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا هم روز سه‌شنبه ششم اسفند ماه با انتشار ویدئویی از ابتلای خود به این ویروس خبر داد.

وی در این ویدئو که به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد، گفت که روز دوشنبه، پنجم اسفند، «تب» داشته و نتایج آزمایش وی در دوشنبه‌ شب، مثبت از آب درآمده است.

این در حالی است که وی در همان شب میهمان گفتگوی ویژه خبری در شبکه دو سیما بود.

محمود صادقی نماینده مجلس دهم: مبتلا

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم هم در توئیتی که روز سه‌شنبه، ششم اسفند، منتشر شد با تأیید ابتلای خود به این ویروس نوشت: «چندان امیدی به ادامه حیات در این دنیا ندارم.»

مجتبی فاضلی؛ مسئول دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی: درگذشت

مجتبی فاضلی، مسئول دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی چهره دیگری بود که ابتلایش به کرونا و درگذشت وی در اثر این بیماری خبرساز شد.

بنا بر برخی گزارش‌ها به دنبال این اتفاق دفتر و بیت حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری مورد حفاظت بیشتر بهداشتی قرار گرفت.

سید هادی خسروشاهی محقق برجسته اسلامی: درگذشت

سید هادی خسروشاهی که از محققان و چهره‌های برجسته حوزه علمیه قم بوده و فعالیت‌های علمی و سیاسی مهمی از دوران پیش از انقلاب تا سال‌های اخیر در کارنامه خود داشت، به دلیل بیماری ناشی از ویروس کرونا در ۸۱ سالگی و در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.

محمدعلی رمضانی منتخب مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی: درگذشت

محمدعلی رمضانی، منتخب مردم آستانه اشرفیه در استان گیلان برای حضور در مجلس یازدهم در اثر ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا فوت کرد.

رسانه‌ها هم زمان با اعلام نتایج انتخابات مجلس کشور خبر از مبتلا شدن وی به کووید-۱۹ داده بودند.

مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس دهم: مبتلا

مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس دهم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس روز پنجشنبه هشتم اسفندماه با انتشار ویدئویی از مثبت شدن تست کرونای خود خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر سابق دادگستری: مبتلا

تست ⁧کرونای حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی⁩، وزیر سابق دادگستری هم مثبت اعلام و در بیمارستان ⁧مسیح دانشوری بستری شد.

معصومه آقاپور علیشاهی نماینده نماینده مجلس دهم: مبتلا

معصومه آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی دهم اسفند ماه با انتشار ویدئویی در فضای مجازی ضمن مثبت اعلام شدن تست کرونای خود از رئیس جمهور خواست تا زمان حل بحران کرونا مراکز آموزشی و دانشگاهی را تعطیل کند.

محمدرضا منصوری نماینده مجلس دهم: مبتلا

نتیجه آزمایش کرونای محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس دهم شورای اسلامی هم مثبت اعلام شد.

وی در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: مانند برخی مردم دیگر کشور تست کرونایم مثبت شده و با آن‌که این ویروس فراگیر است اما جای نگرانی نیست. ان‌شاءالله ملت ما بر کرونا غلبه خواهد کرد و این بیماری از کشور ما رخت بر بربندد.

بر اساس گزارش‌های به‌دست آمده، حال عمومی وی خوب است و در منزل دوره قرنطینه را سپری می‌کند.

این گزارش در حال تکمیل شدن است...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار