تابناک / رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه و اهمیت بخشی به سلامت شهروندان، از دستگاه ها و نهادهای نظارتی خواست با احتکار و گرانفروشی اقلام بهداشتی، قاطعانه برخورد کنند.
کد خبر: ۸۲۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 01 March 2020

تابناک / رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه و اهمیت بخشی به سلامت شهروندان، از دستگاه ها و نهادهای نظارتی خواست با احتکار و گرانفروشی اقلام بهداشتی، قاطعانه برخورد کنند.

 

علی نوبخت روز شنبه در هشتمین جلسه مقابله با گسترش ویروس کرونا که به ریاست استاندار گیلان و با حضور دکتر شادنوش نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در گیلان و نیز شماری از نمایندگان گیلان در خانه ملت برگزار شد؛ با تقدیر از تلاش همه مدیران در جهت جلوگیری از شیوع این ویروس اظهار داشت: عزم همه مسئولان کشوری و استانی، جلوگیری از فراگیری مبتلایان به کرونا و درمان بیماران است.

وی با اشاره به ابعاد گسترش ویروس کرونا در کشور و کمبودهایی که در تامین برخی اقلام بهداشتی و نیز کادر درمانی وجود دارد، افزود: علیرغم همه این مشکلات، استاندار گیلان، دیگر مسئولان و کادر پزشکی و درمان پای کار هستند و به صورت تخصصی به حل مسئله ورود کرده اند.

وی از اقدام شهرداری و شورای رشت به سبب ضدعفونی کردن اماکن عمومی این شهر تقدیر کرد و گفت: این اقدام در سراسر استان اجرا می شود و بیمارستان ها و مراکز عمومی در اولویت قرار دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از امروز با ورود دستگاه های پیشرفته به گیلان ، انجام آزمایشات تشخیصی کرونا در مرکز استان انجام می شود، این اقدام را موجب کاهش زمان تشخیص و انجام سریع تر اقدامات مراقبتی و درمانی دانست.

وی بومی سازی کیت تشخیص ویروس کرونا در کشورمان را نشان از خودکفایی علمی و نیز موفقیت در جنگ اقتصادی خواند.

وی با اعلام اینکه از امروز داروخانه ها نیز به ماسک و مواد بهداشتی دسترسی پیدا می کنند، یادآور شد: متاسفانه در روزهای گذشته برخی سودجویان با احتکار و گران فروشی، موجب بروز اختلال و التهاب در بازار شدند.

دکتر نوبخت با تأکید به سازمان تعزیرات حکومتی، نظام پزشکی و بازرسان صمت برای برخورد قاطعانه با متخلفان؛ از واحدهای صنفی و جامعه داروسازان نیز خواست با اجرای اقدامات فرهنگی همچون توزیع رایگان اقلام بهداشتی و درمانی ، از اضطراب و آلام اقشار مختلف جامعه بکاهند.

وی اطلاع رسانی گسترده از سوی رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید دانشگاه علوم پزشکی منبع ارائه اخبار باشد چراکه بیان اطلاعات و آمار اشتباه، موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در جامعه می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی، نهادها و سازمان ها در جهت کنترل وضع موجود، از بخش های حمایتی خواست به منظور جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری در طبقات کمتر برخوردار، اقدامات حمایتی مطلوبی ارائه دهند.

وی آموزش اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با ویروس کرونا را ضروری دانست و ادامه داد: ترویج آموزش های لازم در مناطق محروم و روستایی ، توجه به سلامت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی،کاهش نگرانی ناشی از رکود کسب و کار و تامین نیروی انسانی کافی در بخش بهداشت و درمان از جمله مسائلی است که باید به آنها توجه کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ایران اسلامی تجربه جنگ هشت ساله را دارد،گفت: امروز کشورمان در جنگ دیگری قرار دارد که به یقین با همدلی و هم افزایی از آن هم با سربلندی عبور می کنیم.

وی با ابراز امیدواری اینکه پرداخت معوقات حوزه بهداشت و درمان توسط دولت، انگیزه فعالان این بخش را تقویت می کند؛ حمایت از کادر پزشکی و درمانی را گامی در مسیر صیانت از جان مردم دانست و افزود: تشکر رهبر انقلاب از زحمات پزشکان و پرستاران در مبارزه با کرونا باید سرلوحه دیگر مدیران قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار