در هشتمین جلسه مقابله با گسترش ویروس کرونا در گیلان؛
تابناک / رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه و اهمیت بخشی به سلامت شهروندان، از دستگاه ها و نهادهای نظارتی خواست با احتکار و گرانفروشی اقلام بهداشتی، قاطعانه برخورد کنند.
کد خبر: ۸۲۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ 29 February 2020

تابناک / رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه و اهمیت بخشی به سلامت شهروندان، از دستگاه ها و نهادهای نظارتی خواست با احتکار و گرانفروشی اقلام بهداشتی، قاطعانه برخورد کنند.

 

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: استاندار گیلان، دیگر مسئولان و کادر پزشکی و درمان پای کار هستند / زارع: دستگاه های اجرایی نیروهای خود را تا یک سوم کاهش دهند ؛ / بانک های استان نانوایی ها را به دستگاه های کارتخوان مجهز کنند

 

دکتر علی نوبخت روز شنبه در هشتمین جلسه مقابله با گسترش ویروس کرونا که به ریاست استاندار گیلان و با حضور دکتر شادنوش نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در گیلان و نیز شماری از نمایندگان گیلان در خانه ملت برگزار شد؛ با تقدیر از تلاش همه مدیران در جهت جلوگیری از شیوع این ویروس اظهار داشت: عزم همه مسئولان کشوری و استانی، جلوگیری از فراگیری مبتلایان به کرونا و درمان بیماران است.

وی با اشاره به ابعاد گسترش ویروس کرونا در کشور و کمبودهایی که در تامین برخی اقلام بهداشتی و نیز کادر درمانی وجود دارد، افزود: علیرغم همه این مشکلات، استاندار گیلان، دیگر مسئولان و کادر پزشکی و درمان پای کار هستند و به صورت تخصصی به حل مسئله ورود کرده اند.

وی از اقدام شهرداری و شورای رشت به سبب ضدعفونی کردن اماکن عمومی این شهر تقدیر کرد و گفت: این اقدام در سراسر استان اجرا می شود و بیمارستان ها و مراکز عمومی در اولویت قرار دارند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از امروز با ورود دستگاه های پیشرفته به گیلان ، انجام آزمایشات تشخیصی کرونا در مرکز استان انجام می شود، این اقدام را موجب کاهش زمان تشخیص و انجام سریع تر اقدامات مراقبتی و درمانی دانست.

وی بومی سازی کیت تشخیص ویروس کرونا در کشورمان را نشان از خودکفایی علمی و نیز موفقیت در جنگ اقتصادی خواند.

وی با اعلام اینکه از امروز داروخانه ها نیز به ماسک و مواد بهداشتی دسترسی پیدا می کنند، یادآور شد: متاسفانه در روزهای گذشته برخی سودجویان با احتکار و گران فروشی، موجب بروز اختلال و التهاب در بازار شدند.

دکتر نوبخت با تأکید به سازمان تعزیرات حکومتی، نظام پزشکی و بازرسان صمت برای برخورد قاطعانه با متخلفان؛ از واحدهای صنفی و جامعه داروسازان نیز خواست با اجرای اقدامات فرهنگی همچون توزیع رایگان اقلام بهداشتی و درمانی ، از اضطراب و آلام اقشار مختلف جامعه بکاهند.

وی اطلاع رسانی گسترده از سوی رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید دانشگاه علوم پزشکی منبع ارائه اخبار باشد چراکه بیان اطلاعات و آمار اشتباه، موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در جامعه می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی، نهادها و سازمان ها در جهت کنترل وضع موجود، از بخش های حمایتی خواست به منظور جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری در طبقات کمتر برخوردار، اقدامات حمایتی مطلوبی ارائه دهند.

وی آموزش اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با ویروس کرونا را ضروری دانست و ادامه داد: ترویج آموزش های لازم در مناطق محروم و روستایی ، توجه به سلامت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی،کاهش نگرانی ناشی از رکود کسب و کار و تامین نیروی انسانی کافی در بخش بهداشت و درمان از جمله مسائلی است که باید به آنها توجه کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ایران اسلامی تجربه جنگ هشت ساله را دارد،گفت: امروز کشورمان در جنگ دیگری قرار دارد که به یقین با همدلی و هم افزایی از آن هم با سربلندی عبور می کنیم.

وی با ابراز امیدواری اینکه پرداخت معوقات حوزه بهداشت و درمان توسط دولت، انگیزه فعالان این بخش را تقویت می کند؛ حمایت از کادر پزشکی و درمانی را گامی در مسیر صیانت از جان مردم دانست و افزود: تشکر رهبر انقلاب از زحمات پزشکان و پرستاران در مبارزه با کرونا باید سرلوحه دیگر مدیران قرار گیرد.

 

 

 

دستگاه های اجرایی نیروهای خود را تا یک سوم کاهش دهند / لزوم تقویت بیشتر تجهیزات برای احتمال افزایش مبتلایان به کرونا / بانک های استان نانوایی ها را به دستگاه های کارتخوان مجهز کنند

 

 

استاندار گیلان به دستگاه های اجرایی تأکید کرد که نیروهای خود را تا یک سوم کاهش داده و ضمن استفاده از شیفت بندی کارکنان، خواستار تقویت ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان و حضور کارکنان در ساعات محدود شد.

 

دکتر ارسلان زارع صبح امروز (شنبه) در هشتمین نشست مدیریت مقابله با گسترش ویروس کرونا که با حضور دکترعلی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان و شماری از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه پس از انتشار پیام روحیه بخش رهبر معظم انقلاب، انگیزه مضاعفی در کادر درمانی ایجاد شد، افزود: رئیس جمهوری نیز با تشکیل جلسه به دستگاه های دولتی و غیردولتی دستورهای لازم مبنی بر همکاری همه جانبه با وزارت بهداشت را صادر کرد.

استاندار گیلان بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات این جلسه نیز در اسرع وقت به منزله قانون و نیز توصیه ها، مکاتبات و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی به واسطه محور بودن در این موضوع تأکید و تصریح کرد: آنچه که تاکنون انجام گرفته، نسبتاخوب اما نیازمند تقویت و جدیت بیشتری است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای نخست 500 تخت در استان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص یافته بود که این میزان اکنون به بیش از یک هزار و 400 تخت افزایش پیدا کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به اختصاص بیش از 50 درصد از ظرفیت بیمارستان رسول اکرم (ص) تامین اجتماعی رشت به بیماران مبتلا به کرونا و افزایش این ظرفیت در صورت نیاز اشاره کرد و گفت: بنابر اعلام آمادگی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر افزایش تا 200 تختخواب سیار در کنار این بیمارستان، باید این موضوع با جدیت توسط معاون درمان تامین اجتماعی استان پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آتی ممکن است مراجعه کنندگان بیشتری داشته باشیم، افزود: تمهیدات لازم برای راه اندازی بیمارستان سیار با ظرفیت ۳۶۰ تختخواب جهت بیماران کرونایی اندیشیده شده و با وزارت بهداشت و دفاع مکاتبه و پیگیری شده است.

وی به کاهش محسوس رفت و آمدها طی سه تا چهار روز گذشته از مبادی ورودی و خروجی استان براساس گزارش اداره کل راهداری اشاره و خاطرنشان کرد: از هموطنان همواره در روزهای اخیر خواسته ایم که از سفر به گیلان به جد پرهیز کنند مگر موارد اضطرار که پس از غربالگری در مبادی ورودی در صورت داشتن علائم، دو هفته قرنطینه می شوند.

استاندار گیلان به ارسال تجهیزات و اقلام بهداشتی اشاره کرد و با بیان اینکه این میزان برای نیاز استان کافی نیست و باید تقویت شود، گفت: مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا در کشور چین، اسکناس بود که بر ضرورت افزایش استفاده از کارت بانکی و به حداقل رساندن گردش اسکناس تأکید می کنم و شورای هماهنگی بانک ها نیز با جدیت آن را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه بانک ها موظف هستند در چارچوب ضوابط دستگاه کارتخوان در اختیار نانوایی ها قرار دهند، تصریح کرد: نانوایی ها نیز موظفند برای دریافت پول از مراجعان، الزاماً فرد دیگری غیر از تولیدکنندگان و عرضه کننده نان درنظر بگیرند.

دکتر زارع با تأکید مجدد اجرای دستورالعمل کاهش ساعت کاری دستگاه های اجرایی و لزوم توجه مدیران به شیفت بندی کارکنان و نیز کاهش حضور آنان براساس لیست کشیک گفت: مدیران تا یک سوم نیروهای خود را در ادارات کاهش دهند و تا حدامکان خدمات و امور مردمی به صورت الکترونیکی انجام گیرد؛ البته اصناف نیز باید همکاری داشته باشند و ساعات انجام کارهای خود را محدود کرده و تمامی توصیه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برای آنها لازم الاجراست.

وی به اقدام خوب صورت گرفته درخصوص ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهرها که در حال انجام است، اشاره و اضافه کرد: این اقدام به صورت مستمر با اطلاع رسانی به موقع تداوم داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم پررنگ تر شدن اطلاع رسانی به صورت تبلیغات محیطی و بیلبوردها تأکید و تصریح کرد: اصناف نیز باید کمال همکاری را در رعایت توصیه های بهداشتی داشته باشند و با کاهش ساعت کاری گام موثری در کاهش ترددهای مردمی بردارند.

وی با قدردانی از حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر و ضرورت تقویت نیروها و فراخوان افراد داوطلب برای مشارکت در خدمات رسانی به مردم گفت: انتظار دارم جلوه های زیبا از کارهای فداکارانه و ارزشمند کادر درمانی و خدمات رسان به مردم اطلاع رسانی شود.

استاندار گیلان به گزارش روز گذشته خود به معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت در نشست ملی مقابله با گسترش کرونا ویروس که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، و نیز تخصیص 22 میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیز بیمارستان های لنگرود و تالش اشاره و خاطرنشان کرد: با موافقت صورت گرفته توسط دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و تخصیص اعتبار مورد نیاز، انتظار دارم دانشگاه علوم پزشکی با جدیت نسبت به این موضوع اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع این ویروس در بیش از 50 کشور جهان فراگیر شده، افزود: سازمان بهداشت جهانی به این واسطه وضعیت فوق العاده اعلام کرده و یکی از کانون‌های این بیماری، کشور ایران و یکی از استان‌هایی که مبتلای زیادی دارد، گیلان است.

وی با تأکید مجدد براینکه کارشناسان، تأثیرگذارترین مولفه در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا را رعایت مسائل بهداشتی و مراقبتی می‌دانند، اظهار داشت: از مردم استان که به خوبی تاکنون همکاری را در رعایت مسائل بهداشتی داشته اند، می‌خواهم که ترددها در معابر عمومی و مراجعه به ادارات را به حداقل برسانند و با تشویق حضور فرزندان در منزل، ضمن صبوری بیشتر، خودمراقبتی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از تلاش‌های بی وقفه و صادقانه کادردرمانی، پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی گفت: کاهش التهاب و اضطراب اجتماعی نسبت به روزهای گذشته به صورت مشهود پدیدار است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
نانوایی ها اصلا اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند.نه ماسک ونه دستکش این چه وضعیه به خدا
مردم بیچاره هم مجبورند که نان بخرند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار