رسوایی‌ها در فوتبال بی دروپیکر ایران، پیاپی و بی امان از راه می‌رسند؛ از غرامت بیش از ۱۰۰ میلیاردی ویلموتس تا آبروریزی در لغو مهمترین مصاف باشگاهی لیگ و همین امروز روشدن دست فدراسیون در اعطای مجوز قلابی حرفه‌ای به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا! حالا حلقه‌ای از چند بازنشسته چنبر زده بر فوتبال ایران می‌خواهند این حال و روز را چندماه کش بدهند تا شاید مجلس جدید قانون را تغییر دهد و میز جذاب آن‌ها تغییر نکند
کد خبر: ۸۲۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 26 February 2020
 
تابناک گیلان/ رسوایی‌ها در فوتبال بی دروپیکر ایران، پیاپی و بی امان از راه می‌رسند؛ از غرامت بیش از ۱۰۰ میلیاردی ویلموتس تا آبروریزی در لغو مهمترین مصاف باشگاهی لیگ و همین امروز روشدن دست فدراسیون در اعطای مجوز قلابی حرفه‌ای به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا! حالا حلقه‌ای از چند بازنشسته چنبر زده بر فوتبال ایران می‌خواهند این حال و روز را چندماه کش بدهند تا شاید مجلس جدید قانون را تغییر دهد و میز جذاب آن‌ها تغییر نکند
 

فوتبال ایران نزدیک به دو ماه است که بدون رییس اداره می شود و هر روز بر بحران های سنگین فدراسیون فوتبال افزوده می شود.

به گزارش تابناک ورزشی، حضور یک دبیرکل کم تجربه و جوان که از قضا حضورش حتی در حد سرپرستی موقت هم غیرقانونی است، در کنار سرپرستی موقت یک بازنشسته که حضورش در سازمان لیگ هم با شائیه های قانوی مواجه بود، باعث شد تا تقریبا همه کارشناسان و رسانه ها با برگزاری پیش از موعد انتخابات فدراسیون موافق باشند.

در این میان شرایط وخیم تیم ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی که حالا با انتخاب یک مربی درجه سه کروات نگرانی ها را بابت عدم حضور در جام جهانی 2022 قطر آن هم بعد از دو بار صعود مقتدرانه و آسان ، افزایش داده است، باعث شده تا ضرورت تعیین رییس فدراسیون برای ساماندهی اوضاع بیشتر احساس شود.

تلاش خاص برای لغو انتخابات فدراسیون فوتبال به بهانه کرونا / بازنشستگان و وقت کشی تا آمدن مجلس جدید

فجایع و بحران های فوتبالِ بدون رییسِ ایران

بلاتکلیف ماندن صندلی اول فدراسیون و معلق ماندن بسیاری از تصمیمات اساسی فوتبال کشور، باعث بروز برخی بی نظمی های عجیب و غریب شده است که بیم آن می رود در چهار بازی باقیمانده تیم ملی نیز دامن فوتبال پرامید کشورمان با انبوهی از ستاره های سرشناس را بگیرد و ملی پوشان تحت تاثیر این شرایط ناپایدار، رقابت را به دو تیم عربی عراق و بحرین واگذار کنند و از گردونه انتخابی جام جهانی در همین مرحله نخست حذق شوند که فاجعه ای نابخشودنی از سوی دوستداران و هواداران تیم ملی خواهد بود.

این روزها از در و دیوار خبرهای ناگوار برای فوتبال کشور به گوش می رسد. بعد از اینکه میراث مهدی تاج یعنی غرامت نجومی بیش از 100میلیاردی ویلموتس برای کاندیداهای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون به اطلاع عاشقان ریاست فوتبال رسید، نوبت به دستپخت دیگر دوستان یعنی محرومیت تیم های ایرانی از میزبانی رقابت های آسیایی رسید که با تماشاچی بودن تاج م رفت تا یک فاجعه دیگر در تاریخ فوتبال کشور ثبت کند و فوتبال ایران را با تحریم و تعلیق و محرومیتی اساسی مواجه سازد.

آبروریزی در مهمترین بازی لیگ برتر ایزان که بازتاب بین المللی پیدا کرد و بی کفایتی مدیریتی در فوتبال ایران را بار دیگر به نمایش گذارد و سپس جریمه 120هزاردلاری ای اف سی علیه فدراسیون بی دروپیکر ایران، که کاشف به عمل آمد مدیران منصوب شده مهدی تاج در کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها - عمدتا پیرمردهای کنج خانه نشسته فوتبال- بدون رعایت اصول قانونی و خارج از استانداردهای واقعی، به نمایمدگان ایران اجازه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داده اند.

این رسوایی تازه را باید کنار واگذاری لحظه آخری «رایت اینترنتی مسابقات داخلی فوتبال ایران» به یک شرکت نوپا با رقمی ناچیز و شگفت آور گذاشت که تردید جدی در صحت مراحل تشریفات قانونی آن وجود دارد و به شدت مشکوک است. واگذاری امتیازی که از اساس طبق قوانین ، در ید اختیار سازمان صداوسیماست و فعلا هم رسانه ملی اجازه آب خوردن را از فوتبال گرفته است.باید انصاف داد که اینهمه فاجعه مدیریتی، اتفاقی نیست

بازنشستگان؛ آفتی که به ریشه فوتبال ایران زده

فارغ از اینکه وزارت ورزش و مدیران «علاقمند به دخالت در فوتبال» اش مقصر پدید آمدن چنین وضعیت بغرنجی هستند و یا اینکه مهدی تاج رییس مستعفی و خانه نشین فدراسیون فوتبال مسوول شکل گیری چنین هرج و مرجی در فوتبال کشورمان بوده است، حالا همگان تنها خواهان پایان دادن به این دوره سیاه هستند و چیزی جز تغییر نمی خواهند تا شاید فوتبال بعد از چهارسال تاریک و پرتنش ، بتواند از چنگال عده ای بازنشسته و ناآشنا با عادی ترین ضوابط و قوانین فوتبال جای خود را به نیروهای تازه نفس بسپارند.

اولین تلاش برای عبور از خاکریز انتخابات 25 اسفند

تقریبا دو هفته پیش بود که ائتلافی مشخص و متشکل از برخی مدیران رده بالای فدراسیون کنونی با سردادن شایعاتی در برخی رسانه ها ، در پی تعویق انتخابات 25 اسفندماه به سال آینده بودند و استدلال آنها نیز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در نخستین روزهای اسفندماه بود! جدا از اینکه این دو رویداد مجزای سیاسی و ورزشی چه تاثیری  می توانست روی یکدیگر داشته باشد، هدف و قصد اصلی سازندگان این زمزمه ، خریدن وقت برای آغاز به کار مجلس جدید بود تا با قانع کردن نمایندگان تازه از راه رسیده به حضور بازنشسته در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، مانع از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در پست های اجرایی شوند.

این حرکت زمانی معنا پیدا کرد که دقیقا در همان روزها ، سازمان بازرسی کل کشور با اتخاذ موضعی محکم و شفاف، اعلام کرد که اجازه حضور مدیران بازنشسته در انتخابات ریاست فدراسیون را به هیچ عنوان نخواهد داد.

تلاش خاص برای لغو انتخابات فدراسیون فوتبال به بهانه کرونا / بازنشستگان و وقت کشی تا آمدن مجلس جدید

چندماه بیشتر ماندن پشت میز جذاب فوتبال به بهانه تیم ملی

بهانه دیگری هم به گوش می رسید که برخی مدیران پابه سن گذاشته، از تاثیر رقابت انتخاباتی کاندیداها روی دو مسابقه فروردین ماه تیم ملی احساس نگرانی کردند! بازی با دو تیم در حد کامبوج و هنگ کنگ ثابت می کرد که این ادعا کاملا مردود است و تیم ملی با هر ترکیبی خواهد توانست از سد این دو تیم درجه سه و چهار آسیا عبور کند و اتفاقا باید نگران دو بازی مقابل عراق و بحرین بود که کشیده شدن انتخابات به نزدیکی تاریخ برگزاری آن دو بازی، قطعا ضربه هایی روحی و روانی و حتی تشکیلاتی به نتیجه گیری تیم ملی وارد می کند.

حالا هم در حالی که بیش از یک هفته از آغاز بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست و هیات رییسه فدراسیون فوتبال می گذرد، هنوز کمیته سه نفره هیچ خروجی را به اطلاع مردم و اهالی فوتبال نرسانده است و هر روز از راهروهای فدراسیون اخبار ضدو نقیض از رد یکی از نامزدها و یا کناره گیری و حذف دیگری به بیرون مخابره می شود.

کرنا ؛ آخرین سنگر برخی بازنشسته ها برای لغو مجمع

در چنین اوضاع و احوالی ، خبرنگار تابناک باخبر شده است که همان عده خاص راه افتاده اند که انتخابات بسته و محدود فوتبال را بخاطر شیوع ویروس کرونا لغو کرده و به زمان دیگری (احتمالا پایان خردادماه 99 یا حتی دیرتر) موکول کنند! فرصتی طلایی برای به تعویق انداختن تغییرات حیاتی فوتبال به روزهای پایانی بهار سال آتی و افزایش فرصت برای چانه زنی با نمایندگان اغلب اصولگرای بهارستان در دوره جدید! به این امید که شاید بتوانند برای خود مجوز ویژه بگیرند و فوتبال عموما دولتی ایران را جدا از بدنه دولت جا بزنند.

آیا وزارت ورزش و دستگاه های نظارتی حواس شان به شبطنت های منفعت طلبانه این عده هست و تدابیر لازم برای حذف همه بهانه های این باند قوی در راه برگزاری سر موعد انتخایات فوتبال را اندیشیده اند؟ در حالی که زمان حدود سه هفته ای تا روز انتخابات فوتبال باقی مانده است و تا آن زمان هم احتمال عبور از اوج دوران شیوع این ویروس بسیار زیاد است، از حالا می توان با پیش بینی تدابیر ویژه بهداشتی و رعایت اصول ساده مقابله با کووید 19 ، در مراسمی زمانبندی شده، کاربردی و بدون حاشیه، انتخابات فوتبال را با حضور اعضای مجمع برگزار کرد.

نویسنده: بهنام شریفی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار