تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۸۲۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 26 February 2020
تابناک گیلان/ تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
قیمت گوشت گوسفندی ۲۰ درصد بالا رفت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: در حال حاضر فروش آلایش خوراکی و غیرخوراکی گوشت (پوست، روده، جگر، کله‌پاچه و سیرابی) به دلیل شیوع بیماری کرونا کم شده است و وقتی این محصولات به فروش نرسد، به قیمت اولیه دام و در نهایت قیمت گوشت مصرفی اضافه می‌شود. امروز گوشت گوسفند در میدان بهمن تهران که تعیین کننده قیمت گوشت است از ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان یعنی از مرغوب تا نامرغوب عرضه می‌شود و مغازه داران پس از خرید می‌توانند با ۱۰ درصد سود آن به فروش برسانند. /ایسنا

تالار‌های عروسی گیلان برای پیشگیری از کرونا تعطیل شد

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: تالار‌های عروسی و محافل شادی و عزاداری در استان گیلان، به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع کرنا ویروس تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. مردم مراسم خود اعم از شادی، جشن و یا عزاداری را به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس به تعویق بیندازند. دستگاه قضایی اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای حفظ سلامت جان و حقوق مردم انجام می‌دهد و انتظار دارد تمامی مردم نیز برای سلامت خود و عزیزانشان همکاری‌های لازم را انجام دهند. /باشگاه خبرنگاران

کنایه سنگین نماینده اصلاح‌طلب به اصولگرایان

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز در مجلس گفت: در مجلس فعلی برخی دوستان اصولگرا بر استیضاح و عدم کفایت رئیس‌جمهوری اصرار داشتند، منتها بعید است رهبری اجازه چنین کاری را به آن‌ها بدهند. اما این نگرانی وجود دارد که دست به اقدامات افراطی‌ همچون خروج از NPT و برجام بزنند. ادعای اصولگرایان این است که ناجی کشور و منجی عالم بشریت هستند. یکی از همکاران به شوخی می‌گفت،‌ ای کاش قبل از خردادماه ۹۹ مجلس را تحویل این منجیان بدهیم تا عالم را نجات دهند. درست است که مجلس یازدهم یکدست اصولگرا و منسجم می‌شود، ولی این نگرانی وجود دارد که دست به اقدامات افزاطی و غیرعاقلانه‌ای مثل خروج از NPT و برجام بزنند که هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند. /اعتمادآنلاین

آیت الله شبیری زنجانی قرنطینه است؟

خبرنگار ایرنا در قم کسب اطلاع کرد که شایعات مربوط به ورود آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید و اعضای دفتر ایشان در قرنطینه در چارچوب اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی بیماری کرونا نادرست است. رییس دفتر آیت الله شبیری زنجانی اعمال قرنطینه برای این مرجع تقلید و دفتر ایشان را به خاطر بیماری کرونا تکذیب کرد و گفت: حال این مرجع تقلید خوب است و در منزل در حال استراحت هستند. /ایرنا

عضو شورای شهر تهران، خواستار حذف موقتی طرح ترافیک شد

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران گفت: دغدغه من این است که به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی که تحت نظارت جای خاصی هم نیستند و احتمال دارد ناقل ویروس کرونا باشند، توجه شود. خواسته دیگر من این است که طرح ترافیک موقتاً حذف شود تا مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند. /باشگاه خبرنگاران
 
جبهه پایداری، قالیباف را انقلابی نمی‌داند؟
 
پایگاه خبری جبهه پایداری به اصولگرایان به زعم خود غیر انقلابی که منتخب مجلس یازدهم شده‌اند، هشدار داد که حالا باید همدلی و همراهی خود با انقلابیون را اثبات کنند. سایت رجانیوز در گزارشی با تیتر «وحدت در انتخابات خوب بود یا بد؟» با مروری بر انتخابات دوم اسفند و پیروزی لیست اصولگرایان تأکید کرده که یقیناً می‌شد با عدم وحدت در تهران چهره‌های انقلابی‌تری وارد مجلس کرد. در ابتدای این گزارش با بیان اینکه مجلس یازدهم پر است از چهره‌های انقلابی، نام برخی منتخبان همچون مرتضی آقاطهرانی، سید محمود نبویان، سید مصطفی آقامیرسلیم، الیاس نادران، علیرضا زاکانی، فریدون عباسی، جواد کریمی قدوسی، حسین جلالی (مسئول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی) و... به عنوان نمونه‌هایی از این چهر‌های انقلابی آورده شده بدون آنکه نام سرلیست اصولگرایان در انتخابات تهران یعنی محمدباقر قالیباف را بیاورد. در بخش دیگری از این گزارش هم هشدار داده شده: «کسانی که تاکنون مورد انتقاد جریان انقلابی بوده‎اند و اکنون به برکت وحدت و تسامح انقلابیون به مجلس راه یافته‎اند باید بدانند فرصتی دوباره به آن‌ها داده شده تا مدعای خویش را در پیگیری آرمان‎های انقلابی و همدل بودن با انقلابیون اثبات کنند. این مجال، مجالی است که در آینده بدان قضاوت خواهد شد.»
 
ورود شورای عالی امنیت ملی به اظهارات عجیب نماینده قم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: از دادستان کل کشور خواستم اظهارات نماینده قم درباره مبتلایان و فوت شدگان کرونا در قم را صحت سنجی و نتیجه را به مردم اعلام کند. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی با هشتگ #کرونا، #امنیت ملی و #حق الناس نوشت: «دیروز از دادستان کل کشور خواستم که اظهارات آقای امیرآبادی نماینده مردم شریف قم در مجلس را در مورد تعداد مبتلایان و فوت شدگان کرونا در قم، صحت سنجی و نتیجه را به مردم اعلام کند. انتشار اخبار غیرواقعی و پنهانکاری هر دو مخل امنیت ملی و زائل کننده سرمایه اجتماعی است.»
 
هشدار محبیان درباره چالش خطرناک مجلس آینده با دولت

تحلیلگر اصولگرا درباره نحوه تعامل مجلس بعدی با دولت دوازدهم، گفت: به نظرم مجلس یازدهم به سمت سطحی از چالش با دولت خواهد رفت که می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ نه از این جهت که دولت نباید نقد شود، بلکه اگر درگیری و چالش سیاسی ادامه یابد، مردم از اصولگرایان هم رویگردان می‌شوند. امیر محبیان، تحلیلگر اصولگرا، درباره نرخ مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: ماهیت آرای انتخابات دوم اسفند را نوعی اعتراض می‌دانم، چه کسانی که رای دادند و چه افرادی که رای ندادند. کسانی که رای دادند اعتراضشان به نوع عملکرد دولت، مجلس دهم و جریان اصلاحات بود و کسانی که رای ندادند، به حل نشدن مشکلات، مدیریت‌ها و شعار‌های عمل نشده اعتراض داشتند و پیامی داشتند مبنی بر اینکه ادامه روند کنونی به یاس و ناامیدی منجر می‌شود و بر این نظرند که حضورشان در صحنه انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند.وی درباره اینکه گفته می‌شود در این دوره از انتخابات رقابت برابر و عادلانه‌ای میان جناح‌های موجود کشور وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: نبود تنوع ممکن است تاثیر گذاشته باشد، اما اصلاح‌طلبان حاضر نیستند واقعیات موجود در جامعه را بپذیرند.
 
نظر مراجع تقلید درباره سفر به قم

مراجع تقلید سفر به قم به قصد زیارت و حتی به نیت ادای نذر را اگر واجد "احتمال خطر و ضرر عقلایی" باشد، جایز نمی‌دانند. به گزارش عصر ایران، آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ با استفتاء مبنی بر جایز بودن سفر به قم به قصد زیارت و ادای نذر پاسخ داده اند که "در صورتی که احتمال خطر و ضرر عقلایی می‌دهید در وقت دیگر نذر انجام شود. همچنین آیت الله مکارم شیرازی نیز در پاسخ با همین پرسش گفته اند: چنانچه با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی خطر قابل توجهی متوجه شما نباشد انجام این سفر مانعی ندارد، در غیر این صورت تکلیفی نسبت به عمل به نذر در شرایط حاضر ندارید و لازم است بعد از رفع خطر به تکلیف خود عمل نمایید. بنا بر این گزارش، پس از مشخص شدن شهر قم به عنوان کانون شیوع ویروس کرونا در کشور، وزارت بهداشت مکرر از مردم درخواست کرد از سفر به قم خودداری کنند و شهروندان قمی نیز از این شهر خارج نشده و در خانه‌های خود بمانند.
 
مشاور لاریجانی: پول‌های کثیف نگذاشت وارد مجلس شوم

منصور حقیقت‌پور گفت‌: تندرو‌ها دسترسی فراوانی به مبانی قدرت دارند و رسانه‌های وسیعی را در اختیار خود می‌بینند. همچنین آن‌ها با برخی نهاد‌های نظامی هماهنگ هستند و به همین دلیل می‌توانند کار‌های زیادی انجام دهند. منصور حقیقت‌پور، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به مشخص شدن ترکیب مجلس اظهار داشت: من در انتخابات مجلس نامزد شده بودم و برنامه‌های مدونی به مردم ارائه کردم. اما پول‌های کثیف و کار‌های آنچنانی برخی از کاندیدا‌ها نگذاشت بار دیگر فرصت خدمت به مردم از طریق نمایندگی مجلس را داشته باشم.
 
اهدای ۲۵۰ هزار ماسک به ایران از سوی سفارت چین

سفیر چین در تهران امروز با اهدای ۲۵۰ هزار ماسک به ایران گفت که کمک‌های بیشتری در آینده ارسال می‌شود. «چانگ هوا» سفیر چین در تهران امروز (سه‌شنبه) در صفحه توئیترش با انتشار فیلمی نوشت: «امروز بنده به نمایندگی از سفارت چین در ایران، ۲۵۰ هزار ماسک را به ایران اهدا نمودم. کمک‌های بیشتری در آینده ارسال می‌گردد. قوی باش ایران «چانگ هوا» سفیر جمهوری خلق چین در تهران در پی ابتلای چند نفر در ایران به ویروس کرونا دوم اسفند ماه نیز در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از پرچم ایران و چین و شعر سعدی که بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، نوشت: «در مبارزه با کووید-۱۹، ملت چین در کنار ملت ایران می‌ایستند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار