ورود ویروس کرونا به ایران دور از ذهن نبود و با شیوع این ویروس در کشور چین با توجه به حجم مبادلات بین ایران و چین هر لحظه بیم آن می‌رفت که این اتفاق رخ دهد تا اینکه در روزهای گذشته منابع خبری از شیوع این ویروس در قم خبر دادند.
کد خبر: ۸۲۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 24 February 2020

لزوم هوشیاری هر چه بیشتر استاندار البرز/ تشکیل فوری ستاد بحران و بسیج تمامی ادارات استان در خصوص ویروس کرونا

به گزارش «تابناک البرز»؛ گسترش ویروس کرونا در شهر قم در ابتدا با تعجب همراه بود که اندک زمانی تعجب جای خود را به شوک داد چرا که با توجه به به موقعیت شهر قم و تردد هزاران زائر به این شهر موجبات انتقال و گسترش این ویروس در سطح کشور با سرعت بیشتری اتفاق افتاد.

گسترش ویروس در سطح کشور به طوری بود که تا کنون از شهرهای قم،اراک و چند شهر دیگر آماری از جان‌باختگان ناشی از ابتلا به ویروس مخابره شده است.

اکنون که با هجوم و گسترش این ویروس در سطح جامعه مواجه هستیم می‌توان با مدیریت دقیق و حساب شده جلوی گسترش و شیوع بیشتر را گرفت.

با توجه به خبرهای واصله شنیده‌ها حاکی از این است که در چند استان ستاد بحران کرونا و ستاد خبری برای اطلاع رسانی  شکل گرفته است. در برخی استان‌ها حساسیت کار به اندازه‌ای که خود استانداران برای مدیریت پای در میدان گذاشته و دستوراتی مبنی بر ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی صادر کرده‌اند.

استان البرز و شهر کرج از دیرباز به عنوان یک شهر و استان استراتژیک مطرح بوده و در پاره‌ای از جهات به عنوان معین پایتخت مطرح بوده است.

با توجه به این ویژگی و اینکه این استان محور مواصلاتی چندین شهر و استان دیگر است روزانه شاهد تردد چندین هزار مردم از این شهر و استان هستیم که گویای اهمیت این شهر است.

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده مدیریت بحران استان البرز و شهر کرج به توجه ویژه‌ای نیاز دارد؛چراکه با مدیریت حساب شده می‌توان این بحران را کنترل کرد.

آنچه به نظر می‌اید این است که در گام نخست دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ با رسانه‌ها اقدام به پخش پیام‌های اموزشی کرده و مردم و شهروندان را با راه‌های مبارزه با این بیماری آشنا کنند چراکه جلوگیری و پیشگیری هزینه کمتری نسبت به درمان دارد.

تشکیل ستاد اطلاع رسانی و مدیریت بحران در هر استان از نخستین اقداماتی بوده که انجام شده و این انتظار از مدیران دانشگاه علوم پزشکی و استانداری البرز می‌رود تا در این زمینه اقدام کرده مردم را از نگرانی خارج سازند.

در زمان‌هایی مانند این این روزهای بحرانی بازار شایعات داغ می‌شود و مردم بحران زده که آستانه تحمل‌شان به پایین‌ترین حد ممکن می‌رسد و آماده شنیدن هر خبر نادرست به عنوان خبر صحیح هستند به نظر می‌رسد که ستاد اطلاع‌رسانی بیماری کرونا بهترین روش و مسیر برای انتقال اخبار درست به شهروندان است تا از نگرانی خارج شوند.

برزو کلانتری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار